Toon posts:

Kan ik PDF achtergronden gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met praktische opdracht voor management en organisatie. Nou wil ik achtergrond van een PDF file gebruiken voor MSW zodat het geheel.... 1 jaarraport en eigen verwerking mooi bij elkaar past.

Is dit uberhaupt mogelijk ?

Zo ja, hoe?

pdf file Klik hier

En dan wil ik die zijkant gebruiken in word voor alle duidelijkheid.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ligt er aan waarin je het verwerkt. In InDesign / Quark kun je prima een PDF placen; vraag me alleen af of jij in jouw omgeving met een dergelijke app werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Eh nee :P

Ik wil achtergrond rippen en voor word gebruiken

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 18:16 ]

Verwijderd

Met het programma Distiller kan je er een Tiff van maken en die vervolgens opslaan als .jpg daarna lijkt het me geen probleem.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

vreemd, probeer ik pdf in photoshop te openen vraagt ie om een master password :?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Firestorm schreef op 05 februari 2004 @ 22:14:
vreemd, probeer ik pdf in photoshop te openen vraagt ie om een master password :?
offtopic:
lijkt me niet zo heel vreemd dat een bedrijf als getronics zijn .pdf-jes probeert te beveiligen...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
De lompe oplossing:

Document uitvergroten tot zo'n 200%, vervolgends van losse stukjes van die zijkant een printscreen maken, en die in een willekeurig beeldbewerkingsprogramma aan elkaar plakken. Hierna weer terug verkleinen tot 100% en klaar is U :Y)

Niet heel charmant, maar zeker voor webpublikatie best te doen...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:03
Het lijkt me dat er gewoon auteursrecht rust op dat achtergrondplaatje. Lijkt me dus niet de bedoeling dat je 't er zomaar uit jat.

Verwijderd

klik eens linksonder op dat slotje in de PDF :P
dan weet je waarom je er niks mee kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 22:40 ]

• HunterPro
  • Niet online
creatief print-screen gebruik is je maatje hier. Maar bedenk je dat zo'n 72dpi plaatje no way zo mooi uit de printer rolt als dat ie op het scherm staat :)

[ Voor 53% gewijzigd door HunterPro op 05-02-2004 23:16 ]

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Print screen is volgens mij gewoon illegaal en wij zijn natuurlijk allemaal brave burgers hier. :)

Maar ik heb horen zeggen dat er diverse password breakers zijn voor PDF. Je hebt het niet van mij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Firestorm schreef op 05 februari 2004 @ 22:14:
Hmmm vaag, van ahold kan ik em gewoon eraf halen zonder password en bij getronics vraagt ie mij ook om een password

Verwijderd

zorg dat je de "adobe reader" te pakken krijgt ipv de "adobe acrobat reader".
kun je plaatjes (en text) gewoon selecteren en op je klembord zetten.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 16:38:
zorg dat je de "adobe reader" te pakken krijgt ipv de "adobe acrobat reader".
kun je plaatjes (en text) gewoon selecteren en op je klembord zetten.
niet als ie daartegen beveiligd is...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

HunterPro schreef op 05 februari 2004 @ 18:12:
ligt er aan waarin je het verwerkt. In InDesign / Quark kun je prima een PDF placen; vraag me alleen af of jij in jouw omgeving met een dergelijke app werkt.
Ik kan het met QuarkXpress 5.0 zo even niet testen, maar versie 4 en lager kunnen geen PDF importeren.
Dit is echter in dit topic geheel out of the question, maar toch zeker handig om te weten.

Natuurlijk is het illegaal om uit zo'n document de achtergrond te rippen. Maar pin je niet al te veel vast op dat slotje, en besef om welke reden die erop zit.
De plaatjes zijn copyrighted, want ze zijn gemaakt voor zo'n jaarverslag en zij hebben er ook wat uurtjes tijd in zitten. Maar staan er duidelijk herkenbare delen van het gebouw op, of gezichten van medewerkers, hun eigen beeldmerk? Nee.
Het gaat hen niet om het zo kostbaar zijn van die opvulling aan de rand van de pagina, maar om bijvoorbeeld de foto van de heren Klaas en Axel.
En nog het meeste om de tekst die het document bevat: feiten, cijfers en handtekening afbeeldingen. Daar moet de lezer vanaf blijven, stel dat er iemand in gaat rotzooien, de boel verdraait en weer online zet.

Dus er zal hooguit een halve haan naar kraaien als jij zo graag dat blauwe patroontje in je praktische opdracht voor school wil gebruiken.

Als je nou echt origineel en legaal wilt zijn, pak dan Photoshop ter hand en fix zelf een mooie balk met gradient met je eigen foto's etc. Dan is ie helemaal van jou (tenzij je PS illegaal is) enzo :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

axis schreef op 06 februari 2004 @ 16:39:
[...]

niet als ie daartegen beveiligd is...
daar heeft big beng al een oplossing voor gegeven, leek me ook nogal voor de hand liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
(tenzij je PS illegaal is)
nee hoor ik heb ff € 1098,- neergeteld :P ...

Maar het is niet commercieel of wat dan ook... gewoon dat het bij de rest past.
Zelf maken met photoshop is een idee, maar het wordt nooit zo goed als orginele stukje.

Edit:

Ik wil jullie bedanken voor de moeite, heb van alles geprobeerd .... ool de minder 'legale' manieren maar onderste werkt toch het beste.

Ik heb het al volgt gedaan... voor de geinteresseerden.

Screenshot » PS » Slice tool... dat stukje geselecteerd » Save for web

Voila
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/durasovicgoran/Untitled-2_03.jpg

Ik had iets te ver geselecteerd maar dat poets ik nog wel op.

Wat simpeltjes, maar het werkt... alleen als je hele achtergrond wilt en er zit tekst ervoor.... dan heb je een probleem.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 17:45 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 16:56:
[...]
nee hoor ik heb ff € 1098,- neergeteld :P ...

Maar het is niet commercieel of wat dan ook... gewoon dat het bij de rest past.
Zelf maken met photoshop is een idee, maar het wordt nooit zo goed als orginele stukje.
Je zou misschien een mailtje naar getronics kunnen sturen, nee heb je....

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, er staat wel een gezicht op, laten we hopen dat dat niet een van hun belangrijkste medewerkers is.

Ik bedoel, als je Photoshop hebt en wat leuke foto's van jezelf aan het werk ofzo, maak daar dan een leuke collage van... color layer en een witte gradient eroverheen en je hebt een prachtig handgemaakt randje.

(damn ik moet verder aan mijn zogeheten stageverslag, en dat mag niet in Word :+ aangezien ik daarin de beheersing van QuarkXpress moet laten zien :+ maar het is zo'n shitwerkje ... :P )

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• HunterPro
  • Niet online
Dark Blue schreef op 06 februari 2004 @ 18:13:
Nou, er staat wel een gezicht op, laten we hopen dat dat niet een van hun belangrijkste medewerkers is.

Ik bedoel, als je Photoshop hebt en wat leuke foto's van jezelf aan het werk ofzo, maak daar dan een leuke collage van... color layer en een witte gradient eroverheen en je hebt een prachtig handgemaakt randje.

(damn ik moet verder aan mijn zogeheten stageverslag, en dat mag niet in Word :+ aangezien ik daarin de beheersing van QuarkXpress moet laten zien :+ maar het is zo'n shitwerkje ... :P )
dan pak je toch lekker InDesign? :P
Pagina: 1