Toon posts:

Oud is windows

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien wanneer windows XP home exact is geinstalleerd. Iemand wil hier garantie >:) maar het is software en volgens mij heeft ie tussendoor zijn windows opnieuws opnieuw geinstalled. Enig idee?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
wat bedoel je :?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 21:05
Kijken wanneer c:\windows of c:\winnt aangemaakt is? :?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Nogal logisch lijkt me, rechtsklikken op je Windows dir en dan eigenschappen kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien op welke datum windows is geinstalleerd?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23
Als ie Windows er opnieuw op heeft gezet heeft het geen zin om te kijken naar de installatiedatum, want die is dan later dan de aankoopdatum. Je kan dan beter op de bon kijken oid :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de windows map aanklik geeft ie de datum van vandaag :'(

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet alleen een herinstallatie van het OS maakt uit. Er zijn nog wel veel meer manieren om iets fout te doen aan software.

{signature}

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan even kijken naar de datum van de bestandjes op de C:. Dan doel ik op de dummy's autoexec.bat en aanverwanten. Deze datum zou dan overeen moeten komen met de datum op de files in \Windows. Dit is de datum van de install :)

Wat heb je zelf al geprobeerd ?

Hmm wel een beetje traag :X

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 05-02-2004 14:57 . Reden: ehm ... bijna weekend !! ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37
of gewoon zijn bon vragen van de aangeschafte software dan weet je wanneer hij het heeft gekocht want de garantie gaat in vanaf het moment dat het geld is overhandigd en het goed waarvoor is betaald en niet op de installatiedatum van het os...

Strava | AP | IP | AW

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Garantie op software is er in menig zaak zo goed als nooit. Wel op hardware. Hij fucked die PC zelf toch? :/

Moet jij toch weten aangezien ik denk dat je in een PC zaak werkt. Maar als ik naar het niveau van je startpost kijk heb ik zo mijn twijfels.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Mike Jarod
  • Niet online
jezus wat een replies opeens :/ toch druk ik op verstuur bericht ;)

Ik weet niet of er hiervoor een functie is, maar als ik kijk naar de datum van m'n IO.SYS, MSDOS.SYS, NTLDR en NTDETECT.COM zie ik datums staan die ongeveer wel overeenkomen met de datum dat ik deze installatie gedaan heb.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:28

Ankh

.Howdy

nnscript installeren oid :) krijg je het volgende te zien :P
code:
1
2
(14:57:09) (@royal`SCaRaB) (OS) Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600), (installed for) 2d 49m, 
(uptime) 1h 26m 20s, (record) 1d 8h 4m 41s (set on 19.12.2003 22:19 using WinXP)

voor de rest zou ik het ook niet weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Garantie geven op geinstalleerde software?? Daar doen wij niet aan.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 14:57:
Waarom vraag je dit dan. :?

En jullie zijn heus niet het enige bedrijf dat zo met software omspringt. Lees mijn eerdere post. Een persoon kan software op wel zoveel manieren verprutsen.

[ Voor 29% gewijzigd door Voutloos op 05-02-2004 14:58 ]

{signature}

• Hahn
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 14:57:
WAAROM vraag je het dan nog :?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

December schreef op 05 februari 2004 @ 14:57:
[...]
WAAROM vraag je het dan nog :?
Daarom ook mijn bovenstaande reply ja. :|

Btw, hij wil imho aan de software kunnen zien wanneer die bak gekocht is.

Beetje vreemde methode in mijn ogen.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ze garantie claimen..... en het geen garantie is. Het is een software fout duz hun eigen schuld zeker als ze na onze installatie zelf windows hebben geinstalleerd, snappie :P

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:00:
Omdat ze garantie claimen..... en het geen garantie is. Het is een software fout duz hun eigen schuld zeker als ze na onze installatie zelf windows hebben geinstalleerd, snappie :P
ik snap er geen f*ck van iig.

• Mike Jarod
  • Niet online
Als het geen garantie is, boeit het toch ook niet of ze zelf een nieuwe installatie gedaan hebben :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

Zelfs al is het met de oorspronkelijke windows versie gebeurt.
Dan geef je er toch nog geen garantie op?

• Voutloos
  • Niet online
Nee. Ook als ze het niet opnieuw hadden geïnstalleerd was er geen software garantie. Dat zei je net zelf.

Kortom: Druf je voorwaarden op te lezen.

Imo geef je alleen garantie op software als klant binnen zeeeer korte tijd terug komt met het systeem, aangezien je dan mogelijk de install niet goed hebt gedaan.

Deze klant heeft pech, weet dit en zeurt daarom zo. En hoort geen gelijk te krijgen puur omdat ie schreeuwt.

