Gehackte Alcatel Modem vraagt om pass?

Pagina: 1
Acties:

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoi

mijn broer heeft een paar maanden geleden onze Modem gehackt zodat ie hem als router enzo kan gebruiken... Hij werkte goed en je kon ook zeg maar in de menu komen door 10.0.0.138 te tikken in IE enzo... En dat kon dus ook in telnet om poorten te mappen enzo.
Maar na een tijdje vraagt hij nu om een password? Als ik nu bij uitvoeren -> telnet 10.0.0.138 tik dan kom ik die DOS-schermpje zeg maar en dan vraagt ie om User: en als ik dan user intik dan geeft ie me Speedtouch (00-90-00-00-00-00) die 00 zijn anders maar geen zin om helemaal over te tikken. En dan zegt ie van 'Password:' en hier moet ik dus een password in tikken ineens? Als ik dus zeg maar die password bereken met die calculator dan kan ik alsnog niet in mijn modem... Maar ik geloof dat dit niet eens hoort te zijn zo... Ow ja en als ik nu zeg maar 10.0.0.138 tik in IE dan moet ik ook inloggen door middel van een Username en Pass.... Als ik user intik dan wil die alsnog een password :S... Kan iemand mij vertellen wat ik hier fout heb gedaan?
Misschien moet ik de firmware updaten ofzo? Alleen dat lukt volgens mij ook niet omdat ik dan weer in die menu moet gaan alleen dat kan dus niet... Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.. ik wil namelijk poorten mappen voor emule enzo...

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 13:38
iemand heeft dan echt een paswoord op je router gezet. Dit kan je alleen resetten door het modem te resetten.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
eerste zin,mijn broer
ik denk dat die er een pass in heeft gezet
anders probeer admin ,is een standaart pass.

• Kijoki
Hey, hoe doe ik dat resetten precies? Moet de modem uitstaan en dan moet ik dan resetknoppie indrukken? :P maar hoe kan iemand mijn pass hebben veranderd? Ik bedoel dat moet toch van binnenin zijn gebeurd? :S

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Je moet je speed touch als volgt resetten ik had eerts ook het probleem met wachtwoord maar dat was me eigen foutje 8)7 iid :

Ik heb een speedtouch 510 maar neem aan dat het voor alle speedtouch modellen met ethernet het zelfde is

Eerst zet je je modem uit dan zet je hem opnieuw aan wacht je tot de powerled gaat knipperen middelste led dus dan druk je nog maals op de reset knop op de voorkant
de groene led gaat nu continu branden na +/- 6 seconden gaat hij weer knipperen dan druk je weer op de resetknop alle leds gaan nu 1x keer knipperen en de speedtouch is gereset maar LET OP :

Alles staat nu in fabrieks instellingen dus zorg dat je nieuwe firmware hebt want je kan dan >NIET< internetten via adsl en zorg dus ook dat je de instellingen hebt van de bbned of kpn download deze eerst !!! http://www.kpnadsl.nl/support/index_eth.html site van kpn met nieuwe firmware
hier moet je dan je model opzoeken etc als je adsl via kpn hebt of dit ook werkt met bbned etc weet ik niet :P

No signature found

• Kijoki
Aha tnx ga ik ff doen kan ik weer poorten mappen enzo...

• Kijoki
Hoi

is al een tijdje geleden maar het lukt me dus nog steeds niet om dat ding te resetten... Ik heb gekeken op weethet.nl en daar stond dat je em 45 sec ofzo knoppie moest blijven indrukken enzo en heb ik geprobeerd maar lukt nog steeds niet en die tip van schapie lukt helemaal niet... is er geen andere manier om em te resetten? Kan nl ook geen ftp server maken zonder pass...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kijk anders even in je handleiding.

Ik heb het diverse keren gedaan, lukte door door elke keer als er een lampje veranderde de knop in te drukken(3 keer ofzo).
Pagina: 1