Toon posts:

Als je zo'n site begint, wat dan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je zo'n site begint, wat dan?

Als je zelf een site begint, die er een beetje uitziet als een van de onderstaande uit het lijstje (van de startpagina), wat kan je dan verwachten?

Wat ik vreemd vind is dat die sites allemaal op mekaar lijken, maar dat de een redelijk druk is (bijvoorbeeld de bovenste) en de andere heel rustig (bijvoorbeeld de onderste). Dit terwijl ze allebei nagenoeg even oud (jong) zijn en erg op mekaar lijken.

Waar ligt dat volgens jullie aan? Is dat puur de opmaak van de site? De onderwerpen erop? Aanmelding bij andere sites? Ze staan allemaal op de startpagina. Wil namelijk zelf ook zo'n soort forum maken, maar niet voor 3 gebruikers, begrijp je, dat vind ik een beetje zonde van de tijd? Verder heb ik weleens gehoord dat bijvoorbeeld google fora niet altijd goed kan indexeren, is dat zo? Ik zoek bijvoorbeeld vaak met google, maar ben nog nooit een onderwerp tegen gekomen dat op GOT stond. Dat is toch raar, want hier staan de meest uiteenlopende onderwerpen op. Weet iemand hoe dat zit?

Lijstje:

http://www.extremewebmaster.nl
http://www.fantasy4all.nl/phpBB2/
http://www.rathjetoe.nl

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

jep

Waar heb je het over :? :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:45
Ik volg er echt niets van; wat je verwacht als je zo'n site maakt? Komt toch allemaal neer op planning enz enz.. Heeft weinig met DIE sites te maken :P

|>

Verwijderd

Topicstarter
ik geef ff die sites als voorbeeld, omdat ze allemaal vrij nieuw zijn, er een beetje hetzelfde uitzien en de een veel beter loopt dan de ander.

En op wat voor planning komt het dan neer volgens jou?

Verwijderd

andijvie, ik bouw af en toe ook wel eens een site (voor de fun) en als ik tips kan geven is het het volgende;

- zorg dat je een nette en zo proffessioneel mogelijk ogende layout hebt
- zorg dat je informatie kort en bondig is
- zorg voor een duidelijke navigatie

misschien dat deze tips je wat meer kunnen helpen.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
nouw kom nog best vaak oude topics van got in google tegen hoor. Maar dat zijn topics voor de upgrade naar react. en tweakers had besloten om dit niet meer te laten doen omdat dat aardig wat server load met zich meebrengt. stel je eens voor dat google even zown 900 duizend topics van got gaat indexeren... Moet er eigenlijk niet aan denken. Dit voorkomen ze door een robot.txt geloof ik in de root van forum te plaatsen. Die geeft aan waar google mag zoeken.
(kan btw ook met meta tag)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
In mijn geval, uiterlijk boeid mij niet zoveel, tenzij ik er zelf plezier van heb (clansite), het gaat mij om de info die erop staat of ik wel of niet terug kom.

Ik denk dat als jij een mooie site heb, maar zonder content dat niemand erop komt. ik ken zat sites die er niet uitzien grafisch, maar druk bezocht worden omdat er leuke/goede content opstaat :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

jordan2k schreef op 05 februari 2004 @ 21:35:
nouw kom nog best vaak oude topics van got in google tegen hoor. Maar dat zijn topics voor de upgrade naar react. en tweakers had besloten om dit niet meer te laten doen omdat dat aardig wat server load met zich meebrengt. stel je eens voor dat google even zown 900 duizend topics van got gaat indexeren... Moet er eigenlijk niet aan denken. Dit voorkomen ze door een robot.txt geloof ik in de root van forum te plaatsen. Die geeft aan waar google mag zoeken.
(kan btw ook met meta tag)
OK :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 20:41:
Verder heb ik weleens gehoord dat bijvoorbeeld google fora niet altijd goed kan indexeren, is dat zo? Ik zoek bijvoorbeeld vaak met google, maar ben nog nooit een onderwerp tegen gekomen dat op GOT stond. Dat is toch raar, want hier staan de meest uiteenlopende onderwerpen op. Weet iemand hoe dat zit?
Ik geloof dat Google voor hun eigen crawlers een beleid heeft om niet teveel pagina's van een site tegelijkertijd op te vragen, om te verkomen dat de Google crawler de sites op die manier platlegt vanwege overbelasting.

