Toon posts:

PS2 of Xbox?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het zal vast wel eerder gevraagd zijn, maar de Search levert een onmogelijke lijst topics op... (dus als iemand een linke heeft naar een topci dat deze vraag beantwoord...!)

Ik wil voor m'n zoon (wordt 14) een console kopen en vroeg me eigenlijk af welke ik nou moet doen... Kan je zeggen dat bepaalde spelen op een bepaalde console beter zijn of zo? Bijvoorbeeld racens is beter met de PS2 en fps is beter met de Xbox (ik zeg maar wat...).

Zijn er specifieke redenen om een PS2 te kopen en niet een Xbox? Hoeveelheid beschikbare games misschien? Zijn er ook goedkope Xbox games (zoals je veel goedkope PS2 titels hebt)?

Kan iemand mij zeggen waar ik voor de een of ander zou moeten kiezen...?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat voor games vind je zoon (en jij) leuk? Ik heb zelf een paar weken terug dezelfde vraag (maar dan een console voor mezelf) moeten beantwoorden en dat was niet makkelijk. Als starter kun je voor de PS2 en voor de XBox beide goede startpakketten kopen met een paar games, of wat extra's als een extra controller.

Ik heb voor de PS2 gekozen omdat daar al een inmense hoeveelheid games voor te krijgen zijn en dus de games van een jaar oud of ouder nu goedkoop zijn en nog steeds van goede kwaliteit.

Ook niet onbelangrijk is te kijken wat de consoles zijn van de vriendjes van je zoon, zodat hij games kan uitwisselen met die vriendjes.

Als je een PS2 koopt, reken dan op deze meerkosten:
- 8MB memcard
- 2e controller
- RGB kabel met schakelaar voor DVD play.

Een starterspakket is er nu met een 8MB memcard en een 2e controller. voor 9 euro heb zo'n rgb kabel en heb je veel beter beeld, want je kunt middels scart dan je ps2 aan de tv aansluiten en makkelijk wisselen tussen rgb en normale composite video wanneer je een dvd afspeelt in de ps2.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik denk dat deze straks dicht gaat. Gebruik anders even de search daar valt volgens mij zat over dit onderwerp te vinden. :)

En gewoon goed kijken naar wat voor games jij leuk vind en wat er beschikbaar is op beide consoles. Op racegebied zit je op beide consoles wel goed, de PS2 heeft de Gran tourismo serie en op de Xbox heb je bijvoorbeeld PGR2.

[ Voor 23% gewijzigd door schnumi op 05-02-2004 16:56 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Een xbox :) Is .1 sneller maar daar zou ik niet zo naar kijken..

Maar de "non-officieële uitbreidmogelijkheden" zijn zo interessant :) Na die "uitbreiding" kosten de spellen een stuk minder >:) ;)

[ Voor 90% gewijzigd door wdekreij op 05-02-2004 16:56 ]

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Koop ze beide! Probleem de wereld uit.

Verwijderd

Ik heb zelf voor de Xbox gekozen puur alleen om de volgende redenen:

* Ingebouwde harde schijf--->Zeer fijn voor savegames en muziek
* Ingebouwde netwerkadapter--->Online gamen cq Live is echt vetjes
* Dts mogelijkheid dmv Advanced scart cable
* De racegames :)
* 4 Poorten aan de voorkant voor de controllers, ideaal als wat vrienden op bezoek komen

Dit alles heeft voor mij het besluit genomen om toch voor de Xbox te gaan, ipv van een andere console :)

Verwijderd

IK ben de gelukkige bezitter van de 3 consoles op het momente de cube xbox en ps2.

Je keuze is denk ik voor een groot deel afhankelijk van de games die je zoon het liefst speelt.
Kijk hiervoor in de desbetreffende topics voor informatie.

