[newsserver] nzb bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17
Op dit moment lees ik steeds meer over nzb bestanden.
Is er echter een manier om zo'n bestand zelf te maken en dan te importeren of moet je deze echt downloaden van internet?

www.newsbin.com kan je ze vinden, maar ook geen voorbeelden.
Is er misschien een nieuwsgroep waar alleen nzb bestanden in worden bewaard en gepost?

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05
Eerste vraag: je kan het inderdaad maken, maar dan moet je iets gaan posten met de nieuwste powerpost versie (v11). Ik zou niet weten hoe je het verder kan maken.

In alt.binaries.ftd worden -vaak, niet altijd- de nzb-bestanden gepost van mensen die op F.T.D. posten. Voor de rest zou ik het niet weten..

[ Voor 3% gewijzigd door Sjowhan op 05-02-2004 16:40 ]

http://specs.tweak.to/5253

Verwijderd

Waarom zou je een nzb bestand zelf willen maken? het handige is dat je dan een perfecte filter hebt maar veel werk is om te maken, daarom kan je beter een iets mindere filter maken met wildcards...

Een nzb bestand maken is vaak alleen voordelig als je iets gaat posten, waardoor meerdere mensen er gebruik van kunnen maken. Anders weegt het niet tegen elkaar op.

Verder worden nzb bestanden bij een post gepost, dus in dezelfde groep, dus er is geen aparte groep voor nee.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jep, dat kun je inderdaad heel goed zelf maken, erg handig als je het mij vraagt. Er zijn hier meerdere programma's voor en eigenlijk gebruiken ze allemaal de site Binaries.nl waar de headers dan vandaan gehaald worden en daar worden vervolgens de NZB-bestanden van gemaakt. Een voorbeeld van zo'n programma is UseD en EvolutionSearch, maar er zijn er veel meer van.

[ Voor 10% gewijzigd door Genghis Khan op 05-02-2004 16:49 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Tijdelijk dicht voor overleg.

[edit]
Besloten is dat we dit topic dicht houden. Er komen teveel termen voorbij vliegen die niet helemaal legaal zijn, zoals namen van newsgroups, zoeksites en dat soort dingen.

[ Voor 76% gewijzigd door Xandrios op 06-02-2004 14:01 ]

Dit topic is gesloten.