Toon posts:

7-in-1 Card readers

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie ervaringen met die kaart readers? we hebben een nieuwe PC besteld van HP met een 7in1 reader, is dat wat? of werkt het niet zo handig als ik denk. Heb er nog nooit mee gewerkt maar het lijkt mij beter dan de USB kabels.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik denk dat het wel handig is :O

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 13:40

BaRF

bijna kerst

nou ik hoop maar voor je dat ie beter is dan die rotzooireader die ik van de lidl heb ;) die leest eigenlijk alleen maar CF goed, de rest van de types heeft ie nogal *moeite* mee (ahum...)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb dus ook gehoord dat sommige readers ronduit k*t zijn, daarom mijn vraag. Als het namelijk niks is weet ik dat ik zal moeten blijven schuiven met USB kabeltjes :)

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
nadeel is alleen dat al die readers geen xD ondersteunen, die heb je bijna alleen nog maar van Olympus en Fuijtsu zelf. Zo'n lezer is wel praktisch, hoef je iig je camere niet meer bij de PC te laten staan maar kan je alleen het kaartje er uithalen.

Verwijderd

Topicstarter
Doogie schreef op 05 februari 2004 @ 20:41:
nadeel is alleen dat al die readers geen xD ondersteunen, die heb je bijna alleen nog maar van Olympus en Fuijtsu zelf. Zo'n lezer is wel praktisch, hoef je iig je camere niet meer bij de PC te laten staan maar kan je alleen het kaartje er uithalen.
xD is? de nieuwste card soort?

Ik heb zelf een CF card ... en een SM card voor m'n mp3 speler ... die kan er dan ook mooi in :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een 6in1 reader van dane elec, Die hangt aan een usb kabeltje maar daar prik ik alle kaartjes in dus ik zit niet heen en weer te pluggen ofzo. Vind het zelf wel handig.
Ik heb CF in m'n digicam en SD/MMC/CF voor m'n pda, die reader schrijft stuk sneller dan via de pda zelf dus filmpjes en mp3 enzo overgooien gaat zo stuk sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, wel handig dus, zit nu nog te switchen met USB kabels, want ik heb meer USB kabels dan poortjes :)

Volgende week gelukkig klaar ... beetje off topic maar we hebben een HP Pavillion T480 Photosmart gekocht .... release datum is vandaag dus we moeten er nog even op wachten, vind hem goede specs hebben en hij ziet er leuk uit! 'geoptimaliseerd' voor foto gebruik, wat ik dus veel doe voor m'n website!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 20:47

grimson

domeingrommer

nadeel is ook dat er tig schijfletters bijkomen ! :(

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Bij mij komen er 2 bij inderdaad, niet zo heel erg storend (ben wel wat gewend met 3 cdrw's, 1 dvdrw en een paar partities plus een lading netwerkschijven :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat vind ik niet echt storend. heb er nu ook al aardig wat .. CD / CDRW/ DVD/ 2 x HD / MP3 enz .. kunnen er nog wel wat bij.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

BaRF schreef op 05 februari 2004 @ 20:32:
nou ik hoop maar voor je dat ie beter is dan die rotzooireader die ik van de lidl heb ;) die leest eigenlijk alleen maar CF goed, de rest van de types heeft ie nogal *moeite* mee (ahum...)
Ik had hem toen voor de laptop gekocht (samen met de notebookmuis), maar daar wil hij niet mee samenwerken.
Hij laat de hele laptop crashen, alleen met het hubje (goh, ook al in de zelfde koop) wilde hij wel op de laptop.
Ik heb het idee dat dat aan XP ligt, de interne MMC-slot van de laptop werkt ook niet goed. (ik heb het idee dat hij er corrupte data heenschrijft, maar ik zie niets)

Aan mijn (W98SE) gewone computer werkt hij wel goed (aan een hub aan een hub) maar daar is het zo'n snoerenbende (maar 2 usb-sloten, oude bak) dat ik het nog niet direct heb geprobeert.

Cardreaders zijn alleen handig als je andere bestanden op een kaartje gaat zetten dan waar ze oorspronkelijk voor bedoelt waren, een soort pendrive-vervanging.

