[Nieuwsgroepen] wat zijn dit voor files ?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:31
Als ik download uit de Nieuwsgroepen dan zie ik vaak dat buiten de normale rar
files om (dus rar,r01,r02 enz) er ook nog andere files bijstaan met benaming PAR2.

Bij andere archieven was het zo dat je er ook "P" files bij kon downloaden, dit
zijn files waarbij je met Smartpar het archief kon herstellen, als er bv bestanden
corrupt waren.

Hoe werkt dat met deze files dan, er van uit gaande dat ze daarvoor bedoeld zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.pkoning27.demon.nl/extra/smartpar.jpg

Mijn YouTube Channel

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PAR2 is de opvolger van PAR1, de "p-files" waar je het over hebt. Het werkt precies volgens hetzelfde principe alleen is het stukken verbeterd (je kunt nu ook kapotte archives repareren) en je zult een ander programma moeten gebruiken. Smatpar is namelijk alleen voor PAR1. Download dus eens QuickPar en er gaat een wereld voor je open :).

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Download het programma quickpar en de rest zal je dan wel zien.
De gewone P files vervangden meteen het hele corupte bestand. Met de par2 kunnen er delen van een corrupt bestand toch nog gebruikt worden zodat je veel minder extra bestanden moet downloaden om toch je film compleets te hebben

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:31
Je moet het maar net weten :)
Bedankt voor de info.

Mijn YouTube Channel

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Daar hebben we in de FAQ het onderdeel Wat is een bestand met extensie .xyz? voor, je kan met de sites genoemd aldaar er makkelijk achterkomen wat het is, waar het voor dient en welke programma's je er voor nodig hebt :)

Kortom, als je de volgende keer een vraag hebt, loop dan even het stappenplan door, je kan met wat zoeken aardig wat zelf oplossen ;)

Dit topic is gesloten.