Toon posts:

[WinXP] Draadloos internet soms traaaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft soms echt onwijs langzaam internet en dan bedoel ik ook echt heel langzaam. Speedtest geeft dan ong. 3kb aan, terwijl dit rond de 210 moet liggen.
Hij heeft een Basic ADSL-abbonement via Planet, draadloos. Het is zo dat als zijn computer een paar dagen achter elkaar heeft aangestaan het internet kuren kan gaan vertonen, dit soort kuren dus. Opstarten heeft soms zin, soms zit hij een paar dagen met een verbinding van niets.

Hij draait WinXPhome.

Heb deze hier maar neergezet omdat ik denk dat het iets in Win is. Anders wel iets hardware-matigs..

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

en als je het apparaat vlak naast de router neerzet?

soms is het namelijk een verbindingsprobleem met deze dingen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 05 februari 2004 @ 16:32:
en als je het apparaat vlak naast de router neerzet?

soms is het namelijk een verbindingsprobleem met deze dingen
De afstand is behoorlijk groot tussen deze 2, ik schat hemelsbreed minstens 20 meter met nog een hoop muren + 2 etages ertussen (vrijstaand huis)

en het is ook nog zo dat hij het dus vaak wel gewoon goed doet (naja, gewoon...snelheden van ong. 100kb ipv 250 zoals het hoort..).

En het is geen optie om de pc permanent naast de router te zetten omdat er nog 3 andere computer gebruik van maken. Er staat geen kazaa enzo op die andere computers dus het zal ook niet zijn dat de andere computers zoveel snelheid trekken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 16:42 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik zou iig kijken of het aan de wifi verbinding ligt of dat het een ander probleem is, als de wifi verbinding gewoon niet snel genoeg is dan zal je een versterker moeten nemen (hoewel je bij 20 meter zeker nog genoeg voor 200kb/s zou moeten hebben)

maar het probleem doet zich dus pas voor als de pc al een paar dagen aan staat?
ik zou eens kijken of een windows reinstall helpt (als dit mogelijk is tenminste)
dat kan namelijk wel eens het probleem zijn

Verwijderd

Minder magnetron maaltijden bereiden :*)

Bij mijn intel adapter zit er een optie dat je automatisch de snelheid kan laten bepalen. Dat moet je dus uitzetten ander gaat ie over op idle als je een tijdje niks doet, misschien kan je dat in windows ook uitzetten. Dan krijg je full speed.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

of gewoon standaard op 2mbit zetten, dan is de ontvangst ook vele malen beter :)

Verwijderd

Wat voor soort Router is het "Merk" "type" ??

Als het een standaard router is die je van kpn geleverd krijgt bij ADSL-Aanvraag.
Dan kan ik je vertellen van mijn ervaring bij de KPN-Helpdesk, dat het aan de router ligt, en dan met name de AFSTAND en die muren.

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 15:37
Hoezo die muren worden toch niet opeens dikker of dunner?,of de afstand langer of korter? als ie eerst wel 200Kb/s kon dan kan het dus daar niet aan liggen...

probeer eens een ander channel, mischien zit er iemand in de buurt op de zelfde frequentie of vlakbij en dan keldert je snelheid ook enorm omlaag. Zet er een vast bitrate in en zorg dat de energie besparing optie op de wireless interface uit staat. Ook magnetrons en DECT telefoons kunnen storingen veroorzaken. Test eens of het de internetverbinding lokaal wel goed gaat en probeer eens als ie weer langzaam is bestanden naar elkaar te sturen via het draadloze netwerk , gaan die ook met dezelfde snelheid?
Pagina: 1