[Tiscali] Klant betaalt voor extra snelheid KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Naar aanleiding van: webwereld.nl
Klanten van Tiscali die geen adsl-verbinding hebben via het eigen Tiscali-netwerk, maar via KPN, hebben deze week een brief van hun provider gekregen. Hierin worden de gevolgen uit de doeken gedaan van de snelheidsverhoging die KPN heeft doorgevoerd.

"Door deze verhoging van de snelheid van KPN wordt Tiscali geconfronteerd met hogere kosten", zo stelt de isp. Tiscali doelt hier op het veranderende surfgedrag dat klanten gaan vertonen door de hogere snelheden. Hierdoor ontstaat er meer dataverbruik, dat Tiscali vervolgens zal moeten vergoeden aan KPN.

Tiscali is niet de enige provider die hiermee problemen heeft. Ingewijden melden dat andere isp's al langer soortgelijke klachten hebben: zij draaien op voor de cadeautjes van KPN. Tiscali is na Het Net de eerste provider die niet zonder meer meegaat met KPN.

De hogere kosten zullen worden doorberekend in de maandelijkse abonnementsbedragen. Klanten van Tiscali krijgen dus niet zonder meer beschikking over de hogere snelheden bij een gelijkblijvend maandbedrag. Dit gebeurt alleen als de consument bereid is vijf euro per maand bij te betalen. Klanten moeten expliciet voor deze optie kiezen.

Een andere (standaard) mogelijkheid is dat de snelheid niet wordt verhoogd van 1024 Kbps naar 2048 Kbps, maar gelijkblijft. Gevolg is dan wel dat de datalimiet drastisch wordt verlaagd naar 2000 MB per maand. In de oude situatie was dat 20 GB. Ook moet de klant eenmalig 25 euro administratiekosten betalen aan KPN. De abonnementsprijs wordt wel met tien euro per maand verlaagd.

Tiscali is niet de enige isp die heeft besloten niet mee te gaan met de beloftes van KPN. Eerder werd al duidelijk dat KPN-dochter Het Net niet bij al zijn pakketten meegaat in de snelheidsverhoging.
Voorbeeldje:
Voor de duidelijkheid:

U heeft een Tiscali ADSL Plus abonnement, u betaald nu € 69,95 per maand. U had voorheen een snelheid van 2 Megabit/seconde.
Indien u de snelheid van 4 Mbit wilt houden, gaat u € 69,95 + € 5,- = € 74,95 per maand betalen.
Mocht u de prijs te hoog vinden dan betaald u eenmalig € 25,- aan KPN en daarna € 69,95 - € 10,- = € 59,95 per maand voor 2 Mbit/seconde.
gaat dus niet erg goed meer daarbij tiscali :/
-geen complete newsservers
-niet alle streams meer te beluisteren
-datelimiet invoeren
-prijs omhoog gooien voor consument

reden genoeg om nu toch maar op te stappen voor mij... :/

* X-Rey Heeft een S vergeten in de topictitle bij TISCALI, kan een modje dat veranderen?

[ Voor 3% gewijzigd door X-Rey op 05-02-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, xs4all behoudt de abbonements prijzen voor bestaande abbonee's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik snap niet waarom tiscali niet twee light abo's invoert dan, eentje van 10 euro minder met 2gbyte datalimiet en eentje die gewoon de huidige prijs heeft, 1024/320 als snelheid maar dan met 20gbyte datalimiet. Dan kunnen de huidige mensen zeggen "hey, laat het maar lekker zoals het was, zo vind ik het prima"

En wat ik helemaal vreemd vindt, als tiscali aan kpn Per gbyte betaalt, en de limiet is en was 20gbyte, wat lopen ze dan in godsnaam te huilen dat de kosten hoger worden? Of een klant nu 20gbyte met 100kbyte/sec of met 200kbyte/sec binnenhaalt moet in principe niet uitmaken lijkt me... Het aantal Gbytes dat klanten downloaden is met een datalimiet en extra kosten voor extra data zowiezo een nonsense argument.

Wat wél een argument is, is dat tiscali nu meer bandbreedte op het net moet inkopen, maar volgens mij is dat helemaal niet zo duur en loopt de afrekening nog steeds (via de kpn) per Gbyte, dus ik vind het maar een vage bedoening...

