Toon posts:

Windows NT upgraden naar XP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik heb net een nieuwe computer gekregen een P4S800,FSB800,+Lan.
Intel P4-2600 MHZ Box, 512 MB DDR (Pc3200) 80 GB Harddisk hitachi/IBM 7200 rpm, Nvidia Geforce FX5200LE,128MB en dan nog wat stuff maar ik heb een vraag ik heb nog een ouwde comp waar XP op draait en op de nieuwe draait NT nu wil ik die omzetten naar XP kan die dan gewoon upgraden of moet ik alles eraf flikkeren en alles opnieuw installeren... ik ben namelijk van plan om een netwerk op te zetten maar weet niet of NT wel zo goed is... heb namelijk gehoord dat er veel spellen er niet op draaien en dat ben ik wel van plan :P

Thnx Grtz Johnny

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:32

Duinkonijn

Huh?

je kan hem gewoon upgraden..

nt is zeer geschikt voor netwerken maar om het beste uit je machine te trekken kan je het beste xp gebruiken...

ik geef de voorkeur aan een schone instal inverband met vuil..

[ Voor 20% gewijzigd door Duinkonijn op 05-02-2004 15:02 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ondersteuning voor nieuwere programma's met DirectX en USB/Firewire devices laat de ondersteuning van NT nog wel eens te wensen over :) XP desnoods even met de '/checkupgradeonly' switch doen, om te kijken of er concrete belemmeringen gedetecteerd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 05-02-2004 16:21 . Reden: typo 5% 8)7 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil even kwijt dat NT een fantastisch besturingssysteem is. Maarja als je wilt gamen is het niet zo geschikt. Wat zijn de specs van die oude bak?

edit:
oh verkeerd gelezen, dacht dat op die oude XP stond ipv de nieuwe

[ Voor 22% gewijzigd door Noork op 05-02-2004 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouwe bak is een pentiurm 1800, 256 MB Ram DDR en Geforce 2 met 40 GB

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op die "ouwe bak" kan je prima Windows XP zetten (wel netjes uitkleden-> overbodige services uitzetten, eye-candy tot minimum beperken.) of eventueel Windows 2000 Professional. En voor DirectX 8 games voldoet het ding ook nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraag... is er een aanraad manier op NT eraf te flikkeren ??
Ik ben het namelijk van plan om het eerst te formarteren en dan de schijf te verdelen in meedere gedeeltes en dan pas XP erop flikkeren. Is dit een slim plan ?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dat is een slim plan ja :D

Mijn ervaring is dat ugraden in ieder geval nooit beter is dan een frisse install. Formatteren kan zeker geen kwaad!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vergeet niet om eerst de data te backuppen die op de hardeschijf staat. Dit gaat allemaal verloren als je de partities verwijdert :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ach er staat nog niks op alleen windows NT en de install van de drivers maar die installeer ik zelf wel nog een keer.... ik heb nu alleen geen in om te gaan installeren mijn ervaring met comp opnieuw installeren is heel lang... was altijd 4 a 5 uur kwijt aan het installeren

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 12:44:
Ach er staat nog niks op alleen windows NT en de install van de drivers maar die installeer ik zelf wel nog een keer.... ik heb nu alleen geen in om te gaan installeren mijn ervaring met comp opnieuw installeren is heel lang... was altijd 4 a 5 uur kwijt aan het installeren
Windows XP installeren zal lang niet zoveel tijd in beslag nemen, zoals jij boven noemt. Mocht dit wel het geval zijn, dan ben je iets verkeerd aan het doen.
In mijn situatie, ben ik met het installeren van Windows XP Pro ongeveer tussen 1 a 1.5 uur kwijt.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 15:52

Spoooky

Core temp 37°C

Een nieuwe install duurt met installeren van alle patches inderdaad best wel lang... Misschien is er wat winst te halen door wat dingen te slipstreamen (niet dat ik dat ooit gedaan heb... :)) ????

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 16:04

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat je in ieder geval op kan zoeken en/of alvast kunt downloaden:

Na XP upgrade/New Install

- SP1 voor XP
- IE6 SP1
- Roll up package voor XP (updates tot oktober 2003)
- Verdere drivers voor de apparatuur. (nvidea 53.03, enz)

Dat scheelt je aanzienlijk veel tijd.
De meeste dingen kun je wel op een cd vinden die bij iedere pc blad zitten.
Die roll up package moet je downloaden + die verdere drivers.

Suc6

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Aha thnx people... even nog een vraag ik ben niet super bekend meer met DOS dus iemand een idee hoe ik mijn schijf kan opdelen in part. ??

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:32

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:47:
Aha thnx people... even nog een vraag ik ben niet super bekend meer met DOS dus iemand een idee hoe ik mijn schijf kan opdelen in part. ??
gewoon met xp.. ipv dat je de volledige schijf pakt doe het in gedeeltes

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1