Toon posts:

probleem (?) met stereo-installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een paar cd's van mij (van dj tiësto). Als ik die afspeel, dan hoor ik er bij de rustige stukken steeds kraakjes tussendoor. Hier kan ik mij dus mateloos aan ergeren, maar ligt dit dit aan de cd-speler (technics), receiver (technics), boxen (bose), kabels (die kreeg ik bij de boxen), of licht dit aan de cd zelf (niet gekopierd!)?
Zouden nieuwe (betere) audiokabels helpen?

Verwijderd

Het makkelijkst is om die cd's ff op een andere cd-spelr (of discman) te luisteren. Dan weet je meteen of ut aan je installatuie ligt....

En anders mischien cd of de laser schoonmaken, waarschijnlijk ligt ut nie aan die technics-shit, want dat is toch best high-end!

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Na verloop van tijd kan in een cd speler de laser een beetje scheef gaan staan. ik heb zelf ok een technics van zo'n 6 a 7 jaar oud (SL-PG420A) en die begint nu ook beetje bijgeluiden te produceren.

Gewoon de speler ff terugbrengen naar de dealer en ff opnieuw laten afstellen.
P.S. ik neem aan dat de cd's schoon zijn? ;)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Technics Rulez thw world!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Deze is net 2mnd oud!
Daar zal het toch niet aan liggen!?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

probeer het ff in een andere speler en hoor het resultaat.
Als die goed is, maak je lens schoon met zo'n schoonmaak cd, als dat nie thelpt, probeer je koptelefoon eens aan de versterker, als dat nie twerkt:
ga terug naar de winkel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm net bij een andere geprobeerd, en daar doet 'ie het ook.
Met name als ik hem in het begin (hij begint rustig), hard zet, hoor ik er allemaal ruis doorheen. Is de cd dan slecht opgenomen ofzo?
(het gaat met name over de nieuwe cd van Tiësto - In search of Sunrise).

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Als je een CD-speler een goede ros-partij geeft dan zou hij er ook prima mee uit kunnen scheiden ( oftewel heb je hem laten vallen?)
elke CD-speler reageert anders op elke CD, ik ken kut Sony CD-spelers die alles afspelen, terwijl die op mijn Technics ( die bekend staan om hun goede fout correctie) compleet vastlopen. Dus het ligt een beetje aan je speler. Ik denk persoonlijk dat je een slechte opname hebt, en ik zou dus de CD inruilen als ik jou was.
Als het probleem zich alleen voordoet bij CD's dan zou ik het probleem dus zoeken bij je CD-speler en CD's. Ik denk dat de rest van je systeem zeer goed voldoet. Slechte audio kabels bestaan eigenlijk niet, en je moet wel hele goede boxen hebben, wil je het verschil horen tussen goede en minder goede audiokabels. (ik neem aan dat je geen muziek vanaf je PC speelt, want dat kan practisch nooit HiFi kwaliteit zijn!)

Succes, Koop

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

dj tiesto=vinyl? lijkt me niet zo vreemd dat je dan hier en daar een tikje cq ruisje hoort, vooral op de rustige stukken, sterker, lijkt me logies.

tijd voor verandering.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het daar aan kunnen liggen?
Ik heb hem bij de technics set van mijn broer en bij de pioneerset van mijn zus geprobeerd, en daar deed 'ie hetzelfde, dus dat het aan mijn cdspeler ligt, lijkt me niet waarschijnlijk.

Verwijderd

Hans3danmaarweer het ligt aan je cd!, ik heb een cd van Maria Carey (je weet wel)(Sony persing) en op één track zit er om de zoveel seconden een tik, ik dacht een tik op cd dat kan toch niet!(3jaar geleden ong.), ik ben naar de plaatselijke cd-boer geweest heb daar de "zelfde" cd beluisterd en geen tik!,dus...
Pagina: 1