First Person RPG

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:59
Vroeger had je er een hele hoop. Betrayal at Krondor was wat mij betreft de beste die ik ook gespeeld heb (lands of lore 2e).

Wie herkent dit nog?
Afbeeldingslocatie: http://www.rolemaker.dk/documents/Requirements/BA_GameReference/screenshots/betrayalatkrondor/pic1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rolemaker.dk/documents/Requirements/BA_GameReference/screenshots/betrayalatkrondor/pic2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rolemaker.dk/documents/Requirements/BA_GameReference/screenshots/betrayalatkrondor/pic3.jpg
Betrayal at Krondor
Zo'n gaaf spel. Dit verhaal heeft me meer geboeid als Lord of the Rings, maar dat komt ook omdat ik er zo actief mee bezig was. De muziek (betoverend, stom woord maar ik kan niks anders zeggen), het verhaal, de spanning, de kisten (mooie raadsel, altijd weer spannend wat er in zat). Het was zo'n gaaf spel (totdat je tegen het einde in die andere "wereld" terecht kwam, beetje zelfde verhaal als Half-Life en Zen). Wat mij betreft de beste RPG ooit.

Afbeeldingslocatie: http://agdb.net.ru/images/lands_of_lore_1.jpg
Stuk minder wat mij betreft, maar nog steeds erg leuk
Lands of Lore: Throne of Chaos (1)

Welke oude first person rpgs herinneren jullie je nog?

Ik zie hier een topic staan van Morrowind. Ziet er ook erg leuk uit, en ga ik zeker proberen, maar zijn er nog meer spellen als dit (recent)?

[ Voor 4% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 05-02-2004 12:11 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 23:10
Devils Whiskey
Moet je ff zoeken op www.avault.com, daar staat wel een link bij de downloads.
Is volgens mij een fan project, gratis. Ok grafisch niet wereld schokkend maar schijnt best leuk te zijn :)
muziek is iig goed :P

Bier, Whiskey en Metal!!

• Dr_Frickin_Evil
Heb net de muziek van Betrayal at Krondor gedownload :) dat nummer van de kisten is echt gaaf

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. Ik vond Lands of Lore I een waanzinnig spel. Heb later ook nog de vervolgen gespeeld maar die waren ronduit bagger.

Betrayal at Krondor heb ik nooit gespeeld.. maar het ziet er zo op het eerste gezicht wel een stuk minder mooi uit :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Niet oud, maar wel cool en First Person is Arx Fatalis, misschien voor de liefhebbers eens de moeite waard om te proberen. Deel 2 wordt trouwens met de Half-Life 2 engine gemaakt, dus dat beloofd wat :P

The devil is in the details.

• Dr_Frickin_Evil
Bosmonster schreef op 05 februari 2004 @ 16:46:
Hmm.. Ik vond Lands of Lore I een waanzinnig spel. Heb later ook nog de vervolgen gespeeld maar die waren ronduit bagger.

Betrayal at Krondor heb ik nooit gespeeld.. maar het ziet er zo op het eerste gezicht wel een stuk minder mooi uit :)
Voor toen zag het er best gaaf uit. Heb de cd weer opgezocht, ga het toch weer eens bekijken :)

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Mja,

Arx Fatalis is absoluut een aanrader. Verder zou ik gothic II willen aanraden.
Die is welliswaar 3rd person maar wel retegoed _/-\o_

Als het perse 1st person moet zijn loont het ook de moeite eens te kijken naar
1) Deus Ex (evt ook deeltje 2)
2) System Shock II

Beide zeer meeslepend en uitgebreid.
Denk dat SSII wel het meest scary spel is wat ik ooit heb gespeeld! _/-\o_ _/-\o_

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
STALKER wordt min of meer ook een (semi-)RPG FPS, met een geweldige engine en mooie graphics :) Is al paar jaar in ontwikkeling.

