[w2k3] Welke virusscan/firewall raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 21:10
Ik ben sinds kort in het bezit van mijn eigen 19" server die ik over 2 weken ga plaatsen in Amsterdam. Nu wil ik wel dat deze goed beveiligd is tegen virussen, trojans, wormen, DDOS, etc.

Nu draai ik Windows 2003 server webedition en ik wil het minimale hebben:
- Elke nacht dient het programma zich automatisch te updaten zonder dat ik ook maar 1 ding hoeft te doen;
- Ik wil het binnenkomende SMTP (of uitgaande POP3) mail iig controleren op virussen en het liefst ook op SPAM;
- Moet weinig performance innemen om de snelheid van de server hoog te houden.
- Moet zeer eenvoudig te beheren zijn, dus met een paar klikken installeren en configureren, en dan er nooit meer naar om hoeven te kijken!

Ik zelf zat te denken aan Norton Internet Security 2004, alleen er staat niet bij of dit ook windows 2003 ondersteund, en er staat ook niet of hij het POP3/SMTP verkeerd scant, wel staat er dat hij alle POP3-e-mailprogramma’s ondersteund, maar ik neem aan dat ze hier client-side bedoelen?

Het mag wel wat geld kosten maar uiteraard niet te veel, bovenstaande kost momenteel € 78,74 incl. BTW/€10,- korting/verzendkosten en gratis Disney DVD.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Let op dat verschillende 'consumenten' virussoftware niet op servers draait.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Polderdijk
c70070540 schreef op 05 februari 2004 @ 13:53:
Let op dat verschillende 'consumenten' virussoftware niet op servers draait.
Kan je toevallig zeggen of Norton wél server ondersteund? Of weet iemand waar ik dit kan vinden?

Verwijderd

voor zover ik weet heeft trendmicro daar wel goede paketten voor. www.trendmicro.nl

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Kan wel vertellen dat het POP mail wat hij ophaalt scanned en kan blocken. Althans met een mail client. Weet niet of het op een mailserver kan. (spam assassin?)

Is er anders niet een enterprise versie te koop ervan?

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Polderdijk
Kwai_gon_jinn schreef op 05 februari 2004 @ 14:03:
Kan wel vertellen dat het POP mail wat hij ophaalt scanned en kan blocken. Althans met een mail client. Weet niet of het op een mailserver kan. (spam assassin?)

Is er anders niet een enterprise versie te koop ervan?
Ik heb nu www.nospamtoday.com draaien, dit werkt met het spamassian project, alleen voor een server is dit best aan de prijzige kant en daarom niet interessant voor mij. Verder kan ik geen goede lowbudget/freeware vinden wat met spam assian werkt, want het filtert echt een heleboel spam weg!

Maar bij norton heb je ook een Pro versie, het enigste verschil wat ik kan vinden is dat de pro iets duurder is, meer niet 8)7

Maar wat voor virusscanners gebruiken dan alle bedrijven enzo op de servers? Wij gebruiken hier op de zaak Sophos, maar ik vind dit totaal niet gebruiksvriendelijk, ik wil namelijk dat het zich automatisch update!

Verwijderd

NAV draait niet op servers.
Pagina: 1