Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 16:15
Ik heb de mz-r90, nu nog steeds de kleinste md recorder die er is...
Hij is dus al 4 jaar oud denk ik, dus er zit geen MDLP op of iets in die geest.

Ik zat me nou af te vragen of ik op een snellere manier muziek op md'tjes kon zetten via de optische kabel. Mij leek het niet dat het zou kunnen.. maar misschien zijn er apparaatjes die je aan je via een usb poort zou kunnen aansluiten en dan snel op MD-formaat ( atrac volgens mij :S ) op je MD zetten.
kben ooit iets tegengekomen van Xitel maar kweet niet precies wat je daarmee kan doen, is dat alleen streaming of kan het ook anders daarmee want dat is wel via usb.
Hier is een link voor de mensen die niet weten waark het over heb:
http://www.xitel.com/product_mdpio.htm

zijn er nog zulke apparaatjes of kan het hier al mee?
Lijkt me wel fijn.
tnx

To Beezze or not to Beezze

Verwijderd

volgens mij kan het niet sneller... want hij geeft geluid door van de PC wat je hoort door je boxen... alleen dan via de USB poort, dus het geen zin... tenzij je langzamer kan afspelen natuurlijk :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
er zijn stereotorentjes waar je volgens mij op 4x een CD kan overzetten naar MD.

atrac is trouwens het compressie-algoritme van je MD (zoiets als MP3), dit is standaard al in gebruik. Hiermee kan je dus geen snelheidswinst mee halen.

Als je dus sneller wilt opnemen is volgens mij de makkelijkste oplossing om een NetMD te kopen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Er is er idd eentje die op de PC aangesloten kan worden maar dat is niet een klein kastje ofzow, het is de Sony MDS-NT1 Klik

Verwijderd

Mja, dan kun je beter een NetMD kopen denk ik. Overigens werkt NetMD ook niet snel zonder LP vind ik, maar goed, het gaat inderdaad wat sneller.

Echter, als ik een md'tje van 80 minuten vol wil gooien zonder LP op de NetMD van mijn broer (met OpenMG) ben ik alsnog een minuut of 35 a 40 per MD kwijt. Bugje in de software of normaal? :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 11:09:
Mja, dan kun je beter een NetMD kopen denk ik. Overigens werkt NetMD ook niet snel zonder LP vind ik, maar goed, het gaat inderdaad wat sneller.

Echter, als ik een md'tje van 80 minuten vol wil gooien zonder LP op de NetMD van mijn broer (met OpenMG) ben ik alsnog een minuut of 35 a 40 per MD kwijt. Bugje in de software of normaal? :)
klopt, lp transfer gaat abnormaal traag. is altijd al zo geweest. waarom snap ik ook nogsteeds niet....
ik neem dan ook maar altijd op in lp. verschil hoor je toch niet met die stamp muziek van mij ;)

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik had ook de MZ-R90 (prachtig ding, helaas overleden na 3 jaar ;(), en naar mijn weten kan je niet sneller opnemen...
Had er toen al naar gezocht, maar helaas, je moet gewoon 70 minuten wachten tot je discje volstaat... :)

PSN: Arienix

Verwijderd

Mijn broer heeft een NetMD dus en ik nog een antieke MZ-R35, die aan het overlijden is. :/
Schroefjes zijn bijna allemaal verdwenen (probleem @ sony, want ook de NetMD van mijn broer mist al schroefjes) en die kun je niet los bestellen menen ze bij de technische dienst. Kosten? 80 euro voor een paar schroefjes! Blegh...ach ik ga toch een mp3speler kopen. :)

Wat me wel opvalt is dat de MZ-R serie ongelooflijk goed geluid geeft, dit in tegenstelling tot de nieuwere NetMD's. Ik weet niet waarom, maar zowel ik als mijn broer zijn het er unaniem overeens dat de MZ-R35 een veel helderder geluid voortbrengt. Vaag..

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 16:15
het is bewezen dat de R series beter geluid leveren. Ook vergeleken met de sharp MD's lopen deze dik voor. Ok misschien niet dik, iig niet hoorbaar maar met metertjes is wel bewezen dat het beter geluid levert.

Maar het is dus niet mogelijk? er moet toch wel iets zijn?

To Beezze or not to Beezze

Pagina: 1