Toon posts:

ADSL op het platteland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL en woon nogal ver achteraf..
De telefoonlijn komt in een gebouw naast ons huis omhoog dat is ongeveer 50 meter.. eerst lag hier een s/FTP kabel naar het huis mar mijn adsl viel nog steeds uit nu heb ik de ADSL modem en splitter geinstalleerd bij de kpn lijn in het gebouw en dan 50 meter netwerk kabel naar het huis..
LAN werkt perfect
Maar er ligt ook een telefoonlijn naar het huis die loopt naar het NT1 kastje en vanuit hier gaat ie naar ISDN centrale..
Nu valt ADSL weg als ik de telefoonlijn in de splitter doe

Nu had ik de vraag komt het omdat het NT1 kastje zo ver weg zit?? zo ja ik kan deze ook naar het gebouw maken en dan 50 meter ISDN kabel naar de centrale laten gaan maar is dit haalbaar ??
Of weet iemand wat het probleem nog meer kan zijn

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik denk dat het signaal te zwak wordt, wanneer je het splitst in 2 kabels van 50 meter lang. Je zou er eigenlijk een soort van splitter tussen moeten hebben met een eigen voeding, net zoals je bij sommige USB-hubs ziet. Ik weet echter niet of deze bestaan.

Heb je je internet- of telecomprovider hier al over gebeld? Misschien hebben die wel meer ervaring met een soortgelijke situatie :?

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:08
Maak anders een mooie paint schets van wat je situatie is. Dat maakt het voor ons een stuk duidelijker.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gewoon even bij kpn je NT1 omruilen, wedden dat een nieuwe beter werkt :P Of even andere splitter proberen.

Opzich laat een splitter het signaal niet afnemen. En filterd alleen de frequenties zodat je modem niet naar je NT1 kan sturen en je NT1 niet naar je modem :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

het dsl modem zou dicht mogelijk bij de wand contact doos zou het juist beter moeten maken. 50 meter kabel zou eigenlijk ook niet uit moeten maken. Lijkt me een defecte splitter.

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:19:
het dsl modem zou dicht mogelijk bij de wand contact doos zou het juist beter moeten maken. 50 meter kabel zou eigenlijk ook niet uit moeten maken. Lijkt me een defecte splitter.
't Modem 'klapperde' ook al op die lijn naar de woning (die 50meter) dus dat nu de NT1 het niet meer doet kan inderaad ook komen door een beroerde kwaliteit van die kabel. Maar voor het graven zou ik 2de splitter proberen, en andere NT1.

Vooral als je NT1 ouder is geven ze vaak problemen in combinatie met adsl. Zorg dat je een S4, S5 of S6 type hebt. Geen oudere S of een A die zijn te oud.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52
Moet je niet die splitter NA je NT2 zetten? Dat is pas het punt van overname van de verbinding van KPN naar privé.

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

jongentje schreef op 06 februari 2004 @ 08:29:
Moet je niet die splitter NA je NT2 zetten? Dat is pas het punt van overname van de verbinding van KPN naar privé.
NT1 is beter denk, en nee hij moet VOOR de NT1 zitten.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• DJSmiley
  • Laatst online: 11:27
Probeer eens ook de NT1 te verplaatsen en het ISDN signaal over de 50m te laten lopen?

Je moet dan in huis alleen ff kijken met een verdeelblokje en/of terminator.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al jullie oplssingen maar ik heb zelf de goede gevonden!!

Upload werkte wel altijd goed toen dacht ik er zit hier een switch tussen dus nog ff een simpele switch ertussen gezet en die aan de andere kant gemonteerd en nu loopt het super en adsl loopt als een trein!!!
want het was 70 meter LAN dat was te zwak

wel heb ik jullie raad op gevolgd door NT1 ook bij kpn lijn te installeren maar ik gebruik nog wel het NT1 S1 kastje

:*) :*) :*)
Pagina: 1