Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XML]

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
edit:
Grlmblb, topic vergeten :X Moet dus zijn: [XML] ?limit=999 onvoldoende in de toekomst?

Zoals in [rml][ XML] Aantal posts[/rml] al gemeld is, "kijkt" de XML-feed niet na het aantal posts per pagina wat de user heeft ingesteld.. Als suggestie wordt ?limit=999 voorgesteld. chem heeft echter al vaak genoeg in topics duidelijk gemaakt dat dit een debug-functie heeft en dat het plotseling kan verdwijnen.

Bij het verdwijnen zou dus ook de mogelijkheid verdwijnen om via XML de pagina als 1 document te krijgen. Lijkt mij dus niet echt handig :)

Daarom dus de vraag of hier toch iets aan kan veranderen óf de ?limit-variabele moet meer dan alleen een debugfunctie worden en niet meer op de tocht staan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 05-02-2004 14:05 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 22:20
Ik ben van mening dat de functie ?limit= niet zomaar mag verdwijnen, ondanks dat het 'maar' een debugfunctie is. Natuurlijk heb ik vrij weinig te zeggen over dit soort dingen, maar ik weet zeker dat er naast mij nog heel veel mensen zullen zijn die dankbaar gebruik maken van deze (debug)functie. Het weghalen van deze functie, zonder een vervangende ervoor terug te geven, lijkt mij dus een zeer slecht idee.

The devil is in the details.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

De XML parser wordt er echt niet blij van om een topic (of andere onderdelen) in 1x te genereren. Je zit dan in een mum van tijd op tientallen mb's aan data, en dat vindt php dan weer niet zo dolletjes.
Totdat we dat probleem kunnen verhelpen (en ik weet nog niet hoe) heeft het weinig zin om hieraan te denken, maar bedankt voor het idee :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb nu zelf ff in mijn PHP-tje een workaround bedacht door waarden die ik nodig had in een MySQL-DB te zetten en vervolgens vraagt hij /list_messages/1?limit=$rows op, wat dus meestal 1 post inhoud :)

Hoef dus alleen in het begin 1x alle waarden met limit=999 ff te cachen en vervolgens slechts kleine beetjes :)

Is voor een pagina wat gebruikt wordt in /50 :) Verder nix ernstigs mocht je bang zijn over wat Osiris nou weer allemaal opslaat van de XML :P Ask maar op IRC als je details wilt weten :)

Dit topic is gesloten.