W2k Server Eigen desktop

Pagina: 1
Acties:

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

Ik weet niet of deze topic hier hoort of ergens anders. Heb wel eerst de faq gelezen. Dus ik heb hem hier maar gegokt.

Voor deze topic heb ik al allerlei search gedaan.(geen roaming profile, eigen desktop, etc, etc).

mijn vraag/probleem is:

Heb hier een redelijk ouwe PC met w2k server. p3 450mhz, 192 mb ram, 20 gig hd.
Die PC moet een domein hebben en in elk geval 1 gebruiker die vaker tegelijk kan in loggen, maar zodra die gene inlogt moet diegene zijn eigen desktop krijgen. Dus de desktop die hij lokaal ook gebruikt. Als ik nu inlog met een gebruiker, dan past Windows XP zich aan en krijg je alsware een nieuwe gebruiker en een nieuwe desktop op je PC. Kan dat ook uit gezet worden? (heb als het goed is al ingesteld dat die geen profiel heeft, om het maar zo te zeggen.)

Het lijkt mij dat het inloggen daar ook langer door gaat duren(duurt al meer dan 15 sec, met een 100mbps netwerk) en er gaan uit eindelijk 18 mensen gebruik maken van maken.

Weet iemand hier iets van of kan iemand me hier mee helpen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

probleem waarschijnlijk waar je tegen aan loopt is dat het profiel van Windows 2000 en Windows XP nog wat van elkaar verschillen dus een 100% gelijke desktop met een roamin profile zal je waarschijnlijk niet krijgen.... wel de items misschien maar niet de 'layout'

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mastruberik
Het gaat mij er eigenlijk om dat mensen die inloggen niet moeilijk hoeven te doen met hun geinstalleerde software, dat ze het dus niet via program files moeten openen.

Het is de bedoeling dat er heleaal geen roaming profile is. Het gaat er omdat ze in het domein zitten en en netwerk hebben.

Verwijderd

Mastruberik schreef op 05 februari 2004 @ 20:00:

Die PC moet een domein hebben en in elk geval 1 gebruiker die vaker tegelijk kan in loggen, maar zodra die gene inlogt moet diegene zijn eigen desktop krijgen.
Dus één gebruikersnaam die op meerdere clients tegelijk inlogt? Dat is geen probleem. Het profiel van deze gebruiker wordt steeds opgeslagen als er ééntje uitlogt. Dus de versie van degene die het laatste het licht uit doet, is degene die je krijgt bij volgende login. W2k en XP checken steeds wat nieuwer is. ( http://www.microsoft.com/.../userprofile_overview.asp )
Dus de desktop die hij lokaal ook gebruikt.
Dat is lastig, óf je kiest voor het opslaan van profielen op de server, óf je kiest voor geen profiel (en dus steeds een nieuwe)
Als ik nu inlog met een gebruiker, dan past Windows XP zich aan en krijg je alsware een nieuwe gebruiker en een nieuwe desktop op je PC. Kan dat ook uit gezet worden? (heb als het goed is al ingesteld dat die geen profiel heeft, om het maar zo te zeggen.)
Stel dan het profiel in als lokaal: dus C:\Documents and Settings\%username% (nog beter is om daar ok het domeinnaam bij te zetten, ivm. lokale gebruikers op de client met zelfde naam)

Als je 18 users krijgt, stel ik voor dat je ieders profiel op de server zet. Net als de Mijn Documenten map. En mijn advies om die profielen vast te zetten (mandatory maken).

• Mastruberik
Enorm bedankt, weet nu al een stuk meer.

Maar heel even iets, het is dus niet mogelijk om de clients hun lokale desktop te laten gebruiken en misschien een stomme vraag, maar wat houd mandatory in?(laat maar weet het al........... Soz) En als ik dat van username doe in de mijndocumenten, dan moet ik dus wel 18 gebruikers aan maken. of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Mastruberik op 05-02-2004 20:38 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mandatory is gewoon een verplicht profile dat niet te wijzigen is door de gebruikers.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Mastruberik
Ja oke,
maar als iemand inlogt met windows XP op een domein, dan wordt er een nieuwe account aan gemaakt en dan moeten ze alle software opnieuw registeren of de key invullen(dus de reg bestanden worden als ware verwijderd van de nieuwe account die wel in het oude account zit.) Dat is vrij irritant voor de mensen die inloggen en hun spellen en software willen gebruiken.

Verwijderd

Kicken doen we hier niet na anderhalf uur :/ Ik heb je kick getrashed, let er in het vervolg op.

• Mastruberik
excuses, maar heb een beetje haast
Pagina: 1