Ik ben bezig om een plaatje te laten genereren vanuit de GD-library in PHP.
In principe lukt dit wel, ik zit alleen met het probleem dat ik hem niet tranparant krijg.
Nu las ik in deze post dat GIF sinds enige tijd vanwege een aanklacht GIF niet meer ondersteund.
Dus ik denk, dan pak ik wel een PNG. Maar dat schijnt IE weer niet te ondersteunen. Nu staat in deze post hoe dat wel kan. Maar dan moet je dus een aantal dingen installeren in de root van je webserver.
Het probleem bij mij is alleen dat het dus niet tranparant is, ook niet in Mozilla, wat dus wel zou moeten werken lijkt me
Wie heeft het al wel werkend? Wat doe ik fout in mijn PHP-code:
Resultaat in browser :)
In principe lukt dit wel, ik zit alleen met het probleem dat ik hem niet tranparant krijg.

Dus ik denk, dan pak ik wel een PNG. Maar dat schijnt IE weer niet te ondersteunen. Nu staat in deze post hoe dat wel kan. Maar dan moet je dus een aantal dingen installeren in de root van je webserver.
Het probleem bij mij is alleen dat het dus niet tranparant is, ook niet in Mozilla, wat dus wel zou moeten werken lijkt me
PHP:
En zo roep ik de image aan in m'n pagina.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| function OutputTextAsImage ($userid) { header("Content-type: image/png"); //Database Connectie OpenConnection(); $SQL = "SELECT email FROM users WHERE user_id=". $userid; $rs = OpenRecord($SQL); $line = GetNextLine($rs); $string = $line['email']; //Sluit de connectie CloseConnection(); $im = imagecreate((strlen($string)+2)*6, 16); $bg = imagecolortransparent($im); imagefill($im, 0, 0, $bg); $textcolor = imagecolorallocate($im, 50, 50, 150); imagestring($im, 2, 0, 1, " ".$string." ", $textcolor); imagepng($im); imagedestroy($im); } $userid = $_GET['userid']; OutputTextAsImage($userid); exit(); ?> |
HTML:
1
| [img]"str2img.php?userid=20031213165510"[/img] |
Resultaat in browser :)
[ Voor 17% gewijzigd door FitNiX op 06-02-2004 10:12 ]