[qmail]accepteert geen domeinen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:57
Om te beginnen ben ik van deze howto uitgegaan: Qmail HOWTO
en heb ik via google dit gevonden:
Multiple Domains Qmail

Alles heb ik daarvan gevolgt. En in het begin werkte het ook allemaal wel. Nu wilde ik dus een nieuw domein er aan toevoegen (had enkel maar 1 domein)
en sinds dien werkt het dus helemaal niet meer.

Ik heb de betreffende howto/faqs van qmailadmin gelezen maar ik kom er maar niet uit. heb al paar mensen via irc gesproken maar allemaal kunnen ze me niet helpen.

dit is dan ook de fout melding die we telkens krijgen:
Hi. This is the qmail-send program at only4clans.com.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<scarab@teamroyalty.com>:
Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1)
als we dan kijken naar de forward van me provider:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Your message has been successfully relayed to the recipients

Recipient address: scarab@teamroyalty.com
  Reason: Message successfully relayed to a system that does not support receipts
  Diagnostic code: dns;mail.teamroyalty.com (TCP|10.144.60.3|44058|62.212.76.219|25) (only4clans.com ESMTP) smtp;250 ok
  Remote system: dns;mail.teamroyalty.com (TCP|10.144.60.3|44058|62.212.76.219|25) (only4clans.com ESMTP)

on a remote system that does not support the generation of successful delivery receipts.
This does NOT mean that your message has actually been placed in the recipients' mailboxes; 
merely that it has passed through a part of the message transport infrastructure.
In the event of a nondelivery you should expect to receive a nondelivery notification; 
in the event of successful delivery, however, you are unlikely to receive a positive confirmation of delivery.

./vdominfo geeft:
code:
1
2
3
4
5
domain: teamroyalty.com
uid:    509
gid:    505
dir:    /home/vpopmail/domains/teamroyalty.com
users:  2

./vuserinfo scarab@teamroyalty.com geeft me:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[root@www bin]# ./vuserinfo scarab@teamroyalty.com
name:   scarab
passwd: [b]pw[/b]
clear passwd: [b]pw[/b]
uid:    1
gid:    0
        all services available
dir:       /home/vpopmail/domains/teamroyalty.com/scarab
quota:     NOQUOTA
usage:     NOQUOTA
last auth: Thu Feb  5 17:50:07 2004
last auth ip: imap
[root@www bin]#

en dan hieronder nog de volgende spullen van qmail zelf (welke goed zijn ingevuld.)

defaultdomain
code:
1
only4clans.com

locals
code:
1
2
3
4
5
only4clans.com
teamroyalty.com
mystery-land.net
automatiseringscentrumtholen.nl
vandalenbandencentrum.nl

me
code:
1
only4clans.com

plusdomain
code:
1
2
3
only4clans.com
teamroyalty.com
mystery-land.net

virtualdomains
code:
1
2
3
only4clans.com:only4clans.com
teamroyalty.com:teamroyalty.com
mystery-land.net:mystery-land.net

in principe zou het moeten werken, ik ben hier al een maand zeker mee bezig. Hopend om het probleem te kunnen vinden. maar niet dus. (okay het was niet erg dat alleen only4clans.com werkte. maar tis mooier om de rest ook te laten werken. wat nu dus niet kan.. :(

Wie kan me hier bij helpen?
Thanks!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik zie niet direct wat er mis is maar kan je met qmailadmin ed inloggen op die domeinen ?
Dit how-to wou ik eens bekijken maar de pagina bleef wit, deze is in ieder geval een goeie misschien kan je daar nog dingen uithalen om es te controleren: http://sylvestre.ledru.info/howto/howto_qmail_vpopmail.php

Anders zou ik de mailinglist vpopmail-devel eens checken staan vaak oplossingen in de archiven voor problemen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
yupz ik kan gewoon met qmailadmin inloggen en alles checken. normaal maak ik daarmee mij mensen ook mee aan..

thanks trouwens voor die andere url zal eens kijken of ik daar wat kan vinden, enkel daar maakt hij gebruik van mysql maar goed dat is niet zo erg :D
[update]
net ff getest maar ik kan wel dus mail versturen van uit mijn imap acccountje.. maar ophalen werkt dus niet..

welk onderdeel van dit alles regelt dat? imap of qmail zelf?

[ Voor 69% gewijzigd door Ankh op 05-02-2004 18:25 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
ff vraagje of het zo dan wel goed toevoeg
ik installeer hem ff opnieuw via die website hierboven.

./config-fast host
bij host daar zit ik me primary neer: only4clans.com
maar kan ik dan ook teamroyalty.com erbij pleuren? of moet ik dat later pas doen?
(of helemaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

SCaRaBaeuS schreef op 05 februari 2004 @ 18:20:
yupz ik kan gewoon met qmailadmin inloggen en alles checken. normaal maak ik daarmee mij mensen ook mee aan..

thanks trouwens voor die andere url zal eens kijken of ik daar wat kan vinden, enkel daar maakt hij gebruik van mysql maar goed dat is niet zo erg :D
[update]
net ff getest maar ik kan wel dus mail versturen van uit mijn imap acccountje.. maar ophalen werkt dus niet..

welk onderdeel van dit alles regelt dat? imap of qmail zelf?
Imap zal je waarschijnlijk courier imap voor gebruiken, qmail heeft wel een pop3-deamon maar geen imapd daar zal een aparte voor draaien.
SCaRaBaeuS schreef op 05 februari 2004 @ 20:04:
ff vraagje of het zo dan wel goed toevoeg
ik installeer hem ff opnieuw via die website hierboven.