Ik heb alleen maar USB 1.1 poorten (de cardreader is wel USB 2.0) dus ik kan geen vergelijkende test doen wat makkelijker/sneller is. Ik plug meestal alleen een stekkertje in de camera.

Zo'n multi-cardreader is alleen handig als je verschillende soorten kaartjes hebt (ik heb bv. CF voor de cam en MMC voor de PDA) en je wilt 'simpel' bestanden over zetten, zonder synchronisatie/download-je-plaatjes-van-de-camera software op te starten.

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 05-02-2004 20:58 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ik heb een leuke APACER en ik zou niet meer zonder willen. Had eerst zo'n ding via USB maar dat lag langs de pc en was hartstikke lelijk. Nu dus integrated. Gebruik hem voor USB, CF, MD, MMC... en zoals bijvoorbeeld vorige week had ik een digicam te leen van iemand omdat mijn pa onze eigen mee had op vakantie en dat kaartje was anders dan die van ons maar ik kon hem dus wel gebruiken. Vereiste voor volgende systemen: Zeker een 7-in-1 cardreader

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

ik vind ze maar matig, als ik de CF van m'n powershot A60 erin doe staat er naast de foto's nog een berg rommel op :X Kan je fijn zelf alles gaan sorteren...

• Vittek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
ik heb een canon a70, een 6in1 card reader, en xp zo ingesteld dat als ik de kaart er in stop hij meteen zoombrowser opent om de foto's te downloaden. en dat doet ie met alle andere media ook. Prima dingen die cardreaders.

Verwijderd

Ik heb een noname geval van 16 euro. Er zit een usb stekker aan die je uit je pc kunt leiden om hem vervolgens in een usb2 slot te steken.

Klink allemaal simpel, maar het werkt echt super. Voorheen was ik met mijn 512MB CF card 3 kwartier bezig (!) en nu nog maar 2.5 minuut.
Ook wel zo leuk dat je je cam dan niet aan hoeft te hebben, want da's nl. een redelijke aanslag op je batterijen. Wanneer ze niet vol genoeg zijn heb je een probleem.
Het was die 16 euro zeker waard .. (Op de hcc waren btw 14 euro)

En ja, oke, je krijgt er een paar drive letters bij, maar de letters van de sloten die je nooit gebruikt kun je verbergen met tweakui achtige tooltjes, en ach, mijn pc ondersteunt het hele alfabet, en zover ben ik nog lang niet :+

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:33
BaRF schreef op 05 februari 2004 @ 20:32:
Typhoon werkt hier op meerdere pc's wel goed, alleen op mijn portable niet.
Ligt het nu aan de portable of aan XP, geen idee.
Maar over het algemeen werkt het dus wel goed. :)

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 10:57

wiewatwaar

whatever

Ik hab een sweex van 9 euro draaien en zonder problemen best blij mee met al die lui met hun eigen kaartjes

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:35

Marc H

- - Is wakker - -

Ik vind ze ideaal, geen geklooi met kabeltjes of bijna lege accu's. :)

Gewoon CF erin, en een paar minuten later staat een gigabyte aan fotos over op de harddisk.

Dit is de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/digifoto/CFreader8812.jpg

Een merkloos usb2 geval wat ook makkelijk mee te nemen is.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 12:15
Bij mij zit er één in me hp photosmart 7660 kan ook Xd picture kaarten lezen is wel tof omdat ik straks een olympus camera ga kopen die xd heeft :) maar mijn ervaringen met die readers is dus uitstekend !

Verwijderd

jep deze dingen zijn super handig, zeker met usb2.0 dat gaat zo veel sneller. En op xp doen ze het gewoon meteen. De nieuwe standaard wordt dit.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:53

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben er ook eentje aan het zoeken en wel een zwarte interne reader, liefst 3,5inch. Ik heb alleen deze kunnen vinden. Heeft er iemand anders nog een zwarte interne reader?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Verwijderd

jow man, mega kick!

trust heeft er geloof ik ook 1tje waar je een zwart frontje op kan klikken (bijgeleverd).

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Trust Vs. Apacer?? :?
Lijkt me de keuze snel gemaakt toch?

