Toon posts:

HP720 met WIN2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn printer doet het onder win2000 niet zo goed als ie onder win98 kan presteren. Het lijkt alsof ie niet de goede resoluite print en ook het photoret systeem lijkt ie geen gebruik van te maken.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem, en liever, met oplossingen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

HP 700 serie is geen NT printer (Dus ook win 2k)
Staat ook op de site en in de handleiding

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

way to go darkside!! Ben je me weer voor !!! (Met lengte dit keer)

Maar idd de 700 serie van HP is een windohoo 9x printer dwz, dat ie het onder 3.11 en dos waarschijnlijk ook niet doet. En de printer sharen op een win 9x bak kan ook wel problemen opleveren.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het probleem is niet dat ie niet geinstalleerd kan worden onder w2k o.i.d., integendeel.
Op de HP internetsite staat wel dat er in w2k drivers zijn ingebouwd voor de printer en hij doet het dus ook wel, wordt ook wel gesignaleerd door w2k, alleen doet ie het niet zo goed als onder 98.
Omdat het alleen de drivers zijn in w2k, zodat de printer in principe werkt, kan die door het gebrek aan de software van hp niet volledig scoren met betrekking tot hoge resolutie en photoret.
Ik zou dus denken dat er een update van hp zou kunnen komen voor deze software.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-08 23:23
Da's maf
Mijn 720 doet het prima onder win2k. Afdrukken zien er precies zo uit als onder win98, alleen de snelheid is bij mij vet achteruitgegaan.
Toen ik m'n 720 twee jaar geleden kocht zaten er trouwens gewoon NT4 drivers bij (nooit geprobeerd overigens).

Verwijderd

mijn hp 720c is ook bagger onder win 2000 :(

een matrix printer print nog mooier :(

die standaard drivers van win2000 zijn echt bagger, k*t dat hp zijn eigen drivers niet uitbrengt voor win2000 :(

ik had er verdomme f 700 voor betaald oten hij net uitkwam.

Verwijderd

Ik snap jullie probleem niet. Ik heb gewoon win2k zelf mijn printer 720 laten detecteren en vervolgens heeft ie alle benodigde drivers uit zichzelf geinstalleerd. Mijn prints zijn er in vergelijking met Win98SE gewoon hetzelfde uit. Ook de snelheid is precies hetzelfde!

Verwijderd

ook hier geen verschil..

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

ff ter correctie.....

De HP710 is een W9x printer
De HP720 is voor NT (en dus W2K) uitgebracht.

BTW: bij mij doet'ie het zonder problemen onder W2K :7

~~ meesterprutser ~~

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Mijn HP710 doet t ook prima onder W2k met officiële drivers..
het enige verschil tussen de 2 is dat de 710 iets langzamer is.

Btw sharen in een netwerk is ook geen probleem, al wordt dat NIET ondersteund...

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Topicstarter
Nog even:
Bij de mensen waar de printer het wel goed doet is daar w2k over een oude win versie heen gedaan of is w2k op een lege partitie opnieuw geinstalleerd (zoals bij mij).
Ik kan me namelijk voorstellen dat als je w2k over bijv. 98 heen zet er software behouden blijft en dat alleen drivers door w2k ge-update worden?!?!?

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Bij mij draait de 720 op een clean install van W2K. Met de default drivers.

~~ meesterprutser ~~

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 22-08 18:18
mijn HP710c doet het net zo goed als onder win9x!!! zelfs nog beter....ik kan hem nu eindelijk bereiken via het netwerk....hij is nl. aangesloten op een win9x pc maar als ik met een win9x client probeer te printen lukt dat niet, en met de win2k printdrivers kan ik wel via het netwerk printen....helaas zijn deze drivers niet eruit te vissen voor win9x

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 11:53 schreef enter.nu het volgende:
Bij mij draait de 720 op een clean install van W2K. Met de default drivers.
Bij mij geldt hetzelfde!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
timotheebastin: hoe heb je de 710c op de W9x client geinstalled? Het werkt alleen als je de software installed en kiest voor Lpt1 en NA de installatie de poort verandert naar de netwerkprinter.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Erikdevries
  • Laatst online: 06-04 21:04
Ik ben zelf in het bezit van een 710c en deze werkt prima zolang je maar niet gaat afdrukken op Best (gebruik daarvoor de normal mode). Draft werkt ook niet zoals het onder 98 hoort te werken.

Op fotopapier werkt alles wel weer goed dus eigenlijk geen problemen zolang je de best mode met normaal papier maar niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm
Het klopt dat als ik instel dat de printer op fotopapier gaat printen hij opeens wel de photoret technologie gebruikt. Als je er dan een inktjet velletje inlegd is het resultaat ook weer zoals ik het ken. Blijkbvaar is het "met fotokwaliteit afdrukken op gewoon papier" niet helemaal goed in de software verwerkt. Dan maar default de printer wijsmaken dattie op fotopapier print.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 13 december 2000 20:53 schreef geus het volgende:
Ik zou dus denken dat er een update van hp zou kunnen komen voor deze software.
Droom maar lekker verder ;( HP heeft een aantal producten op de markt gebracht die alleen werken met Win9x, om een of andere vage reden :'(

Ik heb met drivers van Umax uiteindelijk mijn Scanjet 3200c aan de babbel gekregen onder Windows 2000, en de update van HP is volgens hun eigen zeggen nog steeds in de maak. Als ze voor de 7xx serie niks aankondigen op de website over toekomstige drivers, dan kun je het waarschijnlijk vergeten.... :( |:( :(

* maartena vindt dat de service van HP baggerslecht was de afgelopen 2 jaar :(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 18:06 schreef Angelfire het volgende:
way to go darkside!! Ben je me weer voor !!! (Met lengte dit keer)

Maar idd de 700 serie van HP is een windohoo 9x printer dwz, dat ie het onder 3.11 en dos waarschijnlijk ook niet doet. En de printer sharen op een win 9x bak kan ook wel problemen opleveren.
Dat is een simpele window$ instelling. Ik kom dat ding (720c) ook niet aan de gang krijgen op m'n intranet. Later liep het als een trein... een auto.

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 20:24 schreef maartena het volgende:

[..]
* maartena vindt dat de service van HP baggerslecht was de afgelopen 2 jaar :(
Kan best wezen, maar die HP'tjes zijn wel de beste printers op de markt. Daar kan geen Canon (ook slechte service trouwens) of Lexmark tegenop. De enige die nog in de buurt komt is Epson.
Pagina: 1