Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toetsenbord repareren *opgelost*

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb een paar dagen geleden een glas water over mijn toetsenbord laten vallen (Logitecht cordless) en nu doet ie niks meer. Ik weet de oorzaak al; veel banen op het cellofaan zijn doorgeroest. Nu heb ik al met potlood geprobeerd de lijntjes door te trekken, maar dit werkte helaas niet. Bestaat er een soort fineliner, waarmee je printbanen kunt 'tekenen'? Zo ja, hoe duur zijn die?
Een nieuw toetsenbord (indien al los verkrijgbaar, want hij zat in de een cordless desktop) zal me hooguit 40 euro kosten, dus het moet een heel goedkope oplossing zijn.

Verwijderd

j.bouwmeester schreef op 05 februari 2004 @ 16:34:
Ik heb een paar dagen geleden een glas water over mijn toetsenbord laten vallen (Logitecht cordless) en nu doet ie niks meer. Ik weet de oorzaak al; veel banen op het cellofaan zijn doorgeroest. Nu heb ik al met potlood geprobeerd de lijntjes door te trekken, maar dit werkte helaas niet. Bestaat er een soort fineliner, waarmee je printbanen kunt 'tekenen'? Zo ja, hoe duur zijn die?
Een nieuw toetsenbord (indien al los verkrijgbaar, want hij zat in de een cordless desktop) zal me hooguit 40 euro kosten, dus het moet een heel goedkope oplossing zijn.
DE OPLOSSING:

koop bij een auto materialen zaak een reparatie setje voor de achterruit verwarming en "kwast" die handel weer aan elkaar en hij werkt weer.

Verwijderd

Heb je al geprobeert of de spoortjes schoonmaken met een niet agressief middel al een hoop oplost? Heb je toevallig foto's van het cellofaan?

Het gebruiken van zilverlijm of verwarmingsreparatiestift kan imo niet op de plekken waar je keyboard veelvuldig fysiek gebruikt wordt (de contactvlakken).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 16:40 ]

Verwijderd

Veel banen ? Dan kan je het wel vergeten, de tijd die je er dan aan kwijt bent en dan is nog steed de vraag of die het doet en of er traks niet nog meer banen dooroesten.

Er zit verschijnlijk niks anders op dan een nieuwe te halen tenzij je echt tijd te veel hebt.

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
een nieuw tikbordje is goedkoper hoor ;)
je eraan denken dat we in bittere tijden van economie zitten heheh :)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Verwijderd

je mad meteen nadat het gebeurde hem uit moeten zetten (als ie dat al niet stond dan) uit elkaar halen en droogfohnen...meestal doen ze het dan nog..

Verwijderd

je kan ook proberen de banen eerst schoon te maken met contact spray. dat moet toch prut uit electronica halen ??

ik heb er wel eens een keyboard mee gered.. al was die gewoon ERG vies weet niet of het werkt met "roest"

beetje contact spray op een wattenstaafje en poetsen.. ;)

misschien verminderd dat ook de kans dat als je het later gaat repareren met die ruit-verwarmings-reparatie-spul dat het weer gaat roesten ?

suc6 er mee igg.. ik heb ook ff gezocht naar een los draadloos keyboard (niet van logitech) en dat was al een drama... ik had gewoon eerder naar norrod moeten gaan vorige week ;)

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

heb van week ook klein foutje gemaakt. koffie over toetsenbord heen nog erger dan water :D. bij moet alles weer behalve de shift bij mij ook 1 zon baan klein stukkie uit. hier kan ik wat mee :D

zal vandaag ffkes bij brezan automaterialen kijken wat zon setje kost.

net ff geweest bij brezan. spul was gewoon zilverlijm was hier 20 euro voor een tube. heb zelf een logitech navigator zwarte. ga eerst maar eerst garantie proberen.

[ Voor 41% gewijzigd door gakkethijs op 06-02-2004 12:10 ]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
mail de helpdesk van logitech... vraag of ze bij hun TD nog een rma bord hebben liggen waar je dat kabeltje van kan krijgen... ze zouden ook eens op zoek naar een "e" toets voor me, maar daar heb ik verder niks meer van gehoord

je kan het altijd proberen :)

Mn 3D printer blogje..

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
misschien kan je beter tog een nieuw bordje kopen hehehe :+

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Verwijderd

Ik heb al vaak genoeg drinken over mijn toetsenbord laten vallen maar wonderlijk genoeg doet de patient(microsoft wireless desktop keyboard) het nog steeds

Verwijderd

mensen, raparatiesetjes e.d.: niet nodig...

Bij mij zijn er 2 banen kapot, kheb er 1 gerepareerd, de andere is van de winkeys en die mogen lekker dood blijven :D

Hoe heb ik het gerepareerd?
Met electriciteitsdraad en isolatietape. Knip egwoon een stukje op lengte, strip het, plak het 'over het gat' en klaar ben je. Doe dat voor elk baantje en je bent heel goedkoop toch klaar :)

Have phun :)

• gakkethijs

gakkethijs

niks

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 16:36:
mensen, raparatiesetjes e.d.: niet nodig...

Bij mij zijn er 2 banen kapot, kheb er 1 gerepareerd, de andere is van de winkeys en die mogen lekker dood blijven :D

Hoe heb ik het gerepareerd?
Met electriciteitsdraad en isolatietape. Knip egwoon een stukje op lengte, strip het, plak het 'over het gat' en klaar ben je. Doe dat voor elk baantje en je bent heel goedkoop toch klaar :)

Have phun :)
WWWWWOOOOTTTT sry ff mijn shift teste hij werkt weer love you termietje van me. !@#$%^&*(){}:"|<>?

Verwijderd

haha gewoon 'n nieuw toetsenbord kope :P

• gakkethijs

gakkethijs

niks

logitech navigator black luxe versie kost normaal rond de 40 euro weet niet maar ik heb niet ff geld liggen om zo iets nieuw te kopen. hij doet het gelukkig nu weer

Verwijderd

gakkethijs schreef op 07 februari 2004 @ 13:31:
logitech navigator black luxe versie kost normaal rond de 40 euro weet niet maar ik heb niet ff geld liggen om zo iets nieuw te kopen. hij doet het gelukkig nu weer
Haha, you used my method? Werkt prima heh? :D
Love you 2 :)
Pagina: 1