[winxp network bridge] meerdere laptops

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb de volgende opstelling:

router ---utp----> PC ----wlan---> laptops

de PC heeft UTP en WLAN, en dmv de bridge-functie zijn de laptops vervolgens wireless verbonden met de rest van het netwerk (en krijgen via de router een IP adres).

Als ik 1 met laptop connect werkt het perfect. De laptop krijgt een IP via de router. Echter als ik 2 laptops gebruik krijg ik op beide laptops IP conflicten. Ik _denk_ dat dit komt omdat de bridge van winxp het mac adres van de laptops niet doorgeeft, waardoor beide laptops in de ogen van de router hetzelfde mac adres hebben.

Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben (meerdere pc's achter een winxp bridge), en of hier een oplossing voor is??

PS. ik weet dat ik dit op kan lossen door vaste IP's te gebruiken of dmv. de 'internet delen'-functie van XP. Maar bridge icm. dhcp vind ik veel handiger.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Als ik je goed begrijp het volgende:

Tussen twee pc's (of laptop's...) wordt een ad-hoc verbinding opgebouwd. Wil je met meerdere (meer dan twee) pc's communiceren, dan moet je een Access Point hebben.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Palomar
  • Niet online
nee hoor, ad-hoc kan ook met meerdere pc's (schijnt weliswaar wat problemen op te leveren met bereik/snelheid, maar daar merk ik weinig van). Als ik winxp instel als router en vaste ip's gebruik werkt het prima. Dat wil ik alleen liever niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Palomar op 05-02-2004 16:09 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Misschien een DHCP service op de XP machine draaien ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Palomar
  • Niet online
lier schreef op 05 februari 2004 @ 16:10:
Misschien een DHCP service op de XP machine draaien ?
dat is ook precies scenario 2 wat ik in gedachten had ;) Maar ik snap niet waarom het nu verkeerd gaat.. zou het een bug zijn in de winxp bridge functie? Ik kan er alleen niks over vinden en het lijkt me sterk dat ik de eerste ben die deze bug dan zou ontdekken...