[ Voor 25% gewijzigd door Voutloos op 05-02-2004 15:02 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Hardware daar heb ik het niet over gehad en al helemaal niet over de aankoopdatum ?? Hoe kom je daarbij. Het enige wat ik vraag is hoe ik kan zien wanneer windhoos is geinstalled!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 16:19

samo

yo/wassup

Sommige merk pc's (compaq) hebben een programmatje daarvoor welke de installatiedatum weergeeft...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

SCaRaBaeuS schreef op 05 februari 2004 @ 14:56:
nnscript installeren oid :) krijg je het volgende te zien :P
code:
1
2
(14:57:09) (@royal`SCaRaB) (OS) Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600), (installed for) 2d 49m, 
(uptime) 1h 26m 20s, (record) 1d 8h 4m 41s (set on 19.12.2003 22:19 using WinXP)

voor de rest zou ik het ook niet weten :)
Dit werkt dus niet altijd, had laatst nieuw moederbord geinstalleerd en windows erop nieuw opgezet. Stond de datum in de bios nog niet goed.
Kreeg toen te zien installed for 56 weeks ......
terwijl windows er toch echt pas 10 minuten op stond

8)7

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:01:
Hardware daar heb ik het niet over gehad en al helemaal niet over de aankoopdatum ?? Hoe kom je daarbij. Het enige wat ik vraag is hoe ik kan zien wanneer windhoos is geinstalled!
Oke, stel.
Je weet wanneer het geinstalleerd is..
wat maakt dat uit dan op de garantie?? niets toch.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Dan kan jij als verkoper toch gewoon zeggen dat het hun eigen fout is.

Verder hebben ze jou niks te vertellen.

Tuurlijk weten ze dat ze geen garantie kunnen krijgen op software. Maar daarom proberen ze het nog wel.

Verder ontgaat mij dus nog steeds het nut van dit topic aangezien je het zelf allemaal dus WEL door blijkt te hebben.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Set dateTime = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")

' Retrieve a WMI object that contains a datetime value
for each os in GetObject("winmgmts:").InstancesOf ("Win32_OperatingSystem")
    ' the InstallDate property is a CIM_DATETIME. 
    dateTime.Value = os.InstallDate

' Display the year of installation
    MsgBox "This OS was installed in the year " & dateTime.Year

' Display the installation date using the VT_DATE format
    MsgBox "Full installation date (VT_DATE format) is " & dateTime.GetVarDate

' Display the installation date using the FILETIME format
    MsgBox "Full installation date (FILETIME format) is " & dateTime.GetFileTime 
next
Set datetime = Nothing

Plemp deze zooi in een VBS, en run 'm.. klaar. maar idd wat wil je ermee..

Pvouput live

• Hahn
Het is software, en dat valt niet onder de garantie, waarom wil je dan alsnog de datum van de Windows-installatie weten? (Antwoord is overigens allang gegeven op je 'echte' vraag...)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

c:\windows\setuplog.txt

Je kan natuurlijk ook, als alles geinstalleerd is, een recover cd-set maken.
Kunnen ze het zelf restoren zoals deze was toen de PC was geleverd >:)

[ Voor 77% gewijzigd door RaZ op 05-02-2004 15:05 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat ga ik ff proberen, Gambit. Jij snapt het tenminste.... _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de klant dan moet betalen en geen garantie kan claimen. Ze komen hier met hardware problemen terwijl ze dat zelf softwarematig hebben gedaan. |:(

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 21:05
Gambit? :?
Die zegt net dat dat niet altijd werkt! |:(

offtopic:
Topic is wel :D overigens!

[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 05-02-2004 15:06 ]

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:05:
Omdat de klant dan moet betalen en geen garantie kan claimen. Ze komen hier met hardware problemen terwijl ze dat zelf softwarematig hebben gedaan. |:(
Ipv |:( doen mag je wat mij betreft voortaan je filliaalmanager om hulp vragen.

Verder geeft RaZ de beste optie met de setuplog.txt

Mike: Die zin is niet duidelijk maar komt erop neer, dat als aanvankelijk reden voor reparatie een hardware probleem was opgegeven. (denk ik)

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 05-02-2004 15:08 ]

{signature}

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:05:
Hier snap ik geen hout van. Behalve door verkeerd flashen van hardware (oid) zie ik niet hoe je met software je hardware om zeep helpt.duidelijk Voutloos ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mike Jarod op 05-02-2004 15:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:01:
En jij doet iets met computers? Stel je zo'n vraag.

Maargoed, we kunnen hier wel gaan zitten bakkeleien over al dan niet garantie geven, maar daar is dit forum niet voor.

En TS, een beetje rustig aan doen he!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet toegeven dat ik mijn vraag niet handig heb gesteld maar ik had even snel een oplossing nodig. Die Setuplog is geen oplossing..... b.t.w.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
offtopic:
De eigenschappen opvragen werkt op de drie XP machines hier wel goed, maar anders moet je zoals RaZ al zegt even in setuplog.txt in je Windows map kijken.

Maar goed, je hebt ondertussen wel genoeg tips gekregen om dit na te kijken. Neem de volgende keer even Windows Operated Systems - Policy door, want je topictitel is onduidelijk, en je laat niet echt blijken dat je zelf wat hebt geprobeert.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.