Asus K8V en Zalman 7000A-Cu

Pagina: 1
Acties:

• TrendKiller
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 13:03
Hoi, ik heb net een Asus K8V moederbord en Zalman 7000A-Cu koeler gekocht.

Is er iemand die weet hoe ik de deze moet instaleren? Ik bedoel, ik weet niet hoe ik de backplate van het moederbord moet verwijderen, of kan ik deze erop laten staan en de koeler op een andere manierinstaleren?

Verwijderd

ik meende dat je op de zalman website wel een filmpje kunt zien met een uitleg hoe het moet

Verwijderd

ALs het goed is heb je een handleiding bij de koeler gekregen en op de site van zalman staat het ook,had je ook zelf kunne uitvinden :/

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-cu.htm

Verwijderd

Gewoon rukken, die backplate zit met een soort van lijm vast, beetje als een sticker.

Gewoon hard rukken dan floept ie er wel af, wat je ook kan doen is duwen tegen de aansluitingen die door de gaten steken dan heb je em er zo af.

Ik heb trouwens de fan van dit ding al gemold, hij is uit balans geraakt en nu ratelt ie constant. Ik had geen zin in RMA dus heb de fan vervangen door een 80mm fan, koelt iets minder en ziet er wel grappig uit, zeker met een doorzichtige fan.

Ga van de week wel ff een 92mm fan halen dan is de koeler weer zo goed als nieuw.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 01:01 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:38

HKS-Skyline

Vroooom ?

nou "rukken" lijkt me niet zo slim want dan kan je de rest ook mollen, het zit vastgeplats, dus met een beetje wurmen en (voorzichtig) trekken lukt het ook, doe het zo dat het plakspul aan de back plate vast blijft zitten anders moet je dat er weer af gaan zitten peuteren ;)

Verwijderd

HKS-Skyline schreef op 06 februari 2004 @ 02:27:
nou "rukken" lijkt me niet zo slim want dan kan je de rest ook mollen, het zit vastgeplats, dus met een beetje wurmen en (voorzichtig) trekken lukt het ook, doe het zo dat het plakspul aan de back plate vast blijft zitten anders moet je dat er weer af gaan zitten peuteren ;)
Ohwjah was ff vergeten dat dit PMG was en niet DOC, hier doet men dus voorzichtig trekken en niet rukken omdat het anders kapot kan gaan :+

• TrendKiller
Heb het even anders gedaan. Heb de backplate laten zitten en de originele houder :? (of hoe noem je zoiets) eraf gevezen zodat je alleen maar de aansluitingen die door het mobo zitten er nog zijn (die aan de backplate vastzitten).
Dan heb ik gewoon de koeler erop gezet en vastgevezen. Dus zonder de 'nipples' te gebruiken. Lijkt ook goed te werken en geeft geen problemen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Help me uit deze brandende vraag......... wat is vastgevezen? Zelfs met zeer diep nadenken, andere letters etc. etc. kom ik er niet uit.

ARME AOW’er

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:03
Als je nu gewoon de orginele backplate had laten zitten daar de nipple's in had gedraait en toen je zalman had vastgeschroeft was alles oke en een stuk stabieler..

Ik kan het weten

Zalman 7000al-cu en AMD64 Nipples kwijt :(

• TrendKiller
Vijzen -> vezen -> gevezen. Vastschroeven kan ook :)
D3LTA schreef op 06 februari 2004 @ 09:26:
Als je nu gewoon de orginele backplate had laten zitten daar de nipple's in had gedraait en toen je zalman had vastgeschroeft was alles oke en een stuk stabieler..

Ik kan het weten
Ik heb de backplate laten zitten, maar de nipples heb ik er niet opgezet. Ik vond dat ze redelijk hoog kwamen. Misschien kan ik ze er toch nog tussenvijzen ... tussenschroeven ;). De koeler zit anders wel stabiel genoeg. Ik kan er toch niet mee bewegen of dergelijke.

Verwijderd

ik heb de K8V en een 7000 AlCu (koelt meer dan genoeg en blijft binnen de specs van max 0.5 KG) en ik heb gewoon de orginele backplate en schroeven van Asus gebruikt. hij zit niet ultrastrak op 't mobo, ik kan hem een klein beetje bewegen, maar los zit ie niet, en de temperaturen zijn echt perfect.
Pagina: 1