Toon posts:

Data recovery na crash Partition Magic tijdens mergen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem!
Ik wilde twee partities mergen met behulp van Partition Magic Pro 7.0.
Ik heb twee harde schijven en alles wat ik hieronder schrijf gaat over de 2e schijf. Alle system files heb ik nog dus opstarten lukt gewoon en programma's werken ook.
Ik had twee partities (alles NTFS) waarvan de primaire partitie niet in gebruik was en de extended partitie wel.
Deze wilde ik samenvoegen, maar tot mijn schrik bleef PM halverwege hangen!
Eigenlijk geen probleem, want natuurlijk maak je een back-up voor je dit gaat doen, maar ik had niet zo veel tijd meer en ging er deze keer van uit dat het goed zou gaan! 8)7
Dat doe ik dus ook NOOIT meer!

Ik heb hier al een beetje rondgezocht en met behulp van GetDataBack for NTFS leek het allemaal mee te vallen! Ik zag veel bestanden gewoon weer terug en deze kon ik weer naar de andere schijf kopiëren.
Helaas is het allemaal minder mooi dan ik dacht, want alle bestanden die ik heb teruggezet zijn corrupt. Bij het openen van een word document vraagt ie naar de codering en krijg ik alleen maar vage tekens in beeld, en mijn foto's (het belangrijkste voor mij!) krijg ik de melding dat IrFan de header niet kan lezen! :(
Can't read file header
unknown file format
Het lijkt alsof de verwijzingen niet meer kloppen omdat ik ook een filmpje wilde openen en toen een fragment uit een mp3 liveset hoorde. (dit lijkt mij ook niet onlogisch omdat de bestanden werden verplaatst toen PM crashte).

Ik hoop dat ik de data nog kan herstellen, maar zou niet meer weten hoe!
Ik hoop dat jullie tips hebben die mij op weg kunnen helpen.
Misschien is er een programma dat corrupte headers van jpeg files kan herstellen? (al ben ik onzeker of dat zal helpen)

Verwijderd

Topicstarter
niemand?