Toon posts:

DVD wil geen DMA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ABIT BE6-II mobo, met daarin een UDMA66 HDD (master).
Op me 'gewone' IDE heb ik een LG 12x40 DVD speler (master).
Op me secundairy IDE heb ik een OEM Philips 3801 (master).

Nu wil me DVD perse niet op DMA. Als ik em er wel op zet, vindt ie me speler niet meer in WINME. Als ik de secundaire IDE uitzet, en de DVD op DMA geeft ie een fout.

Hoe krijg ik me (wel DMA ondersteunende!) DVD spelertje op DMA? Wat doe ik verkeerd?

Ik heb al wel de nieuwste Intel controllers geinstalleerd...

Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom weet niemand raad?
(topic weer naar de top, speciaal voor de drukke lunchtijd ;))

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb begrepen dat bij win ME DMA automatische ingeschakeld staat, en dat je dat niet kan vernaderen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Doet ie het wel zonder DMA ??? Zo ja, wat is het probleem dan ??? ( Uhm schokkend beeld ???)

Maar welk OS gebuik je ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WinME.
Tuurlijk doet ie het zonder DMA.
Ieder (IDE) apparaat werkt zonder DMA.
Alleen deez hoort ook te werken met DMA.
Schokkend beeld... heel soms iets, maar dat komt ook doordat ik A3D heb. Ik wil me hele processor hebben voor die A3D. Dan is het schokken ook ten einde.
Met DMA wordt nl. in elk geval me processor voor de beeldweergave ontlast.

En DMA staat -dus- niet standaard aan in WinME. En ja, je kunt het wel veranderen. Maar als je het veranderd geeft WinME de melding 'niet DMA-ondersteunde hardware'. En dus na verplichte reboot geen apparaat meer te vinden. (wel in system, maar niet via de verkenner)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Waarom, waarom wil je windows een opdracht geven?? Als windows zegt uit, laat het dan uit je ziet wat je krijgt. Trouwens de dma waar windows het over heeft is niet de hardware dma die op je mobo zit. (Ja en toch wel ik weet het.) Als je systeem het bij het opstarten aangeeft dat ie een dma cd-speler of dvd of brander heeft gevonden, dan staat dat gewoon aan, ook al zegt windhoos van niet. Remember: MICROSUCKS !!

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt in elk geval.
Pagina: 1