Ik ben op zoek naar de optie om bestanden via start run te laten executen. Voorbeeld: start run ipconfig geeft het ipconfig command. Winword geeft word. Nu wil ik een exe uit een andere map ook laten opstarten via start run(eigen programma). Windows geeft nu aan dat het bestand niet gevonden kan worden. Waar kan ik dat instellen?
Dan moet je de map waar de executable staat in het path opnemen. Hoe dat in windows moet weet ik niet
Verwijderd
Als ik uitga van NT moet je dat bij de properties van de pc doe in de system enviroment het betreffende "path" toevoegen.
anders een batch bestandje maken, die het exe dingetje aanroept en die in
de %windows% folder gooien.
anders een batch bestandje maken, die het exe dingetje aanroept en die in
de %windows% folder gooien.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 16:16 ]
Nadeel van wat Tony zegt is dat je als je exit intype in de dosprompt dat je je pathinstelligen kwijt bent..
Properties van My Computer -> Advanced -> Environment Variables; daar bij 'Path' de directory waar je executable staat toevoegen met ';' als devider..
Properties van My Computer -> Advanced -> Environment Variables; daar bij 'Path' de directory waar je executable staat toevoegen met ';' als devider..
Je kunt je path instellen in: System properties- tab Advanced- environment
succes
(dit geldt voor winxp)
edit
ik ben ook altijd te laat
succes
(dit geldt voor winxp)
edit
ik ben ook altijd te laat
[ Voor 15% gewijzigd door bonetone op 05-02-2004 16:22 ]
Heb ik gedaan, maar geen soelaasVerwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 16:16:
dos:
set path = c:\windows;c:\programfiles\blabla;enzenz
Verwijderd
Als het over enkele exe's gaat, smijt ze dan gewoon in de %windir%\system32 folder.
Dan moeten ze ook werken.
Dan moeten ze ook werken.
Vreemd... dat met PATH moet gewoon werken hoor 
Als fervent Linuxgebruiker zou ik zelf een symlink in m'n /usr/bin gooien, kun je niet ook zoiets proberen? Dus een snelkoppeling naar de betreffende .exe in c:\Windows zetten met dezelfde naam als de .exe? Geen idee of het werkt hoor...
Als fervent Linuxgebruiker zou ik zelf een symlink in m'n /usr/bin gooien, kun je niet ook zoiets proberen? Dus een snelkoppeling naar de betreffende .exe in c:\Windows zetten met dezelfde naam als de .exe? Geen idee of het werkt hoor...
Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!
Pagina: 1