De playstation 2 heeft natuurlijk aan het gamesaanbod een groot voordeel op de xbox omdat psx games er ook op speelbaar zijn en de ps2 is ook al wat jaartjes ouder. Dit gaat helaas ook ten koste aan wat graphicse kract.
Allebei de consoles bezitten tegenwoordig een mogelijkheid tot online gamen. Nou vind ik die zelf van de xbox een stuk fijner vanwege de mogelijkheid tot downloadeble content en de hoeveelheid ruimte die de harde schijf bezit om alles op te slaan. Dit moet bij de ps2 allemaal helaas op de memory cards die je los moet kopen.
Een ander groot verschil is dat als je op de ps2 met 4 man wil spelen je ook nog eens een multytap moet kopen. Wat wederom bij de xbox niet nodig is.
Tevens kan je met de xbox je eigen soundtracks op de hd zetten om tijdens de games af te spelen iets wat bij de ps2 ook niet mogelijk is.
Wat de ps2 wel heeft en natuurlijk helemaal te gek is is de Eye Toy. Een erg leuke gadget en altijd leuk op feestjes en verjaardagen ETC.
Als ik verder naar de line up kijk van uitkomende games voor de consoles moet ik zelf kiezen voor de xbox vanwege het feit dat er titels aankomen zoals Fable, Halo2, BC & Full spectrum warrior.

Voor de keuze aan games kan je het best de topics volgen zoals ik al eerder zei.
Voor de rest kwa prijs ben je hetzelfde kwijt aan games en ass. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat er bij een PS2 eigenlijk altijd een memory cart gekocht moet worden en mocht je met 4 spelers willen gamen natuurlijk ook een multytap iets wat bij een xbox beide niet nodig is.

IK wens je veel succes met je aanschaf

Verwijderd

Ik heb zelf een xbox, gc en een ps2. Ik speel zeker het meeste met de xbox, daarna de gc en daarna de ps2. Is hij dan de slechtste keus? Nee zeker niet, ik ben 2 keer zo oud als je zoontje, en denk ook dat de ps2 voor hem de beste keus qua games is. Het feit dat de xbox makkelijk te modden en is je binnen no time een bak met games hebt is natuurlijk misschien ook wel een punt om voor een xbox te kiezen. Maar neem hem ff mee naar intertoys waar de consoles speelbaar zijn en je weet het toch.

Verwijderd

De een zal ps2 kiezen, de ander xbox.

Ik vind de ps2 meer voor de volwassenere gamer, en de xbox meer voor gamers onder de 18..

maarja is beetje simpel gezegd natuurlijk..

ene kant neig ik naar de ps2 maar de xbox word nu toch wel uitgebreid etc..

maar het live spelen is via de ps2 fijner als de xbox (mijn mening) zeker kwa betaling en ellende.

Genoeg microsoft tegenaanhangers hier die je de ps2 aansmeren alleen al omdat het niet van gates is.

Verwijderd

Topicstarter
Ellende is dat we 'm als verrassing willen geven... Hij heeft het meestal over de PS2 omdat z'n neef die ook heeft, maar ja, ik, als verantwoordelijk ouder (en financier...) kijk natuurlijk WEL verder dan m'n neus lang is! :)

Ik kan natuurlijk altijd nog vragen of ik zo'n ding kan ruilen voor een ander!

De PS2 trekt me ook wel omdat er veel goedkope (al wat oudere) games voor zijn.

Sowieso bedankt voor de tip over de memcards en zo. Ik ben een pure PC klant dus ik heb er verder totaal geen kaas van gegeten...

De spelen die hij nu vaakt speel op de PC zijn BF1942 en CoD. En hij wil Splinter Cell ook graag hebben. Maar ik wil niet dat 'ie alleen maar shooters speelt, dus...

Verwijderd

GoT is _geen_ eBay

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 18:26 ]

Verwijderd

Deze discussie is nog niet zolang geleden gevoerd, namelijk in nu nog een kubus, ps2 of xdoos kopen? en welke?

Dat topic staat vol met hele goede argumenten, waarom je een bepaalde console wel/niet zou moeten kopen. Lees dat eens door :)

Zolang deze discussie niet uitloopt tot een "Hee, wil je mijn PS2 kopen" (waarvan er al 2 zijn geweest) of iemand komt met "PS2!!!!" en geen argumenten geeft, kan dit wat mij betreft wel gewoon openblijven, ook al denk ik dat je alles wat je zoekt kan vinden in dat andere topic :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 17:54:

De PS2 trekt me ook wel omdat er veel goedkope (al wat oudere) games voor zijn.
Als je het "juiste" met je xbox doet, kan je ook ps1 games afspelen en van nog meer consoles

Verwijderd

Oh ok. Sorry, maarja PS2 vindt ik in ieder geval veeel beter dan een Xbox. De controllers van de PS2 vindt ik iig veel beter in je handen liggen. De Xbox controllers zijn (vindt ik) veels te groot, en liggen niet lekker in je hand