./config-fast host
bij host daar zit ik me primary neer: only4clans.com
maar kan ik dan ook teamroyalty.com erbij pleuren? of moet ik dat later pas doen?
(of helemaal niet)
Maakt ni veel uit staat bij mij gewoon machinenaam.mijndomein.tld

En je maakt je nieuwe domeinen echt aan met ./vadddomain blaat.tld postmasterpass ?

Dir structuur klopt ?

/home/vpopmail/domains/blaat.tld/user/

en de rechten hierop ?

Domeinen waarvoor hij moet ontvangen staan correct in /var/qmail/control/rcpthosts ?

of verwar je plusdomain met rcpthosts ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Okee... Kun je misschien heel je qmail ergens in een zipje zetten met de config bestanden?

Kun je lokaal een mailtje sturen? Dus in je netwerk naar een netwerkcomputer iets sturen? Verder staat er bij mij (ik heb meer domeinen) in plusdomain maar 1 domein.Ik add ze via qmailadmin / vqadmin (die laatste voor domeinen)

Ik heb hier ook veel mee geklooid, en krijg het langzaam door :) als je wilt add je me maar op msn/icq, moet niet moeilijk zijn, en leer ik er ook weer wat van :) dan komen we er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:01
Wat staat er in je?
/var/qmail/control/rcpthosts

Verders doen die twee tutorials precies hetzelfde alleen anders. Die eerste tutorial is al genoeg om virtual domains dmv. qmail te doen. Kortom, vergeet fastforward en gebruik enkel en alleen vpopmail. Dat werkt mooi, met qmailadmin en vqadmin als je dat wilt. Geen gerommel met files, gewoon een cli :).

[ Voor 76% gewijzigd door zeroxcool op 05-02-2004 22:45 ]

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
okay het was daarnet echt helemaal kapot :S vaag kut ding maar goed

ik ga weer ff uit vanaf deze: http://www.euronet.nl/users/erhnam/linux/qmail/qmail.htm

ik zal er enkel nu ook die vqadmin installeeren die had ik eerst nog niet namelijk :) dan zal ik ff verder kijken

ps pierre ik heb je toegevoegd.. dunno waneer je online bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SCaRaBaeuS schreef op 06 februari 2004 @ 15:55:
okay het was daarnet echt helemaal kapot :S vaag kut ding maar goed

ik ga weer ff uit vanaf deze: http://www.euronet.nl/users/erhnam/linux/qmail/qmail.htm

ik zal er enkel nu ook die vqadmin installeeren die had ik eerst nog niet namelijk :) dan zal ik ff verder kijken

ps pierre ik heb je toegevoegd.. dunno waneer je online bent ;)
Meestal in de avond... en vqadmin is erg handig, daarmee kun je domeinen etc aanmaken. Deze site is ook een goeie, alhoewel ik wel totaal andere patches gebruik voor qmail met andere (betere) opties... www.qmailrocks.org
En pak die nl site erbij, daar staat hoe je ssl over je imap krijgt, dat staat niet in die ik noem geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
damn dit is een handig site ! thanks :D

ik ga weer ff pielen

ps mijn msn: paul[at]vanderholst.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
okay ff update, was dit weekend ff weg, maar heb hem dus weer verder geinstalleerd en het lijkt nu te werken!

alleen heb het volgende probleem. de pop3 en imap kan ik niet connecten. hij ziet wel dat ik er naar toe ga. maar werken homaar :( heeft iemand een idee misschien wat het probleem hiervan is?

bijv als ik naar de webmail ga. dan krijg ik gewoon wel dat hij kan connecten, maar dan wel met de volgende foutmelding:
ERROR:
ERROR : Connection dropped by imap-server.

maar bij de tcp.smtp staat wel goed. en moet werken naar mijn mening :) *heb de 127. er instaan

ps denk dat ik imap niet zal draaien.. enkel pop3. dit omdat ik imap zelf niet handig vindt werken. en de andere vinden het ook niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
En je netwerk zit in de 127 range? normaal niet...

Als je op je server zelf eens telnet naar poort 110 voor je pop.. werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
yupz dat werkt wel...
alleen nu moet ik dus wel pop3-taal kunnen =P
ik denk dat ergens mijn instellingen fout staan.. zal straks als ik thuis ben wel ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
woei hij werkt!

het probleem was dus dat er 2 pop3 demons draaide :) lekker conflict dus.. maar het werkt nu schijnbaar perfect met die vqadmin :)

nu alleen nog ff kijken voor een webmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
imap wilt niet werken.. damn

krijg de volgende foutmelding
[root@www courier-imap-1.7.3]# /usr/lib/courier-imap/libexec/imapd.rc start
/usr/lib/courier-imap/libexec/couriertcpd: error while loading shared libraries: libgdbm.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory
[root@www courier-imap-1.7.3]#
als ik de laatste gdbm installeer dan werkt in 1 keer me apache weer niet want die werkt met libgdbm.so.3 .... iemand een idee hoe je dit kanoplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
No such file or directory, lijkt me wel duidelijk hé... staat dat bestand er, zo nee, alles wel goed geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
hij bestaat wel hoor :) alleen hij kan hem dus niet vinden... klopt geen ene reet van =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
ff beter uitleggen moest daarnet op schieten :)
maar ik heb dus eerst de oude versie geinstalleerd -> zie een oud topic van mij over hetzelfde probleem met apache.
wanneer ik die installeer bestaat de libgdbm.so.3 niet. wanneer ik dan een update haal van internet (andere rpm-package) dan bestaat de versie so.2 niet meer en werkt me apache niet meer. en bij 1 van de tutors staat een link naar een .tar.gz versie. die heb ik geinstalleerd maar die werkt ook :S

iemand een oplossing?

Pagina: 1