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 05-02-2004 12:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Volgens mij geldt dit verhaal alleen voor de "nieuwe" Tiscali klanten. Dat wil zeggen, de klanten die een na ongeveer oktober 2003 lid zijn geworden. Zij hebben een datalimiet en worden nu naar mijn mening ook al bestraft voor de (niet meer dan terechte) snelheidsverhogingen ;( .

De "oude" klanten die voor oktober lid zijn geworden hebben nog steeds een FUP en dit geldt daarom volgens mij ook niet voor hen.

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is sowieso een beetje vreemd bij Tiscali, van de datalimiet heb ik nog niets gehoord (zouden we begin 2004 over worden geinformeerd.)

De snelheid is inmiddels wel omhoog gegaan naar 1024 (light) maar ik heb nog geen brief gekregen.

Ik ben sinds december 2003 lid.

edit: of geldt de verhoging alleen voor klanten die al een 1024 abo hadden?

[ Voor 13% gewijzigd door P_de_B op 05-02-2004 12:22 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Hier tiscali light ook nog niks gehad, hoelang duurt overstappen van kpn naar een andere kpn provider. Ik bedoel dus hoelang je zonder internet zit dan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Rey schreef op 05 februari 2004 @ 11:55:

[...]

Voorbeeldje:

[...]

gaat dus niet erg goed meer daarbij tiscali :/
-geen complete newsservers
-niet alle streams meer te beluisteren
-datelimiet invoeren
-prijs omhoog gooien voor consument

reden genoeg om nu toch maar op te stappen voor mij... :/

* X-Rey Heeft een S vergeten in de topictitle bij TISCALI, kan een modje dat veranderen?
Zou mooi zijn, als het abbo van een vriendin van me niet meer leverbaar is na deze stunt (via KPN). Kan ze de boel opzeggen en gauw naar een fatsoenlijke provider verkassen.

Kan nu al zeggen, dat ze niet accoord gaat met een hogere prijs voor de hogere snelheid en ook niet met een lagere data-limiet voor dezelfde prijs. En volgens mij kan ze uit 1 van die 2 kiezen, als ze bij Tiscali zou willen blijven.

Ik heb het laatst (538-schandaal) nagevraagd bij een vriend van me bij KPN. Als Tiscali de AV schendt, moet Tiscali ook opdraaien voor alle kosten die komen kijken bij het vervroegd opzeggen van het jaarcontract met KPN. Je zit alleen wel minimaal 2 weken zonder ADSL voordat je weer opnieuw aangesloten kunt zijn bij een andere ISP, geloof ik. Dat 538-gedoe was allemaal een beetje twijfelachtig, dus daar heeft ze toen niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

mhr-zip schreef op 05 februari 2004 @ 16:28:
Hier tiscali light ook nog niks gehad, hoelang duurt overstappen van kpn naar een andere kpn provider. Ik bedoel dus hoelang je zonder internet zit dan.
Ga uit van 1 ~ 1,5 maand. Het afsluiten en weer opnieuw aansluiten neemt nogal wat tijd in beslag en je moet ook enige vertraging incalculeren. Het zal uiteindelijk sneller zijn maar dat is mooi meegenomen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 09:38

BrZ

JvS schreef op 05 februari 2004 @ 12:04:
En wat ik helemaal vreemd vindt, als tiscali aan kpn Per gbyte betaalt, en de limiet is en was 20gbyte, wat lopen ze dan in godsnaam te huilen dat de kosten hoger worden? Of een klant nu 20gbyte met 100kbyte/sec of met 200kbyte/sec binnenhaalt moet in principe niet uitmaken lijkt me... Het aantal Gbytes dat klanten downloaden is met een datalimiet en extra kosten voor extra data zowiezo een nonsense argument.
Omdat KPN doet alsof de snelheidsverhoging gratis is enzo, terwijl ISP's dus meer per maand moeten gaan betalen aan KPN.
(Ja, KPN vangt 3x geld per abo: van de klant zelf, van de ISP en dan moet de ISP ook nog de data betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ow wat is dit een rotstreek. Eerst zieltjes winnen en nu dit. Ik ben sinds aug'03 abbonee van een Tiscali ADSL Light abo (dus met FUP?) en ik betaal nu 34.95/maand voor 1024/320/fup. Ik vraag me af wat er met mijn abo gaat gebeuren.

