Toon posts:

Bestanden/mappen delen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer die direct verbonden is met het internet. De tweede computer is direct op deze PC aangesloten via 2 netwerk kabels en ze delen ook de internet verbinding.

Deze computer heeft XP Home NTFS en de tweede (client)Win XP Prof met FAT32, voor zover het mag uitmaken.

Als ik op de hoofdcomputer mappen of bestanden deel kan ik alleen op de tweede PC de gedeelde mappen van deze PC zien.
Maar andersom kan ik het niet zien. Ik kan dus via deze (hoofd) PC geen toegang krijgen tot de mappen van de tweede PC.

Op beide PC's heb ik de firewall na mijn weten uit gezet.

Wie kan me helpen...???

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:23
Volgens mij is het zo dat je op een systeem met NTFS geen fat32 files meer kan lezen.
Als ik een fat32 schijf aan mijn bak hang (met ntfs) kan ik schreeuwen wat ik wil maar de files zien ho maar

Eerst maar eens beide schijven op NTFS gooien

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Verwijderd

twitt schreef op 05 februari 2004 @ 15:01:
Volgens mij is het zo dat je op een systeem met NTFS geen fat32 files meer kan lezen.
Als ik een fat32 schijf aan mijn bak hang (met ntfs) kan ik schreeuwen wat ik wil maar de files zien ho maar

Eerst maar eens beide schijven op NTFS gooien
edit : foutje...
P.s. heb je al een thuisnetwerk gemaakt :D ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vaag je zou juist denken dat t eerder andersom zou moeten zijn.
Toch bedankt, kan iemand dit misschien bevestigen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
:? Het is beide XP hoor; Kan zowel FAT/FAT32/NTFS aan.. no probs, ook niet over een netwerk..

Zet eens op je Prof bak je simple file sharing uit.. Krijg je als het goed is een login scherm ipv de melding dat het niet lukt..

[ Voor 42% gewijzigd door Krypt op 05-02-2004 15:09 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
HUH,

Bij mij leest mij ouwe PC op FAT32 juist wel de NTFS bestanden.
En de nieuwe met NTFS leest de FAT 32 bestanden niet denk ik dan... 8)7

Als dat zo is, wie weet dan wat ik eraan kan doen...???

Het probleem is juist dat ik met mijn nieuwe bak niet de bestanden op mijn ouwe PC kan lezen, andersom lukt het wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 15:11 . Reden: Toevoeging ]

• Krypt
Alles wat via het netwerk gaat, gaat via 'n redirector.. het maakt dus helemaal niets uit of je nu 'n FAT/FAT32 of NTFS geformateerde schijf hebt.. heeft er niets mee te maken..

Zijn gewoon de instellingen van je netwerk client..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die instellingen kloppend maken...?

• Krypt
Heb je op je XP Prof al de Simpel File sharing uitstaan? Staat bij de folder options in de explorer.. hoe dat in het nl's heet mag joost weten..

Pvouput live

Verwijderd

Krypt schreef op 05 februari 2004 @ 15:14:
Heb je op je XP Prof al de Simpel File sharing uitstaan? Staat bij de folder options in de explorer.. hoe dat in het nl's heet mag joost weten..
Eenvoudig bestanden delen

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik uit staan....

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:12
Lijkt mij dat hij niet weet waar hij je 2e PC kan vinden.
Dus dan gaat hij over je gateway. Die zal wel ingesteld zijn naar internet, dus zoekt hij daar op een private adres. Dat kan hij dus niet vinden.

Misschien dat je in je netwerkeigenschappen moet instellen waar hij met de onbekende adressen heen moet. Dacht dat het kon door je netwerkkaart naar de andere PC als primaire aan te maken. Of in ieder geval dat hij de lokale adressen naar de juiste netwerkkaart gooit. (door een routetabel erin te zetten).

Dat niet kunnen zien heeft niets te maken met NTFS of FAT. Als de lokale pc waar de schijf op hangt de schijf kan lezen, kan hij de bestandjes ook doorsturen. Het protocol waar het netwerk bestandjes over stuurt gaat over een platform-onafhankelijke laag. :)

let the past be the past.

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Kijk eens of de gebruikers "Iedereen" rechten op de map heeft die je deelt.
Dit kun je vinden bij eigenschappen van de map(net als delen).
Hier staat machtigingen en er is nog een tabblad beveiliging.
(namen van gegevens niet zeker, zit momenteel niet achter XP systeem)

In beide moet gebruiker "Iedereen" voorkomen wil je vanaf een andere pc erin komen.

Su6

Nothing more to say...

Verwijderd

Topicstarter
Ze zien elkaar denk ik wel, want ze kunnen ook een intenet verbindingen delen, dus...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ik denk dat het te maken heeft met de ip's.
Ik heb namelijk zelf ook een Internet verbinding gedeeld (al was dat dan onder win2k), maar dan kon ik de nadere pc's ook niet meer bereiken.
teon ik de andere pc (ook win2k) een vast ip heb gegeven werkte alles weer

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je dat doen....???

• Krypt
Beetje erg algemeen vraagje...
Kijk eerst eens of je beide machines kan pingen; zoniet, ligt het aan je ip instellingen (netsetup draaien op beide machines).. XP machines kunnen ook met elkaar babbelen via het SSDP (Universal PnP) protocol voor Internet Sharing; vandaar dat het kan zijn dat je internet sharing werkt, maar connecties naar elkaar niet..

Controleer ook even of beide machines op de desbetreffende netwerkkaarten voor het interne netwerk File and Printer sharing aan hebben staan.

Maar op beide machines een account aan met dezelfde naam en password; probeer dan een connectie te maken; en dan niet via Network Neighbourhood maar via start -> run -> \\<computernaam>\<share>

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het probleem opgelost....

Bedankt voor jullie reacties....

• Krypt
Ja. fijn.. laat ook even weten wat er nu aan de hand was... gaarne.. bitte..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon op beide PC's nog een keer de wizard gedraaid en toen deed ie het ineens.

:P B) 8)7
Pagina: 1