dvd+r, px-708 en xbox

Pagina: 1
Acties:

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 14:08
Sinds ik een Plextor px-708 brander heb doen mijn gebrande dvd+r's het niet meer in mijn xbox. Voorheen met mijn nec 1100 en mijn pioneer a105 (-r) deden de door mij gebrande films het wel gewoon goed in mijn xbox.

De snelheid waarmee gebrand wordt lijtk er niets mee te maken te hebben, zowel op 2-speed als op 8-speed gebrande dvd's doen het niet.

Ik brand met CopyToDVD en Nero. Ook daarin is niets veranderd sinds de aanschaf van mijn nieuwe brander.

Voor comprimeren gebruik if afwisselend dvdshrink 3.14 of dvd-decrypter+dvd2one.

De filsm doen het prima in alle stand-alone players, pioneer, hk, philips, lenco, koda... maakt niet uit.

Heeft iemand een idee hoe ik zou kunnen branden zodat mijn xbox ze ook kan lezen? Het is zonde om een stand-alone op mijn kamer te zetten als de xbox voor mij prima voldoet...

Verwijderd

ik denk dat je je dvd's op - moet branden want + kan ie zoals je zegt niet aan

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 22:11 ]

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 23:25
De Plextor schijft DVD+R als DVD+R
De Nec ND1100A schrijft DVD+R als DVD-ROM (zoek maar eens op booktype of bitsetting)
De Pioneer A105 schrijft DVD-R als DVD-R

Je xbox kan waarschijnlijk alleen DVD-ROM en DVD-R lezen (Samsung drive?) Probleem heb ik ook gehad met mijn Liteon LDW-811S maar hier kwam later een tool voor uit. Voor de Plextor is die tool er niet. Dat word dus helaas voor jou voortaan DVD-R branden in je dure Plextor.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 08:16
Sperenvanger schreef op 05 februari 2004 @ 21:43:
De Nec ND1100A schrijft DVD+R als DVD-ROM (zoek maar eens op booktype of bitsetting)

"Dat word dus helaas voor jou voortaan DVD-R branden in je dure Plextor".
moet dat dure er nou voor ;)

PVoutput

• Heras
:)

Bedankt voor de uitleg. Ik heb veel over dvd-writers gelezen, maar dit wist ik niet. Gelukkig is de oplossing simpel... ik zal weer eens een keer een spindeltje -r gaan bestellen...

• Sperenvanger
knights16 schreef op 05 februari 2004 @ 23:31:
[...]

moet dat dure er nou voor ;)
>:)

Als je kijkt naar andere dvdbranders vind ik Plextor nogal prijzig. De laagste prijs in de pricewatch was voor de Plextor vandaag 185 euro. En dat terwijl je voor 82 euro een NEC ND-1100A hebt die je nog kan modden naar een ND-1300A ook en standaard (alleen de 1100) al bitsetting ondersteund. Het kost 100 euro minder en er zitten nog handige functies op ook. Dan vind ik de Plextor idd "duur".

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:47

FastBunny

Give it the Works !

Je xbox kan waarschijnlijk alleen DVD-ROM en DVD-R lezen (Samsung drive?) Probleem heb ik ook gehad met mijn Liteon LDW-811S maar hier kwam later een tool voor uit. Voor de Plextor is die tool er niet. Dat word dus helaas voor jou voortaan DVD-R branden in je dure Plextor.
In nero 6 kan je wel aangeven of het boektype dvd-rom moet zijn bij gebruik met een PX-708a :)

Overigens bij mij is het net andersom,
:X Thompson drive in de xbox :X

Die pakt +r wel en -r niet.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:02

mace

Sapere Aude

Je xbox kan waarschijnlijk alleen DVD-ROM en DVD-R lezen (Samsung drive?)
De samsungs zijn juist goed, de thomsons zuigen, ff voor de duidelijkheid ;)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:15

Nitai

Live the life you love.

yeah, die samsung drives kunnen zelfs cdrtjes lezen...dus die ownen juist :D

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Heras
CDR doet het prima hier :)

Ik haal strax na mijn werk een stel dvd-r's. Kan ik dat even testen. Over het algemeen brandt ik altijd op platinum +r of op verbatim +r, dus ik zal nero6 ook eens checken.

95% van wat ik brand doe ik nu met CopyToDVD. Lekker simpel, dubbelklikken op IFO, 7 minuten wachten en klaar is Heras ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Heras op 06-02-2004 10:40 . Reden: typo ]

• Sperenvanger
MaCe1337 schreef op 06 februari 2004 @ 10:13:
[...]

De samsungs zijn juist goed, de thomsons zuigen, ff voor de duidelijkheid ;)
Ik heb zelf ook een xbox, maar ik zeg toch nergens dat de Samsung niet goed is? Hij leest alleen geen DVD+R's wat heel erg jammer is. Thompson drives lezen die weer wel. Maar als je van bitsetting gebruik maakt dan leest de Samsung wel de gebakken DVD+R's.
Pagina: 1