Stel ik wil van Tiscali af en wil gaan KPN-ADSL-en via KPN Direct-ADSL (heb geen provider nodig voor email). Hoe lang zit ik dan zonder ADSL tussen de twee "diensten"?

Wie neemt het initiatief om een mooie Tiscali-opzegbrief-template te posten :)

[ Voor 14% gewijzigd door catchingfire op 05-02-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Vet stom van tiscali, hier verliezen ze veel klanten mee. Jammer voor de mensen die bij tiscali zitten. Zit zelf bij hetnet adsl (E32,95 p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik nu gewoon opzeggen dan?

-plotseling dataverkeer
-al 1,5 jaar niet werkde newservers
-mail storingen om de zoveel tijd
-nu prijverhoging

Dus mag ik mij op artiekel 7.3 berusten?
zo ja, dan gaat er morgen nog een brief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn gewoon *** streken. Eerst klanten binnenhalen en ze dan helemaal kapot naaien??

Ik zeg het op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 20:51:

-plotseling dataverkeer
-al 1,5 jaar niet werkde newservers
-mail storingen om de zoveel tijd
-nu prijverhoging

Dus mag ik mij op artiekel 7.3 berusten?
zo ja, dan gaat er morgen nog een brief uit.
Geen idee, je moet de geheele voorwarden ff doorlezen. Er is wel een minimumcontract duur van 1jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 05 februari 2004 @ 20:59:
[...]

Geen idee, je moet de geheele voorwarden ff doorlezen. Er is wel een minimumcontract duur van 1jaar
En dat is het nou juist, that SUCKS. Nou moet ik nog 4 maanden er mee draaien.

Tiscali SUCKS.

Ik zal meteen mijn website maar effe downloaden van mun tiscali server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Jah, als ik tiscali had dan had ik dezelfde dag nog gewoon de opzegbrief de deur uitgedaan. Ik vind het stom dat ze alleen de prijs via het Kpn netwerk verhogen en niet via tiscali hun eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor een lichter abbo kiest, moet je ook nog 1malig 25 euro betalen om te downgraden. Ze weten wel hoe ze je moeten plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

catchingfire schreef op 05 februari 2004 @ 20:44:
Ow wat is dit een rotstreek. Eerst zieltjes winnen en nu dit. Ik ben sinds aug'03 abbonee van een Tiscali ADSL Light abo (dus met FUP?) en ik betaal nu 34.95/maand voor 1024/320/fup. Ik vraag me af wat er met mijn abo gaat gebeuren.
Helemaal niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Hmmm, tiscali is de enigste provider die dit doet na de snelheidsverhoging van Kpn. De rest verhoogd helemaal geen prijs. Mijn provider (hetnet) heeft zelfs mijn datalimiet verhoogd van 1,5Gb naar 8Gb. En bij tiscali ga je der op achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2 jaar contract en het hier en daar nagevraagd,
je mag nu gewoon opzeggen ookal draai ik nu nog maar 1 jaar mee.

Omdat hun ongeoorloofd de prijzen verhogen,
wordt dat afgewezen kan ik ze in gebreken stellen en dus zo alsnog opzeggen zonder kosten!

Handig dat "even apeldoorn bellen..." ;)

Dus ik raad iedereen aan, ook klanten voor aug. 2003
Om optezeggen, nu het GRATIS EN VOOR NIKS kan!
Zo'n kans krijg je niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? ach ja, er moet toch 1 de lul zijn, en dan in dit geval wel de klant. Wat moeten wij tweakers nou met een verbinding van 40kb/s :( ik wil die 125 houden. Dan maar naar hetnet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus abonnees die voor 2004 een abo hebben die krijgen geen verhoging/verlaging/weet ik veel wat?

Feit blijft dat het een gore naaistreek is! Blegh :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 21:13:
Ik heb een 2 jaar contract en het hier en daar nagevraagd,
je mag nu gewoon opzeggen ookal draai ik nu nog maar 1 jaar mee.

Omdat hun ongeoorloofd de prijzen verhogen,
wordt dat afgewezen kan ik ze in gebreken stellen en dus zo alsnog opzeggen zonder kosten!

