remote naar [win98] bak vanaf winXP bak

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 14:03
Hallo allemaal

Ik wil thuis in mijn netwerk een pc laten draaien op Win98 zonder monitor. Puur om grote bestanden te kunnen dumpen, en een chat botje te laten draaien.

Ik wil deze pc via een remote desktop achtig programma aan kunnen roepen.

Ik heb inmiddels een aantal opties gevonden;

- Remote Admin
- Remote Desktop van WinXP cd

Zijn er zo mogelijk nog meer opties om dit te doen? En wat is het makkelijkst in te stellen?

Mijn netwerk bevat 2 XP bakken en dus de Win98 bak. Allemaal met elkaar verbonden via ADSL multi pc modem.

Groeten
Jeroen

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Gewoon proberen wat je zelf het gemakkelijkst vind werken..
VNC & VNC viewer is ook een handige..

Remote Desktop van de WinXP cd kun je op je buik schrijven; Win98 heeft geen remote desktop, en valt niet te installeren. Op de WinXP cd staat alleen de client waarbij je van een W98 naar een XP kan connecten..

Pvouput live

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

Heb je eventueel gedacht aan Vnc?
die werkt echt het makkelijkst van allemaal.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Welkom op de GoT,

gebruik anders eerste even de search voordat je topic gaat openen. Forumregels/faq doorlezen kan ook geen kwaat :)

www.realvnc.com
www.tightvnc.com
(beiden gratis)

succes.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 13:34

SeatRider

Hips don't lie

Remote Desktop kan alleen op XP en Windows 2000 (daar heet het Terminal Services). Als de bak W98 kan draaien, dan zal W2000 toch ook wel lukken? Ik zou zelf nooit gaan voor VNC omdat deze trager werkt dan RD/TS. Je kunt ook nog PC Anywhere overwegen!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

pc anywhere, werkt bij mij fantastisch over t internet, achter firewall, en op mijn lan server.

_/-\o_

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

VisaRider schreef op 05 februari 2004 @ 13:11:
Remote Desktop kan alleen op XP en Windows 2000 (daar heet het Terminal Services). Als de bak W98 kan draaien, dan zal W2000 toch ook wel lukken? Ik zou zelf nooit gaan voor VNC omdat deze trager werkt dan RD/TS. Je kunt ook nog PC Anywhere overwegen!
VNC gaat volgens mij netzo snel op een netwerk? Via internet(tragere verbinding en hogere ping) zal het wel verschil maken. PC Anywhere is ook niet gratis al besef ik ook dat de meeste mensen hun software toch niet betalen ;)

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Als je een bot wil draaien zal je toch een stabiel systeem moeten hebben. Lijkt me daarom zowiezo al niet slim om 98 te pakken.

Als aanrader voor 'remote' gebeuren kan ik je Netop aanbevelen. Da's niet gratis maar voor thuisgebruik niet duur en werkt nagenoeg realtime. WAY faster dan PcAnywhere maar biedt toch alles wat je wil hebben, encryptie van data, geluid, je kan het zo gek niet bedenken.

Wil je een oplossing die je remote heel gemakkelijk kan benaderen? Kijk dan idd eens naar VNC of Remotely Anywhere. Beiden niet zo snel maar wel functioneel. T'is maar net wat je ermee wil....

Verwijderd

Zie je genoemde antwoorden. Dit is echt niet iets waar een topic voor nodig is ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.