Toon posts:

[access] requery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb producten en leverancier als formulieren.

In het formulier product kan ik aangeven bij welke leverancier deze hoort en als deze er nog niet in staat (keuzelijst) dan open ik via een knop het formulier Leverancier waar ik de nieuwe kan invoeren. Maar wanneer ik vervolgens dit formulier weer sluit, is mijn keuze lijst in productformulier nog niet bijgewerkt...

Dus hij moet de keuzelijst updaten (requery).. Alleen dan moet ik code gaan schrijven en hier wordt het zwart voor mijn ogen..

Ik heb lang gezocht en er staat genoeg info op google en hier maar ik snap het gewoon niet...

wie helpt mij.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

je kan toch ook gewoon de page refreshen?

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

je kunt bv achter de knop om het leverancier menu te sluiten een stukje VBA code toevoegen:

Forms!frmproduct!leverancierkeuzelijst.requery

ik geloof dat de functie requery werkt.. weet het echter niet 100% zeker

Verwijderd

Topicstarter
Private Sub Form_Close()
Forms!mutatieproducten!Leverancierkeuze.Requery
End Sub

Levert toch een fout op...

Verwijderd

je kan het beste Forms!mutatieproducten.requery doen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 16:43:
je kan het beste Forms!mutatieproducten.requery doen
thanks het werkt

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

te laat

[ Voor 127% gewijzigd door Lustucru op 05-02-2004 17:00 . Reden: probleem was al opgelost ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan die requery ook op de keuzelijst zelf zetten, bij een OnFocus event.
Ik vind het in ieder geval altijd netter om niet vanuit het ene formulier iets op het andere te laten doen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1