Toon posts:

Bridge all Site Links uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee?

Waarom ik dit misschien wil is omdat ons netwerk bestaat uit een kleine tiental lokaties die allemaal naar Amsterdam zijn gelinkt maar per definitie niet naar elkaar kunnen komen.

Als voorbeeld nemen we: Amsterdam, Belgie, Parijs, Kopenhagen en London. Elke lokatie is ook een child domain van Amsterdam.

Zowel BE, FR, DK als UK kunnen naar NL toe. Het netwerk routeert dit probleemloos.

BE kan zonder problemen naar FR toe, maar niet naar DK of UK. Het zelfde geld voor DK en UK. Die kunnen naar elkaar maar niet naar BE of FR.

Bij default staat "Bridge all Site Links" aan en zijn alle site links transitive. Begrijp ik dan goed dat als DK naar BE moet dan kan die gebruik maken van de site links DK - NL en NL - BE.

Als dit het geval is wat is het dan het nut van "Site Link Bridges".

Is Active Directory zo slim om via de DK - NL naar BE te gaan?

De reden waarom ik dit vraag is nogal wat foutmeldingen op de Exchange 2000 servers. Unable to Establish a connection to the Global Catalog. Volgens Microsoft komt dit omdat elke Exchange server contact probeert te leggen met elke GC uit elk domain. Dit kan bij ons niet zonder meer vanwege de routering. Als oplossing moet je genoeg informatie in Sites and Services zetten zodat die de weg weet.

Iemand een zinnig idee?