S.T.A.L.K.E.R: Oblivion Lost website.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

omg Betrayal at Krondor
dat spel ownde echt hard :D

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 15:26
voor de gene die betrayl at kronder spelen en leuk vinden, raad ik aan om de beoken van raymond e feist te lezen (te beginnen met magier)

dat spel is namelijk op zijn boeken gebaseert (later heeft hij er weer een boek op het spel gebaseert :P)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-10 00:56

BrZ

Stonekeep is ook best wel heel vet ;)

Lands of Lore 1 heb ik ook veel gespeeld, die vond ik ook echt heel gaaf, al kan ik me er niet echt meer van herinneren :)

[ Voor 63% gewijzigd door BrZ op 05-02-2004 19:13 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

St@m

@ Your Service

M1lamb3r schreef op 05 februari 2004 @ 19:07:
voor de gene die betrayl at kronder spelen en leuk vinden, raad ik aan om de beoken van raymond e feist te lezen (te beginnen met magier)

dat spel is namelijk op zijn boeken gebaseert (later heeft hij er weer een boek op het spel gebaseert :P)
Hey verrek het is dat je het zebt, ik heb die hele serie ook thuis, goeie boeken imho

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 15:26
ik heb sinds december einedelijk ook de hele serie (leve de herdruk van de keizerrijk trilogie) en idd hele goede boeken ik w8 al met smart op "koning der vossen" het leuke is dat je het boek kan gebruiken als globale walktrough voor het spel (in nl heet het boek kronder: het verraar, voor degfen die het boek niet kennen) en toch blijft het spel dan nog leuk :D

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

De boeken van Krondor, door Raymond E. Feist zijn ook zeer goed.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Dat de boeken van feist goed zijn is geen twijvel over mogelijk :Y) inderdaad geniaal, maar het gaat meer om het spel en soort gelijke spellen:)

Opzich zijn The Elder Scrolls: Arena en The Elder Scrolls II: Daggerfall ook aan te raden ('beetje' buggy :+), heeft best wel wat gemeen met Betrayal at Krondor.
Het vervolg van BaK (Betrayal in Antara) is bagger, gebruikt des al niet te min de zelfde engine maar zonder de inspiratie van Feist...
Het derde deel (Return to Krondor) is wel weer iets leuker maar het mist het masale van Betrayal.

Over de Lands of Lore games, deel één is erg goed, deel twee heb ik me erg mee vermaakt (al lijkt het er op dat ik de enige ben geweest :+), deel 3... tja... leuke herkenningspunten van deel 1 en 2 (en Command&Conquer, wat mischien nog het leukste is van het hele spel :P) verder is het redelijk overbodig, in my humble opinion :)
Als je LoL leuk vond kan ik je de Eye of the Beholder spellen ook aanraden, drie spellen ook van Westwood, door velen gezien als de voorloper van Lands of Lore...

En zo zijn er nog wel (veel) meer van dat soort oldschool RPG games, zoals The Wizardry, Might and Magic (op de laatste twee/drie delen na, alhoewel deel 7 nog redelijk te pruimen is :+), de drie Realms of Arcania spellen zijn ook zeer goed te pruimen :)

• Dr_Frickin_Evil
System Shock en Deus Ex ken ik wel ja, maar de verhalen doen me niet zoveel. Vind de echte fantasy toch gaver. Morrowind lijkt me wel een mooi spel, zal eens kijken of ik dat ergens goedkoop kan krijgen.
Wat mij in Betrayal at Krondor het meeste aansprak was, naast het verhaal, inderdaad de uitgestrektheid van de kaart. Je had wel bergen en de zee als grens, maar buiten dat kon je alle kanten uit, en wist je niet wat je tegen zou komen. Dat ben ik tot nu toe nog niet in andere spellen tegengekomen, of heb ik dan de andere goeie nog niet gespeeld?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Dr_Frickin_Evil schreef op 06 februari 2004 @ 12:52:
System Shock en Deus Ex ken ik wel ja, maar de verhalen doen me niet zoveel. Vind de echte fantasy toch gaver. Morrowind lijkt me wel een mooi spel, zal eens kijken of ik dat ergens goedkoop kan krijgen.
Wat mij in Betrayal at Krondor het meeste aansprak was, naast het verhaal, inderdaad de uitgestrektheid van de kaart. Je had wel bergen en de zee als grens, maar buiten dat kon je alle kanten uit, en wist je niet wat je tegen zou komen. Dat ben ik tot nu toe nog niet in andere spellen tegengekomen, of heb ik dan de andere goeie nog niet gespeeld?
Dan moet je zeker eens The Elder Scrols: Arene en deel 2: Daggerfall proberen, ook erg uit gestrekte werelden, Might&Magic 6 is ook erg uit gestrekt (alhoewel minder dan Arena&Daggerfall)
The Elder Scrolls III: Morrowind is ook wel groot maar haalt het lang niet bij de eerste twee delen ;)

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
_/-\o_ Betrayal at Krondor _/-\o_

Dat spel was zooooooooo geweldig! Ik ben een enorme Feist-fan geworden door dat spel.

