[WinXP] Langzaam + Bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ikj heb tegenwoordig soms last van dat mijn computer erg langzaam terwijl het geheugen helemaal niet vol zit (als in Taskmanager) zelfde geld voor de CPU usage. Nu zag ik vanmorgen op mijn beeldscherm staan bij het opstarten denk ik (mijn broertje heeft er achter gezeten)

"Boot Failure
insert Boot diskette in A:
Press any key when ready"

Nou die diskette heb ik niet, dus op reset knop gedrukt maar hielp niks nog steeds zelfde, toen maar helemaal uitgezet en net toen ik uit school kwam deed hij het wel weer, dit is de 2de keer al dat ik dat heb. Iemand idee waar het mee te maken heeft. Iemand idee hoe het komt dat hij zo langzaam is, hij zit ook niet vol mijn HD.

Specs PC:
Win XP
AMD XP 1800+
512 DDR RAM @ 266 Mhz

Verwijderd

Waarschijnlijk zit er een stekkertje niet goed in je diskette drive of cd-rom of toetsenbord. Heb dezelfde foutmelding ook gehad, toen bleek dat het geval te zijn

• Drazzic
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 12:36:
Waarschijnlijk zit er een stekkertje niet goed in je diskette drive of cd-rom of toetsenbord. Heb dezelfde foutmelding ook gehad, toen bleek dat het geval te zijn
Hij doet het niet altijd heb het pas 2x gehad, maar dat kan toch niks te maken hebben met dat hij zo verschrikkelijk traag is?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

momania

iPhone 30! Bam!

Denk dat je HD aan het stuk gaan is.
Al eens ook op spyware etc gescanned en je HD en eventueel je memory gecontroleerd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 08:54

DaRoot

Some say...

Inderdaad misschien je harde schijf. Probeer ook eens een andere IDE kabel, dit kan ook veel van deze problemen veroorzaken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 17:20

DataGhost

iPL dev

momania schreef op 06 februari 2004 @ 17:54:
Denk dat je HD aan het stuk gaan is.
Al eens ook op spyware etc gescanned en je HD en eventueel je memory gecontroleerd?
dat denk ik ook, dat had ik namelijk ook toen mijn maxtor 40gb na 2 jaar kapot ging :) (netjes rma naar ierland en een weekje later een nieuwe)

edit: wat voor hd heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 06-02-2004 17:58 ]

• Drazzic
dataghost schreef op 06 februari 2004 @ 17:57:
[...]
dat denk ik ook, dat had ik namelijk ook toen mijn maxtor 40gb na 2 jaar kapot ging :) (netjes rma naar ierland en een weekje later een nieuwe)

edit: wat voor hd heb je?
oeii nu vraag je me iets het is al heel lang geleden dat ik heb dit besteld heb, het is in ieder geval 80 GB. Maar dat wordt het voor mij wel evne tijd om een goede backup te maken zitten erg belangerijke dingen op deze computer. Hij wordt in Juni pas 2 jaar dus vind ik het wel erg snel voor zoiets dat het kapot gaat al mijn andere computers hebben nog nooit kuren gehad.

En Windows Xp helemaal er af gooien en er op zetten mischien dat dat helpt? Maar zou goed mijn HD kunnen zijn want hij zit soms zo erg te denken dat het lijkt of hij iets moeilijk kan ophalen.

Hoe kan ik testen of er iets mee aan de hand is, want momania had het over een test, Spyware heb ik al enkele keren opgezocht en hoop opgeruimd zal het dadelijk nog wel een keer doen hopelijk dat het uit maakt. Ow bedoel je de Error-checking die je kan doen bij de eigenschappen van de schijf? Want die zal ik eens doen morgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Drazzic op 07-02-2004 01:51 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Per harddisk soort (het type harddisk kan je opvragen door in start -> run -> winmsd in te typen, eventjes te wachten, vervolgens naar "Components", "Storage" en dan "Disks", bij "Model" staat dan je harddisk soort.

Vervolgens kijk je eventjes in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ naar een tooltje voor jouw harddisk merk dat jouw harddisk kan testen :)

• Drazzic
elevator schreef op 07 februari 2004 @ 10:15:
Per harddisk soort (het type harddisk kan je opvragen door in start -> run -> winmsd in te typen, eventjes te wachten, vervolgens naar "Components", "Storage" en dan "Disks", bij "Model" staat dan je harddisk soort.

Vervolgens kijk je eventjes in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ naar een tooltje voor jouw harddisk merk dat jouw harddisk kan testen :)
Aha thanks, ik heb dus schijnbaar een Maxtor 6L080J4. Thanks ik ga hem nu eens testen.
Pagina: 1