Handig dat "even apeldoorn bellen..." ;)

Dus ik raad iedereen aan, ook klanten voor aug. 2003
Om optezeggen, nu het GRATIS EN VOOR NIKS kan!
Zo'n kans krijg je niet meer.
Hmm... je snelheid is verhoogd, je blijft even veel betalen, je hebt nog steeds een FUP... Waarom denk jij dat je zomaar kan opzeggen?
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 21:17:
[...]

Dus abonnees die voor 2004 een abo hebben die krijgen geen verhoging/verlaging/weet ik veel wat?
Voor september of augustus 2003, weet het niet precies, in ieder geval nog met de oude prijzen en met FUP.

[ Voor 21% gewijzigd door BrZ op 05-02-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Reactie op RrZ:
Hij heeft volgens mij "even apeldoorn" gebelt :P

[ Voor 39% gewijzigd door Westereen op 05-02-2004 21:19 . Reden: Ik heb een typoo gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

ik moet opeens weer denken aan die komiek uit de tiscali reclame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dataghost schreef op 05 februari 2004 @ 21:19:
ik moet opeens weer denken aan die komiek uit de tiscali reclame :)
wat is daar nou weer mee. een komiek past niet bij tiscali. Een Zombie, dat moeten ze hebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht je echt dat ze dat zomaar aan zullen houden,
ook dat zullen ze naar de 60 dagen wel opheffen.

Zodat iedereen er weer een jaar aan vast zit!

Plus dat hun dat zoveel administratie kosten en problemen gaat geven.

Mensen voor aug. 2003 FUP/oude prijs
Mensen voor jan. 2004 & na aug. 2003 -> 20GB/oude prijs
Mensen voor April. 2004 & na Jan. 2004 -> 20 GB/nieuwe prijs
Alle nieuwe mensen van NA april ook -> 20 GB/nieuwe prijs

Dat gaat problemen geven en dan krijg je of foute factuurtjes en rekeningen.
Of je krijgt over 3 maand een brief dat het ze teveel problemen geeft,
en dat je dan toch meer moet betalen.

En trouwens, wie zegt dat jij FUP houdt en dat jij de oude prijs houdt?

STAAT NERGENS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ze zullen ontzettend veel klanten verliezen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Kun je dat beargumenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ie niet beargumenteren. Ik zou niet weten op grond waarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Damn ja fijne provider dat Tiscali... ben nog maar amper een maand "trotse :r " bezitter van een "Tiscali ADSL Basis via KPN" (1024kbps, 20GB DLM) en moet nu al weer óf hogere kosten gaan maken óf een DLM (datalimiet) van slechts 2 GB |:( accepteren... :(

Deze besluiten worden denk ik niet zomaar teruggedraaid door Tiscali, dus eventjes mijn vraag (want hierover kan ik niet echt iets terug vinden in de algemene voorwaarden... :? ):

- Wie weet zeker dat je met deze reden het gesloten jaar-contract al vroegtijdig kan beëindingen?? (8>

of

- Wie heeft een goede tip om dit probleem in mijn voordeel op te lossen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:15:
Dat kan ie niet beargumenteren. Ik zou niet weten op grond waarvan.
Misschien omdat hij daar werkt :X ? Het is maar een ideetje hoor * hint *

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 05-02-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Rey schreef op 05 februari 2004 @ 11:55:
Klanten van Tiscali die geen adsl-verbinding hebben via het eigen Tiscali-netwerk, maar via KPN, hebben deze week een brief van hun provider gekregen. Hierin worden de gevolgen uit de doeken gedaan van de snelheidsverhoging die KPN heeft doorgevoerd.
Oh :? Ben klant van Tiscali en heb juist een mailtje van ze gekregen met de volgende inhoud:
Uw Tiscali ADSL Basis snelheid wordt deze maand verhoogd.
Op 1 februari 2004 is dit proces afgerond. Uw verbinding is dan twee keer zo snel. Voor altijd. En u blijft gewoon hetzelfde bedrag per maand betalen.
Geen brief deze week of wat dan ook dus over verhoging van het abbo of het invoeren van een datalimiet?
/me is nog steeds tevreden Tiscali-gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 05 februari 2004 @ 22:18:
[...]

Misschien omdat hij daar werkt :X ? Het is maar een ideetje hoor * hint *
Ja oke, maar hoe groot is die kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:40:
[...]

Ik zet hem in op 100% :).
BrZ schreef op 05 februari 2004 @ 17:42:
[...]