Ik heb het jaren gespeeld en het verhaal is serieus een van de beste verhalen die ik ooit in een RPG ben tegengekomen.

Ik weet zeker dat ik het spel nu nog steeds heel leuk zou vinden, maar ik durf het niet meer te spelen omdat ik bang ben dat ik de graphics heel erg tegen vindt vallen, en dat daardoor mijn mooie beeld en super fijne herinneringen aan het spel worden verstoord.

• Dr_Frickin_Evil
White Dust schreef op 06 februari 2004 @ 13:02:
[...]

Dan moet je zeker eens The Elder Scrols: Arene en deel 2: Daggerfall proberen, ook erg uit gestrekte werelden, Might&Magic 6 is ook erg uit gestrekt (alhoewel minder dan Arena&Daggerfall)
The Elder Scrolls III: Morrowind is ook wel groot maar haalt het lang niet bij de eerste twee delen ;)
Vind het toch wel jammer van de graphics, ik probeer dan ook liever eerst Morrowind. Graphics is niet alles natuurlijk, maar het helpt wel ;). Kan ik zomaar met dit spel beginnen, zonder de eerdere spellen gespeeld te hebben?

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

White Dust schreef op 06 februari 2004 @ 13:02:
[...]

Mee eens, imho is Arena nog steeds verreweg het beste deel, ondanks de gegenereerde (en dus wat generieke) dungeons. De sfeer was geweldig en de muziek zit nog steeds in mijn kop. Een van de beste RPG's allertijden. De eerste Relams of Arcadia waren ook wel erg goed. Wat je bijna bergens terug vindt is dat je ook werkelijk moet eten, verzorgen, rusten, etc. Tijdens het kamp kun je dan op zoek naar bijv helende kruiden e.d. Rusten/kamp is in die spellen meer dan ff hitpoints en mana terug krijgen. Je kunt zelfs party members verliezen aan zaken als ziekte, ondervoeding e.d.

GamiQ, de game notes app met game maps!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Persoonlijk vond ik Lands of Lore wel hard 0wnen boven Krondor :)

En over de boeken van Feist is wel zeker twijfel mogelijk, vind het echt enorm suffe boeken met lelijke platte karakters en een enorm uitgemolken verhaallijn :) Mgoe, daar zijn de meningen over verdeeld:)

Maar LoL 1 was echt briljant, en 2 was wel enigzins koel, maar werd beetje maf na een tijdje.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 09:10
Wat mij betreft is The elder scrolls II: Daggerfall de beste FP-RPG ooit. Als ik de uren die ik aan dat spel gespendeerd samenvoeg kom ik echt op maanden!!

Geweldig, alleen die bugs!! maar ja. Zelfs in deze tijd kan het zich nog met de mooiste RPG's meten.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 08:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Oja, Betrayel at Krondor...heerlijk :)

Maanden heb ik genoten van de verhaalijn, de muziek (subliem) en de side-stories (grappig en totaal off-topic vaak). Wat een treurnis was dan het veelbesproken vervolg wat later een beetje goedgemaakt werd met Return to Krondor; die idd met massale miste, niet die spanning had en ook de gevechten waren helaas slecht gekozen. Meest stoorde ik me aan de beperkte vrijheid, vooral buiten de stad. En natuurlijk de vrij korte verhaallijn.

Vind trouwens Ultima; Ascension aardig in de buurt komen wat ik helaas dankzei de bugs niet helemaal heb uitgespeeld. Lands of Lore was ook wel aardig, maar de battles irriteerden me. Elderscolls II ken ik niet, is dat echt zo goed ? Morrowind is wel mooi maar de storly-line is filterdun en je word er niet echt "ingezogen". Ook mis ik de echte brainkrakers, puzzles waar je een weekje zoet mee bent.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

de might and magic serie tot deel 8 vond ik errug goed

en dan bedoel ik niet heroes maar de rpg game.

Lekker lang en meerdere eindes

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 22:58 ]

Pagina: 1