[ie/javascript] browser versie detectie klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 00:41
ik ben bezig met een website voor mn werk, ik loop hier en daar testen en the showen en toen kwam ik bij het volgende

ik kwam bij een computer met IE 4 nog erop, als ik dan naar mn website ga, dan komt het menu wat ik gebruik op dezelfde margin te staan als het textvak dat ik gebruik, wat dus niet klopt, het menu bedekt dan ook de text....

toen kwam ik dus bij een javascript voor browserversie detectie

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
function checkver()
{
 var browserName=navigator.appName; 
 var browserVer=parseInt(navigator.appVersion); 
 alert(browserVer);
 if ((browserName=="Netscape" && browserVer>=4) || (browserName=="Microsoft Internet Explorer" && browserVer>=4)) 
  version="n3"; 
 else 
  version="n2"; 
 if (version=="n3")
  alert("Your browser passes the test");
 else
  alert("You need an upgrade, I think.");

op dit moment gebruik ik alerts om te checken wat er gevonden wordt, maar dat worden later dus redirects...

ik devellop de site op mijn Windows XP servicepack 1 back
hierop heb ik de laatste update van IE 6 geinstalleerd staan
en ik gebruik ook Mozilla Firebird 0.7, deze maakt zich bekent als IE5

mijn probleem:
Als ik in het bovenstaande script voor IE de versie aanpas voor >= 5 dan krijg ik dus nu door de alerts die ik gebruik, te zien dat ik versie 4 van IE gebruik..... dit terwijl er versie 6 op staat...
In Mozilla krijg ik WEL netjes de versie 5 te zien...

Ik heb met een spiksplinter nieuw geinstalleerd systeem ook gecontroleert op dit probleem en daar wordt ook versie 4 aangeven voor IE 6

zie ik hier iets over het hoofd?

helaas kan ik de site niet online zetten omdat ik het intern in het bedrijf devellop

edit: titel kan ook worden: [IE6/javascript]rest-van-mn-titel-hier

[ Voor 11% gewijzigd door WPN op 05-02-2004 13:20 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 00:41
ik heb het probleem inmiddels met absolute plaatsing opgelost

maar ik haat absolute plaatsing :S

maar dan nog zit ik met het raadsel waarom alle IE 6 browsers als versie 4 worden gezien

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tikje naar Webdesign & Graphics , aangezien ze daar een stuk meer van javascript afweten ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Heb je al eens je variabelen naar het scherm geschreven? Dan zie je dat IE altijd appVersion 4 meegeeft. Je kunt de IE versie uit de userAgent halen.