Omdat KPN doet alsof de snelheidsverhoging gratis is enzo, terwijl ISP's dus meer per maand moeten gaan betalen aan KPN.
(Ja, KPN vangt 3x geld per abo: van de klant zelf, van de ISP en dan moet de ISP ook nog de data betalen)
Aha, maar dan zou ik als ik tiscali was alsnog de klanten de mogelijkheid geven onder de huidige voorwaarden het abonnement te behouden.

Maar is het bedrag dat providers aan kpn moeten betalen dan ook omhoog gegaan? Ik neem aan van niet eerlijk gezegd, dat lijkt me gewoon gelijk gebleven (het kpn deel voor klanten is ook gelijk gebleven), anders hadden zon, tis en wanadoo/euronet dat denk ik wel van de daken geschreeuwd lijkt me ;). Dus dan verandert eigenlijk alsnog niets. Je hebt een datalimiet van 20gbyte, je betaalt een vast bedrag aan de kpn en je betaalt per gbyte aan de kpn, wat in principe niet echt hoger wordt, aangezien iedereen een limiet heeft van 20gbyte.

toch? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

JvS schreef op 05 februari 2004 @ 22:50:

Aha, maar dan zou ik als ik tiscali was alsnog de klanten de mogelijkheid geven onder de huidige voorwaarden het abonnement te behouden.

Maar is het bedrag dat providers aan kpn moeten betalen dan ook omhoog gegaan? Ik neem aan van niet eerlijk gezegd, dat lijkt me gewoon gelijk gebleven (het kpn deel voor klanten is ook gelijk gebleven), anders hadden zon, tis en wanadoo/euronet dat denk ik wel van de daken geschreeuwd lijkt me ;).
Mja, dat is dus wel het geval :/

Maar in principe is het dus mogelijk om hetzelfde abo te houden, alleen ziet KPN dat als een downgrade, en brengen ze daar 25 euro voor in rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:40:
[...]

:D Was het na het woordje 'hint' nog niet duidelijk? Hij werkt daar. Kortom, als hij iets beweert dan neem ik dat van hem aan (aangaande tiscali uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een kl*te streek van Tiscali :( , gelukkig is mijn lite abbonnement van voor augustus 2003, dus (als ik wat hierboven staat goed begrepen heb) ik behoud 1024/320 & f.u.p. voor €35,- in de maand. Ik heb ook nog geen brief gehad, is dit een goed teken? . Als dit niet zo is stap ik direct over op wanadoo ofzo :( }) , die overstaptijd rommel ik dan wel wat aan met een 56k modem ;( , want dit kan echt niet. Ik blijf dit even volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

jah godver ik ben pas sinds januarie abboneen omdat ik niet eerder ADSL kon krijgen

lekkere keuzeo hoor 1025 met MAAR 2GB datalimeiet of 20GB voor 50 euro :(

stelletje HOEREN daar bij Tiscali,

kunnen we niet massaal een klacht mailtjse sturen naar tiscali?? weten ze iig dat iedereen er zwaar op tegen is!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier artikel 2.7 van de algemene voorwaarden van de website van tiscali

2.7 Tiscali behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Van deze wijziging(en) zal Tiscali de Abonnee tenminste 60 dagen voordat de wijziging(en) van kracht worden op de hoogte stellen op de Website (http://abonnementsvoorwaarden.tiscali.nl). Zulke wijzigingen of aanvullingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijzigingen reeds lopende Overeenkomsten. Indien de Abonnee een wijziging in deze algemene voorwaarden niet wil accepteren, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden zijn Overeenkomst schriftelijk beëindigen tegen deze datum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zit vanaf maart al bij tiscali....dus is dit nu wel of niet van toepassing op oude gebruikers? Anders zeg ik vandaag mijn abo nog op

alhoewel ik lees dat dat ook erg moeilijk gaat. Aangetekende brieven hoor je zelfs niks op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 05 februari 2004 @ 12:04:
Ik snap niet waarom tiscali niet twee light abo's invoert dan, eentje van 10 euro minder met 2gbyte datalimiet en eentje die gewoon de huidige prijs heeft, 1024/320 als snelheid maar dan met 20gbyte datalimiet. Dan kunnen de huidige mensen zeggen "hey, laat het maar lekker zoals het was, zo vind ik het prima"

Wat wél een argument is, is dat tiscali nu meer bandbreedte op het net moet inkopen, maar volgens mij is dat helemaal niet zo duur en loopt de afrekening nog steeds (via de kpn) per Gbyte, dus ik vind het maar een vage bedoening...
Volgens mij kwam uit de discussie over datalimieten ([rml][ Datalimieten of FUP] Hoe zit het nu?[/rml]) dat de tijdstippen eigenlijk belangerijker waren als het dataverkeer opzich... Dat de datalimieten gelijk blijven en dat ze toch meer kosten krijgen bewijst dat denk ik.

Het is toch een verandering in de voorwaarden? Dan mag er toch opgezegd worden?? Ik vind het trouwens helemaal schadalig dat ze zelf een verhoging doorvoeren, dit vervolgens ook zelf terugdraaien en daarna de klant een optie bieden die altijd slechter is en de kosten daarvan nog doorberekend aan de klant...

LOL ! zo wil ik ook wel zaken doen... stelletje...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 05 februari 2004 @ 21:12:
Hmmm, tiscali is de enigste provider die dit doet na de snelheidsverhoging van Kpn. De rest verhoogd helemaal geen prijs. Mijn provider (hetnet) heeft zelfs mijn datalimiet verhoogd van 1,5Gb naar 8Gb. En bij tiscali ga je der op achteruit
Dat is niet waar... xs4all heeft het ook verhoogd voor nieuwe klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troxel schreef op 05 februari 2004 @ 22:17:
Damn ja fijne provider dat Tiscali... ben nog maar amper een maand "trotse :r " bezitter van een "Tiscali ADSL Basis via KPN" (1024kbps, 20GB DLM) en moet nu al weer óf hogere kosten gaan maken óf een DLM (datalimiet) van slechts 2 GB |:( accepteren... :(

Deze besluiten worden denk ik niet zomaar teruggedraaid door Tiscali, dus eventjes mijn vraag (want hierover kan ik niet echt iets terug vinden in de algemene voorwaarden... :? ):

- Wie weet zeker dat je met deze reden het gesloten jaar-contract al vroegtijdig kan beëindingen?? (8>

of

- Wie heeft een goede tip om dit probleem in mijn voordeel op te lossen? :*)
Jij kan dan sowieso opzeggen, want jij hebt je abbo op basis van bepaalde voorwaarden afgesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander815 schreef op 06 februari 2004 @ 09:08:
ik zit vanaf maart al bij tiscali....dus is dit nu wel of niet van toepassing op oude gebruikers? Anders zeg ik vandaag mijn abo nog op

alhoewel ik lees dat dat ook erg moeilijk gaat. Aangetekende brieven hoor je zelfs niks op
Als je zo'n brief stuurt, dan geef je aan dat je binnen een redelijke termijn (meestal 1 maand) reactie verwacht en dat je er anders vanuit gaat dat ze akkoord zijn. Zo'n brief doet het altijd goed in de rechtszaal...

Als ik alles bij elkaar optel... Dan raad ik sowieso iedereen aan om te maken dat ze wegkomen... Een heleboel faciliteiten werken toch al niet meer goed (nieuwsservers ect..)
Het is een zinkend schip denk ik.... (overname ?!?)

Ik kan op de Tiscali site overigens niets vinden... de abonnementen pagina is wel aangepast volgens mij

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
Ik heb ook nog geen brief van tiscali ontvangen. Mijn abonnement is van voor augustus 2003.

Omdat zovelen nog geen brief hebben ontvangen, denk ik haast dat dit geen toeval is en dat de "oude" abonnementen hun FUP behouden en geen prijsverhoging krijgen.

De "oude" abonnementen betalen immers nog steeds de oude prijs die al € 5 hoger was.

Toen tiscali vorig jaar kwam met lagere prijzen en een Data limiet van 20 GB, is mijn prijs niet omlaag gegaan en heb ik volgens mij mijn FUP behouden.

Ik mijn geval speelt er nog iets anders ik heb ik mei vorig jaar Basic aangevraagd.

Ik heb de snelheid van Basic (2048 kb/s) en betaal ook de basic aan kpn € 27.95
Tiscali berekend mij echter Lite (1024 kb/s) volgens de oude prijs van € 15,=

Ik betaal dus per maand € 42.95

Ik heb ze 2 maal gebeld om dit recht te zetten (namen genoteerd), maar op een of ander manier doen ze het niet.

