Toon posts:

opkrikken van mijn schermfrequentie bij dual monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb mijn iiyama vm 510 22" monitor aangesloten op mijn acer ferrari laptop (ati 128 video card) en kom er nu achter dan mijn scherm refresh rate maar 60 Hertz is op mijn aangelsoten monitor, en das niet echt prettig werken. Heb geprobeerd dit aantepassen, maar 60 is de enige optie ook bij lager schermres. dan 1400/1050 px.

Weten jullie een manier oom dit omhoog te gooien, want juist een van de redenen warom ik een laptop kocht was om met 2 monitoren te kunnen werken, maar met 60 hertz heb ik binnne een half uur echt koppijn. (kan de color quality van 32 naar 16 bit helpen?)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:58
Ik denk dat je de goede monitor file moet installeren.
Dan weet je laptop welke freqs je monitor aankan.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 21:32
ATi support bij een resolutie van 1400x1050 alleen 60Hz.
Bij andere resoluties zou je wel gewoon meerdere keuzes moeten hebben.

Kijk eens bij: Display Propeties -> Settings -> Advanced -> Adapter -> List All Modes...

Daar staan alle mogelijkheden opgesomt. Het kan natuurlijk ook zijn dat je nog wel de driver van die Iiyama monitor moet installeren op je notebook.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heb je de monitor wel daadwerkelijk als Iiyama VMP 510 geinstalleerd?
De default monitor kan inderdaad alleen 60hz.

Ik heb zelf ook nog ff geruzied met mijn catalyst drivers, nu ik net een week over ben van Nvidia naar Ati (Wel een desktop systeem, maakt dat uit?).
Bij de Catalyst property pages staat ergens een optie om de maximale refresh rate in te stellen, die override de instellingen die je op de 'monitor' tab zet.
Om een of andere vage reden zet ATI die max op 60hz. Heeft me twee dagen koppijn opgeleverd voor ik daar achter kwam :o

Ik heb het systeem niet bij de hand, maar kijk eens rond in je advanced settings :)

In deeze zin staan drie fauten

Verwijderd

Topicstarter
k, thx ga het proberen want had idd geen driver geinstalleerd (wist niet dat dat moest), maar laat nog wel weten of het werkt,

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

KneoK

Not in a million lightyears

Je kunt toch ook bij de monitor instellingen (settings->advanced->monitor) het vakje proberen ("hide modes bladiebla") ?

Daarmee krijg ik mijn tweede monitor gewoon richting de 85Hz (monitor ondersteund max 60, maar houdt het leuk op 85 haha).
Pagina: 1