Zone Alarm laat Win XP crashen?

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:54

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
Ik merk de laatste tijd dat True Vector Engine van ZoneAlarm mijn Windows laat crashen. Het gebeurt vaak als ik ff de plaatje op mijn PC bekijk en zelfs laat TrueVector engine mijn PC crashen als ik de thumbnails zie.

Via Deze Computer rechtsklik> beheren> Logboeken ben ik erachter gekomen dat het TVE dus is. De versie van ZOnealrm is 3.1.291 (oud!). Maar wie weet wat het probleem hiervan nou is en waarom crash zijn Firewaal als ik offline gewoon plaatjes bekijk?

iemand hier last van gehad?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Verwijderd

Als je nou eens de laatste versie installeert en kijkt of je dan nog steeds het probleem hebt.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
intussen is 4.5 uit. 3x raden waarom er updates bestaan :?

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
maar nu vraag ik me af waarom hij crashed als ik offline plaatjes bekijk? :/

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
En idd na een update van ZoneAlarm crasht hij weer.
Het is weer True Vector Engine volgens mijn logboek.

Ook vraag ik me af wat plaatjes met een firewall kunnen maken.
Zou ik mischien de True Vector Engine service uit kunnen schaken (tijdelijk) als ik plaatjes bekijk?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

AvK

Ready Set Go

Bij mij gebeurt precies het zelfde.
Zonealarm laat XP crashen (opnieuw opstarten) en daarna komt checkdisk in beeld.
Die vindt dan 8k aan onjuiste gegevens en daarna start XP opnieuw.
Soms herhaalt dit procede zich 3x.
Nieuwste versie van ZA, FAT32 en XP+SP1.

Na deinstallatie van ZA gaat alles tot nu toe perfect, (2 dagen).
Maak je geen zorgen over inbrekers, mijn adsl modem heeft een prima firewall hoog staan.
ZA gebruik ik alleen om het verkeer dat er uit wil te checken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 18:52
Ik heb ook wel eens problemen met ZA op mn XP gehad nadat hij gedurende een lange periode goed heeft gefunctioneerd. Bij mij kwam het er vaak op neer dat hij "vergat" welke programma's allemaal wel en niet toegang tot internet hadden, en dat ik elke keer als ik bijv ging surfen IE weer toegang moest geven (ook als ik aangaf dat hij mijn antwoord moest onthouden).

Even deinstalleren, opnieuw opstarten, en re-installeren, en het probleem was weer een paar maanden weg. Ook dit was met een al oudere versie van ZoneAlarm.
Als jij hem wel legaal hebt ( O-) ) kan je hem volgens mij gratis updaten. En anders de gratis niet-pro versie gebruiken.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

AvK

Ready Set Go

Herinstallatie van de (legale en gratis versie) heb ik uiteraard eerst geprobeerd.
Het hielp niet.
Inderdaad vergat ZA welke programma's toegang hadden tot het internet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Pagina: 1