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Wom

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 18:28:
Oh ok. Sorry, maarja PS2 vindt ik in ieder geval veeel beter dan een Xbox. De controllers van de PS2 vindt ik iig veel beter in je handen liggen. De Xbox controllers zijn (vindt ik) veels te groot, en liggen niet lekker in je hand
Over welke controller heb je het dan ? De S (de nieuwe standaard) of de oude ? Niet dat dit verder eigenlijk ter zake doet, maar wil het toch even weten :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:56
Mede om de goede games die dit jaar voor de xbox komen, zou ik kiezen voor de xbox. Deze kan nog een tijdje mee, heeft goede aanbiedingen, en is voor goedkoop verkrijgbaar. Silver Bullet pack is erg goed bijvoorbeeld! (met rainbow six 3 en XIII en 2 maanden gratis live voor 210 euro).

Ook zijn er veel erg goede racegames op de xbox inmiddels te krijgen. Zoals PGR 2, MM3, Sega gt, etc, alleen ben ik niet zon racefanaat dat ik dat allemaal weet.

Erg goede games die tussen nu en eind dit jaar gaan uitkomen zijn:

Splinter Cell Pandora's Tomorrow
Rallisport Challenge 2
Xpand Rally
Kameo
Sudeki (hele toffe rpg met beetje japans jasje)
Fable (het spel voor de xbox!, revolutionaire rpg met erg veel vrijheid)
Halo 2 (opvolger van de briljante fps)
Full Spectrum Warrior (soort strategie 3d game waarbij je 2 squads door bagdad achtige locaties tactisch moet manouvreren, wordt inmiddels gebruikt door het amerikaanse leger. De versie met meer gameplay is in de maak voor de xbox, herfst komtie uit)
Halflife 2, komt ook op de xbox, maar niet meer dit jaar ben ik bang :{
En nog erg veel andere goede titels die ook op de ps2 te verkrijgen zijn zoals prince of persia of beyond good & evil...

Vaak wordt de hoeveelheid games die voor de ps2 beschikbaar zijn als argument genoemd, maar op de xbox zijn net zo goed erg veel goede kwalitatieve games, kheb ook een ps2 gehad, maar ik vind de kwaliteit op de xbox gewoon net iets beter.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 17:38:
Ik vind de ps2 meer voor de volwassenere gamer, en de xbox meer voor gamers onder de 18..
Wooooooooooeeeehhahahahahahahahaha! Man, man, in tijden niet meer zo gelachen. Wat een ongelovelijke domme uitspraak. En dat je der zelf nog in gelooft ook nog ... :9 :D :P

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Ik had de xbox in mijn kerstpakket zitten anders had ik hem nooit gehad ,maar dat grote geval bevalt me best .

Veel leuke spellen (genoeg iig ) en xboxlive en vooral de gratis versie werken erg fijn .

topconsole .

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 05 februari 2004 @ 18:32:
[...]

Over welke controller heb je het dan ? De S (de nieuwe standaard) of de oude ? Niet dat dit verder eigenlijk ter zake doet, maar wil het toch even weten :P
En anders(als je de s zelfs te groot vind :) ) heb je nog de joytech die ik nu inplaats van de orginele gebruik en nog net iets kleiner is en veel lekkerder in de hand ligt

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-10 19:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 17:38:
De een zal ps2 kiezen, de ander xbox.

maarja is beetje simpel gezegd natuurlijk..

ene kant neig ik naar de ps2 maar de xbox word nu toch wel uitgebreid etc..

maar het live spelen is via de ps2 fijner als de xbox (mijn mening) zeker kwa betaling en ellende.

Genoeg microsoft tegenaanhangers hier die je de ps2 aansmeren alleen al omdat het niet van gates is.
Dude, waar heb jij het over?? Volgens mij heb je nog nooit echt op een Xbox gespeeld anders zeg je niet zo'n dingen.

Xbox is echt wel meer voor volwassen gamers getuige de games die er gereleased worden.

PS2 beter Live?? Xbox Live is de beste online-gaming experience die er tot nu toe is hoor kameraad.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Verwijderd

Beetje jammer dat je het voor anderen verpest *kijkt 1 persoon aan* :/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 20:17 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.