Edit: gevonden:
Mogelijke redenen waarom uw site niet is opgenomen.

Uw pagina's zijn dynamisch gegenereerd. Google is in staat om dynamisch gegenereerde pagina's te indexeren. Het aantal dynamisch gegenereerde pagina's dat Google indexeert, wordt echter bewust beperkt gehouden, aangezien dynamisch gegenereerde sites tijdens het crawlen makkelijk overbelast kunnen raken en crashen.
jordan2k: ik denk dat de overstap van Topix naar React niets uitmaakt, uiteindelijk krijgt de Google crawler toch een HTML pagina voor zijn kiezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Rafe op 05-02-2004 21:45 ]

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
in zn laatste zin vroeg hij daar om ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat een robot.txt is, maar begrijp nog niet zo goed waarom je je site NIET geindexeerd zou willen hebben.

Ik heb het misschien een beetje lastig omschreven. Maar wat ik bedoel is, stel je zet een forum op, zoals bovenstaande sites. Wat maakt dan het verschil dat er wel redelijk wat mensen heen komen en dat er zo goed als niks heen komt? ik weet ook wel, goeie content, maar wat is er nog meer???

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 21:45:
Ik weet wat een robot.txt is, maar begrijp nog niet zo goed waarom je je site NIET geindexeerd zou willen hebben.
Stel, je maakt en leuk flash filmpje, voor vrienden, leuk lala, lol etc etc.

Google indexeerd die zooi, een gotter vind via got jou leuke flash filmpje. Vervolgend post hij dat in de HK, en 10 minuten later ben jij door je datalimiet heen/ is je server plat. Ge /got dus. :)

TOevoeging, stel je zet een forum op voor een chiwawakonijn, en er zijn 10 mensen op de wereld die ook zo'n beest hebben, verwacht dan geen bezoekers. Zet je een forum neer voor bijv. een dwergkonijn, dan zijn er meer mensen met zo'n beest, en meer mensen die er wellicht info uit kunnen halen.

Je onderwerp is dus belangrijk ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Icey op 05-02-2004 21:53 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Content is zeker belangrijk, de lay-out is pak hem beet 10-20%. Heel weinig iig...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Icey schreef op 05 februari 2004 @ 21:52:
[...]

Stel, je maakt en leuk flash filmpje, voor vrienden, leuk lala, lol etc etc.

Google indexeerd die zooi, een gotter vind via got jou leuke flash filmpje. Vervolgend post hij dat in de HK, en 10 minuten later ben jij door je datalimiet heen/ is je server plat. Ge /got dus. :)

TOevoeging, stel je zet een forum op voor een chiwawakonijn, en er zijn 10 mensen op de wereld die ook zo'n beest hebben, verwacht dan geen bezoekers. Zet je een forum neer voor bijv. een dwergkonijn, dan zijn er meer mensen met zo'n beest, en meer mensen die er wellicht info uit kunnen halen.

Je onderwerp is dus belangrijk ;)
erg originele combinatie, klinkt / . :D Wel goed gevonden overigens.

Dat GoT een grote impact kan hebben op je dataverkeer heb ik inmiddels ondervonden. Mijn MRTG graphs gingen als een gek op en neer opeens, nadat ik een plaatje @ GoT had gegooid. tot 1,5mbit upload zelfs :)
Ch!pY-J schreef op 06 februari 2004 @ 19:49:
Content is zeker belangrijk, de lay-out is pak hem beet 10-20%. Heel weinig iig...
eerder 50/50 Je kan nog zo'n goede inhoud maken, wanneer mensen het niet aantrekkelijk eruit vinden zien lezen ze het niet eens. Aan de andere kant: wanneer het er wel goed uit ziet maar er niets staat dan haakt men snel af.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 18:07 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een site moet voorzien in een behoefte, simpel gezegd er moet vraag zijn naar hetgeen jij aanbiedt. Geen vraag, geen bezoekers.

Wat er geboden wordt moet actueel zijn en van goede kwaliteit. Heb je verouderde informatie dan zal een bezoeker dit snel merken en geen gebruik meer maken van je site.

Mijn eigen ervaring is dat de layout er meestal niet toe doet. Zolang men daadwerkelijk kan vinden wat men verwachtte te vinden is een bezoeker tevreden.

ARME AOW’er

Pagina: 1