Halo loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,
Ik heb een nieuw moederbord aangeschaft omdat mijn Asus A7N8X-X het begeven heeft |:(
Maar goed, ik kon altijd eerst wel HALO op spelen @ Radeon 8500LE 64 MB
Alleen nu ik dit nieuwe moederbord heb, gaat dat niet meer.
Ik heb de nieuste nForce drivers.

Het probleem:
Zodra ik HALO start zie ik de movies, en na de movies krijg een zwart beeld.
De PC zit dan zo vast als een huis!, en als ik hem aan laat staan krijg ik na ongeveer 5 min. allemaal streepjes strepen, geel rood blauw en veel meer, die strepen zijn verticaal.
Elk ander spel werkt perfect!, maar juist Halo niet. Halo werkt alleen goed in de safe mode, maar zodra ik de resolutie verander kan ik niet meer in de game komen.

Heeft iemand hier ervaring mee of er een oplossing voor?

Ik heb trouwens elke catalyst/omega geprobeerd die er bestaan ;)

Specs: DFI Lanparty NF2 Ultra B
AMD Athlon XP
Hercules 64MB Radeon 8500LE
512 MB Kingston
350 Watt Antec voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 05-02-2004 17:06 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Heeft niemand een oplossing? :)

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 01:59
Een andere nforce driver proberen :).
Of windows er eens helemaal op nieuw opzetten.

Of halo er eens helemaal opnieuw opzetten.

Trouwens je topic niet kicken binnen 24 uur. :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
Wat gebeurt er als je de movies overslaat door '-novideo' achter je commandline te zetten? En het is ook aan te raden om '-use14' te gebruiken aangezien je een Radeon 8500 hebt :)
Dark Master schreef op 07 februari 2004 @ 19:38:

Trouwens je topic niet kicken binnen 24 uur. :)
Er zit 2 dagen tussen z'n posts hoor :? :P

The devil is in the details.

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zal het ff proberen!
Ik post vanmiddag mijn bevindingen wel :)

EDIT:
Helaas hadden deze oplossingen geen veranderingen aangebracht,
Ik heb wel bij "Direct3D Comatibiliteits Intstellingen" in de Catalyst driver alles veranderd. Toen kwam ik wel in het menu maar het is niet te spelen.

Afbeeldingslocatie: http://wesley.shacknet.nu/upload/images/2478.JPG

Heeft iemand nog een oplossing, ik begin te twijfelen of die kaart nog goed is.

[ Voor 74% gewijzigd door Frietsaus op 08-02-2004 12:16 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
Wat heb je waarin veranderd bij die Direct3D instellingen? Want ik heb een soort gelijk probleem gehad bij Halo, al was het bij mij wat minder extreem, en toen moest ik het mipmap-detail op z'n hoogst zetten om het beeld goed te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=mipmap.png

The devil is in the details.

• Frietsaus
  • Niet online
Dit had ik allemaal veranderd:
Afbeeldingslocatie: http://wesley.shacknet.nu/upload/images/2496.JPG

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ohh hou op met die ati 8500LE ik heb hem ook gehad, en het was alleen maar problemen en zeker met Halo.
Ik heb nog nooit halo op die 8500LE goed kunnen spelen, kreeg de raarste bluescreens, en het sloopte je hele pc.
Ik heb nu een ti4200 op hetzelfde mobo waar die 8500LE opzat en het draait als een zonnetje, het komt puur door de kaart.
Ik heb alle drivers gebruikt die denkbaar zijn voor een ati kaart en helemaal geen effect.
Dus ik denk dat je echt geen halo moet gaan spelen met die kaart want dat gaat geheid fout.

Veel Succes ermee.

• Frietsaus
  • Niet online
HyperDevil schreef op 08 februari 2004 @ 16:36:
Ohh hou op met die ati 8500LE ik heb hem ook gehad, en het was alleen maar problemen en zeker met Halo.
Ik heb nog nooit halo op die 8500LE goed kunnen spelen, kreeg de raarste bluescreens, en het sloopte je hele pc.
Ik heb nu een ti4200 op hetzelfde mobo waar die 8500LE opzat en het draait als een zonnetje, het komt puur door de kaart.
Ik heb alle drivers gebruikt die denkbaar zijn voor een ati kaart en helemaal geen effect.
Dus ik denk dat je echt geen halo moet gaan spelen met die kaart want dat gaat geheid fout.

Veel Succes ermee.
Die problemen heb ik ook!, als ik een nieuwe zou nemen, dan een FX5900XT. ;)
EDIT:
Als ik op deze site kijk, zie ik de Radeon 8500LE er niet bij staan, kan dit er wat mee te maken hebben?

http://support.microsoft.com/?id=829478

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 08-02-2004 17:31 ]

Verwijderd

Je zou -use11 kunnen overwegen.

Een Search op de forums van de uitgevers (Volgens mij) van het spel leverde niet veel op, hoewel je de catalyst 3.0 zou kunnen proberen (als je dat niet gedaan had ;)).

Ik zal nog even kijken op rage3d of ik wat kan vinden, anders is het enige wat je eventueel nog zou kunnen proberen -use11 of de cat 3.0's.

Op rage3d werd de suggestie gedaan om de kaart eventueel met 50 MHz onder te klokken om te kijken of de distortie daarmee eventueel weg zou zijn. Niet geschoten is immers altijd mis ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 09:50 ]

Pagina: 1