Forever raver!

Verwijderd

kweenie, volgens mij zijn het dezelfde apparaatjes met een ander stickertje.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16
Ik heb dat Apacer ding ook. Doet het bij mij prima.
Even van de kaartsoorten die je niet gebruikt de schijfletter disablen in Computer Management, dat is het enige advies dat ik je verder kan geven. Dan wordt het niet zo'n zootje in 'My Computer'...

(uitgaande van een engelse XP pro, dus dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn... :) )

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Hoi,

Ikzelf heb een Combo 9 in 4 Reader/Writer van Mediagear.
Mooi klein en blauwe kleur.
Ben er zeer te spreken over omdatr die met alle kaarten die er nu op de markt zijn overweg kan. Dus ik ben er tevreden over.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 18:10:
kweenie, volgens mij zijn het dezelfde apparaatjes met een ander stickertje.
Bij die Apacer kan je in ieder geval het frontje niet verwisselen. Ik ga dus voor de zwarte interne 3,5inch 7-in-1 Card Reader van Apacer voor € 19,95. :)

Forever raver!

• tijn.online
  • Laatst online: 08-01 19:05

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Wordt er bij die Apacer ook zo'n frame'pje (weet niet precies hoe ik het moet noemen) meegeleverd zodat je em in een 5,25" bay kunt proppen?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb er een van Sandisk, 6-in-1 ding, ik vind het ideaal. Bijna iedere cam heeft nog steeds USB 1.1 en dat schiet niet op met het overzetten van de foto's. Deze Sandisk is USB 2.0 en dat is veel meer dan de max van je geheugenkaartje :)

Het bevalt mij dus prima, geen gezeur met kabeltjes, gewoon een klein kastje op m'n desktop waar ik alle kaarten in kan steken :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

ik heb die van apacer van de mycom

die doet het perfect, leest alles en is usb 2 ( de echte()

Verwijderd

ik zoek er nog een, inbouw op 3,5" met minimaal SM en CF. Liefst zilver van kleur.

Iemand een suggestie?

• tijn.online
  • Laatst online: 08-01 19:05

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

En nog een vraagje van mij. In hoeverre zijn interne card-readers nou echt intern? Ik hoor regelmatig dat er 'interne' card-readers zijn waarvan je een kabeltje aan de achterkant van je pc eerst naar buiten moet trekken en daarna op een usb-poort moet aansluiten. Hebben jullie hier ervaring mee?

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

tijn.online schreef op 05 april 2004 @ 16:48:
En nog een vraagje van mij. In hoeverre zijn interne card-readers nou echt intern? Ik hoor regelmatig dat er 'interne' card-readers zijn waarvan je een kabeltje aan de achterkant van je pc eerst naar buiten moet trekken en daarna op een usb-poort moet aansluiten. Hebben jullie hier ervaring mee?
Hij is gewoon intern. Je propt hem in een 3,5"-bay en je kan hem rechtstreeks op het USB van je moederbord aansluiten. Dus op de kabel waaraan je bijvoorbeeld een front-usb port aansluit. Die Apacer waar ik het over had, is dus ook USB 2.0.

[ Voor 11% gewijzigd door Techno Overlord op 05-04-2004 16:53 ]

Forever raver!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 01:19
ik heb de apacer afgelopen zaterdag gekocht bij mycom. Als ik mijn SD kaartje wil uitlezen loopt het vast en hij leest dus niets uit. Alle instellingen al geprobeerd en met hulp van mycom wou het ding nog niet werken. Dus moet hem om gaan ruilen zaterdag.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:57
nickvd schreef op 05 april 2004 @ 19:23:
ik heb de apacer afgelopen zaterdag gekocht bij mycom. Als ik mijn SD kaartje wil uitlezen loopt het vast en hij leest dus niets uit. Alle instellingen al geprobeerd en met hulp van mycom wou het ding nog niet werken. Dus moet hem om gaan ruilen zaterdag.
Ik heb precies hetzelfde probleem met een compactflash kaartje. 1 CF kaartje van 16mb gaat zonder problemen, een CF kaart van 192 mb pakt de reader niet en loopt spontaan vast. Ik heb de cardreader aangesloten op de interne USB-poort van mijn Asus P4C800-E deluxe moederbord.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben erg tevreden met deze Lexar reader. Werkt prima samen met Mac OS X 10.3.3 en Windows XP SP1 (heb het met alle media getest (niet de allergrootste capaciteiten, behalve bij SD)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 19:15
Ik heb drie cardreaders gehad. Een externe van Apacer, een interne van Revoltec en nu weer een interne van Apacer. Dat ding van Revoltec was bagger en werkte voor geen meter. Die cardreaders van Apacer zijn echt super!!
Ze werken zonder problemen. Enige kleine minpuntje van de interne Apacer is dat deze ook aparte incoontjes heeft voor de verschillende kaarten. Probleem is alleen dat je die icoontjes soms wel en soms niet ziet bij Deze Computer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 01:19
mijn apacer cardreader werkt inmiddels. Ik stopte er een CF in en hij deed het. Ik ga denk wel die aldi reader halen zodat ik op vakantie ook nog kaartjes uit kan lezen :D.

Verwijderd

Ik heb de Apacer er151 (15 in 1), bevalt op zich prima maar...
Ik had het ding mede aangeschaft voor het bewerken van (RS)MMC-kaartjes ten behoeve van mijn Nokia 6600.
Sinds vandaag een 1GB MMC in huis en de Apacer ziet het ding niet.
Nu blijkt de reader (RS)MMC maar tot 512MB te ondersteunen :'(
Is hier een update / FW-upgrade oid voor te krijgen of moet ik gewoon een ander cardreader aanschaffen?

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik had een Trust 14 in 1 USB 2.0 cardreader. Deze las dus mijn SD kaartjes van Panasonic, Dane-Elec en Kingston, maar niet mijn Sandisk SD kaartjes! Ik had geprobeerd: een 512MB Ultra II kaartje, een 256 Mini SD in SD adapter en een normaal 128MB kaartje, allen van Sandisk, en hij las ze allemaal niet.

Echt heel vreemd, je zou denken: een kaartlezer is een kaartlezer. Niet dus.. toen maar omgeruild voor een kaartlezer van Hama, en deze leest wel alle merken.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
Wanwaar deze enorme kick :?

Maar goed, ik heb 'n 9-in-1 van Hama. Vorig jaar voor 10 Euro gekocht bij de MediaMarkt. USB 2.0 en lees tot nu toe alles :).

Verwijderd

Ik heb de Apacer 7-in-1 embedded card reader 2.0. De kaart zit vast aan Asus P4C800-E Deluxe moederbord. Het besturingssysteem van mijn PC is Windows XP Pro (SP2). Als CF kaart gebruik ik Kingston Elite Pro 1 GB.

Na het instoppen van de CF kaart toont Explorer de inhoud van de kaart. Ik kan bladeren door de mappen op de kaart, maar zodra ik bestanden ga kopieren van de kaart naar de harde schijf, dan krijg ik (meestal) de volgende foutmelding: "Cannot copy <filename>. The parameter is incorrect.". Dit gebeurt niet altijd bij het eerste bestand, maar kan ook voorkomen nadat een aantal bestanden al gekopieerd zijn.
Vervolgens is de kaart niet meer te benaderen. De PC moet worden afgesloten en opnieuw worden opgestart om de kaart weer toegankelijk te maken (alleen een herstart is niet voldoende).

Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:17

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:43:
Ik heb de Apacer 7-in-1 embedded card reader 2.0. De kaart zit vast aan Asus P4C800-E Deluxe moederbord. Het besturingssysteem van mijn PC is Windows XP Pro (SP2). Als CF kaart gebruik ik Kingston Elite Pro 1 GB.

Na het instoppen van de CF kaart toont Explorer de inhoud van de kaart. Ik kan bladeren door de mappen op de kaart, maar zodra ik bestanden ga kopieren van de kaart naar de harde schijf, dan krijg ik (meestal) de volgende foutmelding: "Cannot copy <filename>. The parameter is incorrect.". Dit gebeurt niet altijd bij het eerste bestand, maar kan ook voorkomen nadat een aantal bestanden al gekopieerd zijn.
Vervolgens is de kaart niet meer te benaderen. De PC moet worden afgesloten en opnieuw worden opgestart om de kaart weer toegankelijk te maken (alleen een herstart is niet voldoende).

Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt?
Hey, dit lijkt verdacht sterk op het probleem dat ik heb met een SD-kaart. Het ligt echter niet aan de kaartlezer. Zie: SD kaart I/O Device Error. Helaas dus geen antwoord :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had hier laatst een topic over aangemaakt (welke je het beste kunt pakken enzo) en mij werd de Sweex 16 in 1 aangeraden, die kan alles tot nu toe lezen (ook xD) en is nog geen 15 euro op http://www.gistron.com/ , kan er 5 frontjes op doen (5 verschillende kleuren) en hij is intern, 3,5".

Voor mij het ideale voor in mijn PC, omdat er een gat in zit. En dat gat wou ik vullen met een cardreader, maar dan wel eentje die ook nog echt functie heeft (niet een van 3 euro die alleen CF leest ofzo). Voor mij was die Sweex de beste oplossing. :)

EDIT: Dit was het topic: Interne 3,5" card reader ._.

[ Voor 8% gewijzigd door Tanuki op 10-05-2005 18:40 . Reden: Topiclink :Y) ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2004 @ 20:44:
[...]

Ahum, Er zijn tegenwoordig echt wel readers te krijgen met XD. Dit wordt dan opgelost om in het SM slot een XD sleuf aan te maken. Zelf heb ik een cardreader van Sweex met usb 2.0 MET xd voor de luttele prijs van 22 euro.

Als je moeite hebt om de schijfletters te onthouden kan je de letters altijd een andere naam geven zodat deze makkelijker via de verkenner kan worden teruggezocht.

Zelf heb ik de schijven achterin het alfabet gezet via:
Deze computer>>>beheren>>>Schijfbeheer>>Schijfletter wijzigen. W,X,Y en Z ideaal! :*)

• Tanuki
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:48:
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2004 @ 20:44:
[...]

Ahum, Er zijn tegenwoordig echt wel readers te krijgen met XD. Dit wordt dan opgelost om in het SM slot een XD sleuf aan te maken. Zelf heb ik een cardreader van Sweex met usb 2.0 MET xd voor de luttele prijs van 22 euro.

Als je moeite hebt om de schijfletters te onthouden kan je de letters altijd een andere naam geven zodat deze makkelijker via de verkenner kan worden teruggezocht.

Zelf heb ik de schijven achterin het alfabet gezet via:
Deze computer>>>beheren>>>Schijfbeheer>>Schijfletter wijzigen. W,X,Y en Z ideaal! :*)
Is dat niet toevallig dezelfde als waar ik het hierboven over heb? :) If so, tell me your experiences. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

[quote]CelestialCelebi schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:51:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:48:

[...]

Is dat niet toevallig dezelfde als waar ik het hierboven over heb? :) If so, tell me your experiences. :)
Het is niet toevallig. Had perongeluk niet verder gekeken op pagina 2, waardoor ik je post niet gelezen had. B.t.w. heb ik inderdaad ook een Cardreader van Sweex maar deze is was extern
en heb hem intern gemaakt d.m.v. een ibmklepje te knippen, zagen, vijlen en schuren. nu past ie in een 5,25 slot. prima opgelost!

• Tanuki
  • Niet online
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:28:
[quote]CelestialCelebi schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:51:

[...]

Het is niet toevallig. Had perongeluk niet verder gekeken op pagina 2, waardoor ik je post niet gelezen had. B.t.w. heb ik inderdaad ook een Cardreader van Sweex maar deze is was extern
en heb hem intern gemaakt d.m.v. een ibmklepje te knippen, zagen, vijlen en schuren. nu past ie in een 5,25 slot. prima opgelost![/quote]
Ik doelde er niet op dat jij hetzelfde poste als ik, maar ik vroeg gewoon of jij dezelfde cardreader hebt als ik (nu in bestelling) heb... Maar da's dus niet zo. :) Dus.. Nevermind ;)

Pagina: 1