Toon posts:

draytek 2200E en chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb chello classic en een Draytek router
Nu gebeurt het onregelmatig dat ik voor langere tijd de internetverbinding kwijt ben. Dit kan 1x in de week gebeuren of 1x in de maand. Onregelmatig dus.
Als ik op zo'n moment de modem rechtstreeks op mijn netwerkkaart plug werkt het internet. Is dus geen chello probleem.
Het probleem wordt opgelost door de stroom willekeurig lang (de ene keer een kwartier en de andere keer 2 dagen) van de router af te halen.
Het frapante is dat het broadband lampje op de router uitgaat op het moment dat ik de verbinding verlies.

Wat heb ik gedaan:

Firmware upgrade gedaan naar de laatste versie (2.3.8 dacht ik)
ding regelmatig gereset. ook stroomloos gehad dus
gezocht op google
gezocht op Got

iemand een idee?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je toevallig de ingebouwde firewall (DoS defence) aanstaan? Als ik van me provider een nieuw IP-adres krijg via DHCP dan 'blokkeerd' op één of andere manier die firewall het IP-adres. Als ik dan de firewall uitzet dan krijg ik wel een IP-adres. Misschien heb jij dat probleem ook?

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Tom S. schreef op 05 februari 2004 @ 21:54:
Heb je toevallig de ingebouwde firewall (DoS defence) aanstaan? Als ik van me provider een nieuw IP-adres krijg via DHCP dan 'blokkeerd' op één of andere manier die firewall het IP-adres. Als ik dan de firewall uitzet dan krijg ik wel een IP-adres. Misschien heb jij dat probleem ook?
ik heb eigenlijk altijd hetzelfde IP adres maar dit zou kunnen. Waar zit die optie ergens?

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Wat voor modem heb je? Zo'n gara LanCity, of een Motorola? Bij mij lag de verbinding er ook om de haverklap uit met de LanCity, sinds ik de Motorola heb bijna nooit meer problemen met verbinding. Had toen ik de LanCity had alleen nog geen Draytek, maar daar hoeft het dus niet aan te liggen, ofwel?

edit:

Had je post niet helemaal goed gelezem :X. Maar goed zou toch misschien wat kunnen uitmaken i.v.m. andere protocol dat Motorola modem gebruikt.
Verder zou ik het ook niet kunnen bedenken waar het aan kan liggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Krul op 05-02-2004 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Krul schreef op 05 februari 2004 @ 22:02:
Wat voor modem heb je? Zo'n gara LanCity, of een Motorola? Bij mij lag de verbinding er ook om de haverklap uit met de LanCity, sinds ik de Motorola heb bijna nooit meer problemen met verbinding. Had toen ik de LanCity had alleen nog geen Draytek, maar daar hoeft het dus niet aan te liggen, ofwel?

edit:

Had je post niet helemaal goed gelezem :X. Maar goed zou toch misschien wat kunnen uitmaken i.v.m. andere protocol dat Motorola modem gebruikt.
Verder zou ik het ook niet kunnen bedenken waar het aan kan liggen.
Ik heb een Thomson (:?) modem dus dat kan het niet zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ideeën?

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Probeer voor de zekerheid nog eens andere kabel(s)...

Verwijderd

Topicstarter
Krul schreef op 06 februari 2004 @ 22:32:
Probeer voor de zekerheid nog eens andere kabel(s)...
Aan kabels ligt het niet aangezien ik direct mijn modem op mn netwerkkaart prik het wel werkt

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 22:29

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Heb je de optie " Block Fraggle Attack" uitgeschakeld?
Die kan je vinden via de web configurator>Advanced Setup>
IP Filter / Firewall Setup>DoS defense Setup>vink weghalen bij Block Fraggle Attack :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Zondagskindje schreef op 06 februari 2004 @ 23:00:
Heb je de optie " Block Fraggle Attack" uitgeschakeld?
Die kan je vinden via de web configurator>Advanced Setup>
IP Filter / Firewall Setup>DoS defense Setup>vink weghalen bij Block Fraggle Attack :)
Deze staat inderdaad uit. Maar toch bedankt voor de suggestie.

Iemand anders nog een idee :?

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 19:25
Ik heb precies hetzelfde met een Thomson kabelmodem en een Sweex router. Een reset (oftewel stroom eraf) elpt meestal wel. Dit gebeurd éénmaal in de week! Goede ventilatie helpt trouwens wel !!!

Verwijderd

Topicstarter
DiMacho schreef op 07 februari 2004 @ 17:52:
Ik heb precies hetzelfde met een Thomson kabelmodem en een Sweex router. Een reset (oftewel stroom eraf) elpt meestal wel. Dit gebeurd éénmaal in de week! Goede ventilatie helpt trouwens wel !!!
\

Nogmaals, als ik mn modem rechtstreeks op mn netwerkkaart prik is er niets aan de hand en heb ik gewoon verbinding. Probleem ligt in de router ergens en ja die wordt goed geventileerd.

Verwijderd

Topicstarter
schop
Pagina: 1