Toon posts:

[UT2003] CreateVertexBuffer failed(D3DERR_INVALIDCALL) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey allemaal,

Ik heb vorig weekend UT2003 er maar weer eens opgezet, maar na 5 minuutjes spelen krijg ik telkens de error:

UT2003 Build UT2003_Build_[2002-09-19_17.26]

CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 2801 MHz with 510MB RAM
Video: RADEON 9800 PRO (6414)

CreateVertexBuffer failed(D3DERR_INVALIDCALL).

History: FD3DVertexStream::Cache <- FD3DRenderInterface::SetVertexStreams <-
USkeletalMeshInstance::Render <- FDynamicActor::Render <- FActorSceneNode::Render
<- UShadowBitmapMaterial::Get <- FD3DRenderInterface::SetProjectorMaterial
<- FD3DRenderInterface::SetMaterial <- RenderStaticMesh <- FDynamicActor::Render
<- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw
<- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick
<- UpdateWorld <- MainLoop

Ik heb geen idee wat het is, ik heb mijn drivers opnieuw geinstalleerd (gebruik catalyst 4.1) en UT2003 zelf ook opnieuwe geinstalleerd maar het wil neit helpen.

Het probleem is ook niet verholpen als ik norten erafgooi (iemand gaf mij deze tip).

Mijn specs zijn:

ASUS P4P800 Deluxe
P4 2.8c HT (niet OC`ed)
512 mb ram (pc2700)
Sapphire radeon 9800 prp 128mb

Weet iemand wat deze error inhoud en hoe ik het verholpen kan krijgen?

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 22:01 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
In de error gaat het voornamelijk over D3D, dus DirectX of je driver zou de boosdoener moeten zijn. Installeer DirectX 9.0b (opnieuw) en probeer eens wat oudere drivers, bijvoorbeeld de Catalyst 3.7 (of anders de Omega drivers) :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb oudere versies van catalyst geprobeerd maar het probleem blijft bestaan, en ik ben niet zon fan van omega drivers maar ik zal het proberen ook zal ik directX 9.0b eens opnieuw installeren.

-edit 12.06-

Ik heb het geprobeerd (verschillende omega drivers en directX 9.0B ge3installeerd) maar het probleem blijft bestaan.

Iemand anders nog suggesties?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 12:08 ]

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:11
Ik kreeg ook weleens van zulk soort foutmeldingen wanneer ik mijn processor te ver had overgeklokt. Heb jij misschien je processor of videokaart overgeklokt? Zo ja, probeer het eens op standaardsnelheden :).

Verwijderd

Topicstarter
Degrader schreef op 06 februari 2004 @ 20:44:
Ik kreeg ook weleens van zulk soort foutmeldingen wanneer ik mijn processor te ver had overgeklokt. Heb jij misschien je processor of videokaart overgeklokt? Zo ja, probeer het eens op standaardsnelheden :).
Als jij mijn start post leest dan heb jij je antwoord ;)

Ik heb mijn proc en vidkaart neit geOC`ed

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm... Modje Thx voor het aanpassen van de topic naam

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
Heb je patch 2136 er al opstaan? Want doormiddel van [google=CreateVertexBuffer failed(D3DERR_INVALIDCALL)] kom ik op veel links die zeggen dat deze error gefixt zou moeten zijn in die patch :)

The devil is in the details.

Pagina: 1