Toon posts:

Opnemen van TV Home (digitaal)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

binnenkort krijg ik TV Home Digitaal.
Nu het tv signaal digitaal binnenkomt, wil ik graag een MythTV (http://www.mythtv.org )servertje gaan opzetten. (Zeker nu er een xbox frontend is _/-\o_ )

Wat heb ik nu nodig aan PVR kaart om het signaal op te nemen.
Enkel zo'n Hauppauge DVB-c kaart? http://www.hauppauge.de/prod_dvb-c.htm
Of ook nog een (d)e(n)coder kaart of zoiets.
In de decoder die ik krijg, moet een smartkaart. Hoe werkt dat icm zo'n dvb-c kaart?

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

greetz

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
De dvb-c kaart die je noemt heeft een (als extra te kopen) aansluiting voor een CI module. Je zult dus moeten nagaan welke codering in jouw kabelnet gebruikt wordt. Goede kans dat het Viaccess-1 is, al wordt er bij UPC vaak weer cryptoworks gebruikt.

Het zou dan moeten kunnen werken met een viaccess cam aangesloten op die kaart. Ik heb hier trouwens nog zowel een Viaccess redcam als een blackcam liggen, mocht je willen testen.

Ook bestaat de mogelijkheid misschien om zonder cam en kaart toch te kijken, met behulp van programma's als Multidec en Progdvb maar ik weet niet in hoeverre die jouw dvb-c kaart ondersteunen. Verder zijn keys voor kabelnetten niet zo publiek als keys voor satelliet-pakketten, maar ze zijn er wel. Als je toch een kaart hebt, resteert alleen de aanschaf van een CI module (nieuw ca 100 euro, 2ehands 50 euro) + die CI aansluitset wil je het legaal doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigfoot op 05-02-2004 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe ik erachter kan komen welke codering TV Home (Essent) gebruikt?
(.. volgens mij is het viaccess... )

Wat is zo'n 'cam'?

En.. als ik niet zo'n module gebruik, maar een programmaatje, moet de pc dan het decodering op zich nemen?
Hoe zit het dan met performance / kwaliteit?

En nog een vraagje;

Ik krijg dus zo'n Sagem box waar ik mijn card ga in plaatsen.
Maar is het ook mogelijk om niet een abbo te nemen bij Essent, en zelf alle benodigde dingen te kopen.
Of moet je toch een basis abbo nemen, zodat zij jou het signaal sturen.
Als dat niet nodig is, wat zijn de alle benodigdheden om DVB-c te kunnen kijken....

Alvast bedankt.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 13:35 ]