Toon posts:

3D-Kaart koeling.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende "probleem" namelijk dat ik wil overclocken, en ik zit nu bij een heel hoog aantal mhz, alleen nu als ik de mhz van m'n memory nog hoger zet dat ik dan strepen krijg.

Nu komt mijn vraag, hoe kan ik m'n geheugen het beste koelen ? Ik heb er nu koellichaampjes op van een verzaagde P1 koelblok, alleen dit blijkt ook niet genoeg te zijn.

Ik heb alle materialen er wel voor, maar er moet gewoon goede koeling op. Het is de bedoeling dat het niet teveel geld kost. Het maakt mij niet uit of hij passief of actief word gekoeld.

Zo heb ik hem nu gekoeld :

Bovenkant :

Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.nl/3d-kaart2.jpg

Onderkant :

Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.nl/3d-kaart.jpg

Ik heb al gezocht, maar weinig gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 20:44 ]

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik denk dat je al aan het maximum zit.
De koeling die je er nu op hebt ziet er al erg goed uit.
ik weet niet wat voor een kaart het is, maar je geheugen zit dan aan een max. doorvoer, sneller kan ie niet aan.
Het enige wat je nu nog kan doen is er een fan op zetten, zodat de koelblokjes ook goed koel worden gehouden.

mijn systeem.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Misschien dat je hier uit nog ideeën kan halen.
http://www.ocforums.com/s...ad.php?s=&threadid=187469

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dynax schreef op 05 februari 2004 @ 20:47:
Ik denk dat je al aan het maximum zit.
Moah, nee, er zijn wel betere manieren van koelen (waterkoeling en andere soort 1337 koelsystemen), maar als je het puur over wat hij er nog extra over bij kan zetten, dan zit je denk ik idd wel aan het maximum, afgezien van de door jou genoemde fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens vergeten erbij te zetten :

Radeon 9000 Pro II 128 DDR
Core:
Normaal 250 Mhz
Overclock 325 Mhz

Memory:
Normaal 250 Mhz
Overclock 295 Mhz

Edit: Mjah ik zit niet vast aan die fan hoor, ik wil ook wel andere stuff aanschaffen, maar het liefst niet zo gigantisch duur, want dan koop ik liever een nieuw kaartje.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 21:01 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik denk inderdaad dat je aardig aan je max zit.. Het probleem is dat er niet veel meer is wat beter koelt als zo'n verzaagd pentium blokje, je zou nog kunnen kijken of als je er inderdaad een fan opzet of het dan net wat beter gaat of misschien dat je er waterkoeling op zou kunnen zetten. Wat je ook zou kunnen overwegen is om een nieuw moederbord te kopen waar je je AGP devider fixed kan zetten zodat je het probleem van een hoger wordende FSB niet meer hebt. Dit is echter wel een wat dure oplossing :(

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 05 februari 2004 @ 21:00:
Ik denk inderdaad dat je aardig aan je max zit.. Het probleem is dat er niet veel meer is wat beter koelt als zo'n verzaagd pentium blokje, je zou nog kunnen kijken of als je er inderdaad een fan opzet of het dan net wat beter gaat of misschien dat je er waterkoeling op zou kunnen zetten. Wat je ook zou kunnen overwegen is om een nieuw moederbord te kopen waar je je AGP devider fixed kan zetten zodat je het probleem van een hoger wordende FSB niet meer hebt. Dit is echter wel een wat dure oplossing :(
Mjah dat laat ik nog maar ff zitten, want ik dit moederboard nu net 2 maanden ofzo, ding is uber rlx't ;)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:32
Core: 30% overgeclocked
Mem: 18% overgeclocked

welke waardes denk je wel niet te halen :?

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op 05 februari 2004 @ 21:03:
Core: 30% overgeclocked
Mem: 18% overgeclocked

welke waardes denk je wel niet te halen :?
Maar is mem dan echt niet verder te overclocken ?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 18:48

Shunt

Boe

probeer eens een vmod ?
als je tog genoeg centen hebt om een nieuwe te kopen zou ik zoeken naar een leuk vmodje dan ffe iedere mogelijke chip en ander blokje dat warm word coolen en gaan met die banaan ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Is zo'n gigantisch Zalman-koelblok niks voor jou? Is stil en werkt goed :p

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 05 februari 2004 @ 21:08:
probeer eens een vmod ?
als je tog genoeg centen hebt om een nieuwe te kopen zou ik zoeken naar een leuk vmodje dan ffe iedere mogelijke chip en ander blokje dat warm word coolen en gaan met die banaan ;)
Euhm, ik heb niet genoeg centen hoor ;) Ik ga eerst homemeade pc case maken. Maar een vmod is dat mogelijk bij mijn kaart ?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
vaak is mem op ati kaartjes niet zo heel goed over te clocken

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

PASware schreef op 05 februari 2004 @ 22:33:
vaak is mem op ati kaartjes niet zo heel goed over te clocken
Nou ja... 18% zoals daarboven staat is niet slecht. Hoeveel prestatie winste je eruit krijgt... is een vraag maar lekker is het wel.

Een voltmod kan het misschien nog wat hoger krijgen zoals de anderen al zeggen...

There is no place like ::1

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Aangezien je er al blokjes op hebt, zul je voor 'weinig' geld niet veel verder komen.
Wat je kan doen is er een paar fans oprichten, zodat je van passief naar 'lucht' gaat.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe hoog denk je te halen met zo'n kaart? Als ie 3,3ns geheugen heeft zit je nu aan de max, ongeacht de koeling.
De Radeon 9000 is gewoon een budgetkaart, geen overclockmonster. De waardes die je nu haalt zijn al erg netjes, ik zou er persoonlijk geen geld meer in steken.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1