Toon posts:

Belkin N52 Wheel -> joystick axis probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

na dik een jaar de Belkin N50 te hebben gebruikt heb ik een week geleden een Nostromo N52 gekocht. Een heerlijk apparaatje met onder andere 6 extra knoppen tov. de N50, maar.....

De N50 had een Throttle wheel die je kon mappen naar resp. een X, Y of Z joystick as. Met dit wheeltje kon je dus een 'beetje' gas geven of een 'heel veel'. Gewoon een analoog wheeltje.

De N52 heeft nu een echte Mouse Wheel ipv. de Throttle Wheel. Aan deze kan je een hoop toekenning, waaronder een X-axis Event. Die dus even, de periode waarin je scrollt, 100% uitwijking genereerd op de (gesimuleerde) X-as. Het 'een beetje' of een 'ietsjes meer' gas geven zit er dus niet in.

Dus nu zocht ik een oplossing. Als eerste heb ik Belkin gemaild, echter zonder succes. Toen ben ik gaan zoeken naar een progje dat een joystick as kan simuleren, maar die zijn er bijna niet (wel andersom, dus van Joystick naar Keyboard of muis). Dus nu is mijn vraag:

weet er toevallig iemand hoe ik deze mouse wheel kan laten werken als een normale joystick as (analoog dus, met meerder posities) zoals de N50?

Groeten,

Bas

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment