Toon posts:

Lexmark printserver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb het volgende probleem: We hebben printers die middels een printserver verbonden zijn aan het netwerk (W2K). Ons bedrijf heeft meerdere vestigingen die ieder een apart subnetmask hebben. Nu speelt het volgende. Als ik een printserver van de ene lokatie afhaal en aansluit op een andere lokatie komt deze niet op het netwerk (hij is niet te pingen). Nu komt dit door het subnetmask wat op de printserver staat. Dit is alleen te veranderen door op de oude lokatie de printserver aan het netwerk te hangen en middels een telnet sessie "bootp" te enablen. ==> als je nu de printserver op de nieuwe lokatie aan het netwerk hangt komt ie wel bij.... Maar hoe kun je dit oplossen als het niet meer mogelijk is om op de oude lokatie te komen..? Het apart inrichten van 1 server en daar het subnetmask hetzelfde maken als van de oude lokatie is niet mogelijk i.v.m. de bedrijfspolicy.
Ik wil gewoon weten of er een tooltje is om op de printserver te komen (markvision en markvision pro zijn niet toereikend).

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:05
Een pc in dezelfde IP Range zetten, en dan er naar navigeren met de web browser, meestal kan je daar de IP addressering wijzigen

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:00
Je kan toch gewoon een pc even in dezelfde range zetten en dan klaar ?

Lijkt me niet echt Pns

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 14:28
En als dat te moeilijk is zal er toch wel een mogenlijkheid zijn om zo'n kastje te resetten?

[ Voor 5% gewijzigd door KoeKk op 05-02-2004 18:04 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Predator

Suffers from split brain

PNS -> OH

Euhm, je hebt toch wel een LCD schermpje en een knop of 4 waarmee je de settings kan wijzigingen :?
Dat is toch iig zo op alle Lexmark netwerkprinters die ik ken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs