[Remote Control] Netwerk kabel niet aangesloten?

Pagina: 1
Acties:

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Op mijn pc, die altijd goed werkte, krijg in mijn account heel vaak de foutmelding van Windows XP: 'Een van de netwerkkabels is niet aangesloten.' Alle connectoren zitten er nog goed aan, en de kabel is niet verlegt. Dus geen fout in de kabel lijkt me want hij pakt hem af en toe wel alleen dan na paar minuten meestal krijg ik weer de error. Er zit verder niet echt een ritme in.

Dit is allemaal sinds afgelopen zaterdag, toen heeft een vriend van me met Remote Control wat gespeeld. Hij zegt dat het onmogelijk daaraan kan liggen. Maar heb er alleen last van in mijn eigen account waar Remote Control is geinstalleerd. Wie hoe ik dit probleem kan oplossen want je zult ongetwijfeld begrijpen dat dit heel irritant is.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Al de nieuwste netwerkkaart drivers geprobeerd. Heb je al in het eventlog gekeken naar eventuele fouten die optreden voordat de connectie verbroken wordt.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-08 15:41
eeh "dat remote control" is nu wel weer verwijderd ? zou ik eerst eens mee beginnen.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

of probeer eens een ander account. Als ie daar hetzelfde heeft ligt het iig niet aan je account.

• E®nst
Nee in andere account heb ik er geen last van.

Remote control heb ik al direct verwijderd maar geeft nog steeds problemen?

• E®nst
Hij deed het nu een tijdje goed, tot gister kreeg ik er weer last van. Nu had er wel even genoeg van en heb ik mijn C:\ geformateerd en opnieuw Windows XP geinstalleerd. Maar vannochtend gaf hij nog steeds de problemen?

De kabels zitten er 100% goed in, je hoort het klikje dus dat lijkt me goed. Zal het aan de Ethernetkaart liggen?

Misschien moet dit topic nu naar hardware i.p.v. software?

[ Voor 9% gewijzigd door E®nst op 10-02-2004 11:38 ]

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-08 15:41
is het dus niet "account" afhankelijk.
misschien de XP driver.
kabel of netwerkkaart blijft anders over lijkt me.
Die kan je vast goedkoop vervangen, wat goedkoopste is eerst.

• E®nst
Heb de kaart nu in een ander slot gedaan. USB zit nu in dat oude slot met muis erin. Muis blijft heel soms nu hangen en nog geen problemen met Ethernetkaart dus hoop dat het nu goed gaat dan gooi ik muis in andere USB en dan is dat slot gewoon niet goed denk ik?

Wordt vervolgd ;)

• E®nst
Naar aanleiding van mijn vorige topic: [rml][ Remote Control] Netwerk kabel niet aangesloten?[/rml]

Ik heb ondertussen een nieuwe netwerkkaart geregeld, nieuwe netwerkkabel, partie C&D geformateerd maar als ik internet opstart krijg ik nog steeds het probleem. Mijn modem contactpuntjes van de UTP kabel zijn ook nog goed, ook nog even schoongemaakt met een wattenstaafje maar geeft nog steeds problemen.

Volgens mij kan het alleen nog maar aan mijn modem liggen? Maar ik krijg de melding vaak als ik Internet Explorer opstart of als ik een pagina opvraag met Internet Explorer. Heb het ook al even met MSN explorer geprobeerd maar die draaid volgens mij ook gewoon volgens Internet Explorer.

Waar denken jullie aan wat het probleem is? De Modem of aan Internet Explorer. Lijkt me namelijk heel vaag want ik heb hem net geformateerd! Dus ik gok het op de modem maar wat denken jullie ervan?

Alvast bedankt!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Branden de lampjes op de nic wel?

Verwijderd

Snelheid van je netwerk kaart al naar beneden geschroefd? Of juist omhoog?

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Misschien dat de kabel niet goed is ?

[ Na wat achtergrond info opgedaan te hebben..]

Ik bedoelde dus de aansluitingen IN de kabel. Maar goed, ik heb eens ook zoiets gehad. Had iemand aan de kabel staan trekken om hem ergens anders te leggen, kabel bleek vast te zitten (Duh!) en heeft hem toen maar weer terug gelegd. Vreemd dat de kabel het dan niet meer deed.

On-topic - Mogelijk is de aarding of de aansluitingen van de connector op het pwb een beetje gammel.

Laat het even weten wat het was...

[ Voor 87% gewijzigd door Mahena op 13-02-2004 16:18 ]

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 16:12

cdoens

Peugeot-gek

Hoe heb je internet? Ik had Chello met een Cornerstone modem, en daar had ik dit probleem ook vaak mee. Na het resetten van het modem was het dan meestal weer ff opgelost, tot dat het resetten niet meer werkte...
Modem bleek kapot, en de monteur van UPC zei dat die cornerstones heel vaak de geest gaven...

Iets anders kan ik me niet voorstellen, zeker niet omdat je nieuwe onderdelen en install heb gedaan.

Succes, Christian

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• E®nst
Ik heb ook Chello, alleen dan met een Com21 modem.

Heb nu een hub geleend om te kijken of het probleem vanuit de computer komt of van de modem. Alleen nu valt hij niet meer weg? Ik kan er niets uit opmaken. Nu doet hij het weer goed met die hub.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, het gaat hier nog steeds om dezelfde issue, ga dan ook verder in hetzelfde topic. Bij deze alles weer in die topic overgeheveld ;)

Oslik, blyat! Oslik!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 23:01
Probeer je NIC eens terug te zetten naar 10 Mbit, en kijken of het werkt..

• E®nst
Stond al op 10,0.

Heb nu een nieuwe modem gekregen van Chello. Een Thompson, weet niet of dat een goede is, maar internet doet het nu in ieder geval weer goed. Lag dus aan de modem.
Pagina: 1