[win98SE] MSGSRV32 not responding in Network Setup Wizard

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Situatie:
-WinXP Pro + Internet Connection Sharing + Chello netwerkkaart + LAN netwerkkaart
-Win98SE + LAN netwerkkaart

De windows 98 pc krijgt internet via de Winxp pc. In de loop van deze week stopte dit echter. Files sharen, pingen, \\<naam> etc doet het ook niet meer. Ik zie in mijn system tray dat de win98 pc op het netwerk komt, dus er is geen hardware probleem (lijkt me, kabels zitten verstopt maar werken dus).

Ik heb dus met succes de Networking Setup Wizard in Windows XP gedraait, Daarna de WinXP cdrom in de Win98 PC gestopt en daar ook de Networking Setup Wizard opgestart.

Zoals het hoort worden er wat files gekopieerd en na een reboot begint de eigenlijke setup. Echter na een paar seconden hangt de wizard, ctrl-alt-del levert op dat MSGSRV32 [not responding] is. Na het afsluiten van deze taak is de wizard met succes voltooit maar werkt het netwerk niet.

Mensen op Google Groups, Google websearch, GoT en MS Knowledge Base hebben allemaal problemen gehad met MSGSRV32 icm Windows 98, maar allemaal andere problemen. Geen een met het opzetten van het netwerk wat mij kan vertellen wat het probleem is.

Blijkbaar is de library/service die van MSGSRV32 gebruikt maakt tijdens de setup nodig om het netwerk in te stellen en kill ik dus het instellen van het netwerk. :(

Zelfs handmatig ipnummers invoeren en configureren zorgt er niet voor dat de beide computers elkaar vinden. Ideen?

[ Voor 8% gewijzigd door Justice op 07-02-2004 09:57 ]

Human Bobby

• Justice
*schop* iemand die mij kan bevestigen hoe ik kan testen of de kabels en hardware wel goed zijn (door notifaction in windows getst)? Ik ben van plan om ipv WinXP op mijn linux installatie nog het netwerk in te stellen, dan heb ik wellicht nog iets meer testresultaten.

Andere suggesties en testmethodes om uit te vinden wat het probleem is zijn welkom, alsook manieren om Windows 98 installaties te repareren (helaas is er geen integriteitscheck). Er zijn geen virussen op de systemen gevonden en ook zonder firewalls werkt het zaakje niet.

Human Bobby

• Justice
Is er nog iemand op GoT die uitgebreide probleem omschrijvingen waardeerd? :/

Human Bobby

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou beginnen met eens proberen Knoppix (www.knopper.de) te downloaden, en je Windows98 PC daarvan te booten. Lukt het dan wel?

Verder - iets wat heel vaak werkt bij Windows 98 is gewoon heel je netwerk gedeelte weg te gooien, te rebooten, en je netwerk gedeelte terug te installeren.

Verwijderd

Ik heb dat wel eens gehad met windows 95. Wat dan wel hielp was de win.ini renamen en opnieuw aanmaken maar dan niet al te veel rommel erin. Ik heb bij microsoft knowledgebase de error ook wel eens gezocht. Er is een page voor. Ik meen dat de oplossing is autoexec.bat/config.sys renamen en dan weer proberen en ook netwerkkaart verwijderen uit netwerk properties en opnieuw toevoegen, zoiets. Maar dat moet je zelf maar even opzoeken. Voor mij werkte de win.ini truuk destijds.

Verwijderd

probeer het eens met ;) winipcfg :) , hiermee kan je je Netwerkkaart resetten.
Ik heb het probleem gehad dat ik via XP naar mijn router en internet meteen verbinding had, maar met de Windows 98 toestel kon ik het wel vergeten...
Het Ip adres stond ingeseld voor DHCP (van de provider) en deze blijft er instaan totdat je de kaart reset....

ik heb het geprobeert en het was zo gebeurd, ik heb nu een goede verbinding met mijn thuis netwerk (draadloos) en internet....

met vriendelijke groet Brabander
Pagina: 1