Ik heb volgens mij nog steeds een FUP en download gemiddeld zo'n 35 GB p/m

Ik vlieg nu pas in de telefoon als ik met mijn huidige downloadsnelheid ineens op een datalimiet van 2GB wordt gezet of mijn snelheid word veranderd.

Ik heb overigens gekeken op het service center van tiscali, maar er is bij mijn abonnent nog steeds niet te zien hoeveeel er gedownload is.

[ Voor 13% gewijzigd door Henkus op 06-02-2004 10:07 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer VERSCHOOTEN,

Internetten via ADSL wordt steeds sneller, u hebt dat vast al gehoord en gezien. Ik wil u daarvan graag mee laten profiteren.

Uw Tiscali ADSL Plus snelheid wordt deze maand verhoogd.
Op 1 februari 2004 is dit proces afgerond. Uw verbinding wordt dan twee keer zo snel. Voor altijd. En u blijft gewoon hetzelfde bedrag per maand betalen.

Binnenkort internet u dus met een downloadsnelheid van 4096 Kbit/s. Reken maar dat u dát merkt.

Voor deze snelheidsverhoging hoeft u niets te doen.

Ik hoop dat ik u met de gratis extra snelheid een plezier doe.

Met vriendelijke groet,
Paul Koning
Dit is de brief voor de mensen die VOOR Okt/Nov 2003 hun aansluiting in huis hadden. (mij zelf gelukkig ook)
Overstappen van ADSL-provider binnenkort mogelijk
Gepost door Arno (Nolius) - donderdag 29 januari 2004 @ 10:00 - Bron: FOK!
KPN wil het vanaf het tweede kwartaal van 2004 technisch mogelijk hebben gemaakt om van ADSL-provider over te stappen. Dat heeft het telecombedrijf tegenover FOK! bevestigd. Het gaat echter alleen nog maar om de providers, de zogenaamde ISP's, die gebruik maken van de lijnen van KPN zoals XS4ALL, Het Net, Wanadoo en Planet. Mensen die over willen stappen naar een lijn van een concurrende provider als BBned of Tiscali moeten nog even wachten.

Het niet over kunnen stappen van provider is voor veel mensen al lang een doorn in het oog. Ook de consumentenbond krijgt er veel klachten over. "In 2003 kregen we ruim 1000 klachten binnen over ADSL. Hoeveel precies over het overstappen ging weet ik niet, maar het waren er wel een flink aantal", aldus Pauline van de Brandhof van de consumentenbond.

Overstappen
Nu is het nog zo dat je eerst je abonnement bij je huidige provider moet opzeggen. Vervolgens moet je opnieuw een aanvraag indienen voor ADSL. Alles bij elkaar zit je dan dus zo'n drie tot zes weken zonder internet. Voor veel mensen is dit een belemmering om over te stappen naar een andere provider. Zo erkent ook provider Demon. Deze provider werkt via het net van Tiscali en BBned en dus niet via KPN. Toch blijft de KPN altijd nodig omdat dit bedrijf de vaste lijnverbindingen in beheer heeft. "Technisch is het heel goed mogelijk om over te stappen. Er moet gewoon een kleine aanpassing gedaan worden in de wijkcentrale, maar KPN houdt het tegen. Er is inmiddels wel een maandelijks overleg met BBned en Tiscali, maar het schiet allemaal niet op", zo zegt productmanager Marieke Ligtvoet van Demon. KPN zegt dat er inderdaad overleg is, maar dat er voorwaardes gesteld moeten worden. "Wij hebben natuurlijk veel moeten investeren in de ADSL-lijnen en in marketing. Dat moet ook terug verdiend worden. Verder willen we wel afspraken maken dat er niet constant gewisseld gaat worden. Het is tegenwoordig een trend om je contract op te zeggen als de algemene voorwaarden wijzigen. Wij willen voorkomen dat klanten om de paar dagen van provider wisselen. En daar willen we eerst harde afspraken over op papier hebben", zegt voorlichtster Caroliene Ubachs van KPN.

Volgens Demon zijn er echter al verschillende voorstellen voor overstapprocedures gedaan. "Maar KPN houdt alles tegen. Hun eigen providers (Het Net, Planet en XS4ALL) zijn bang voor klantverlies. Het feit dat er overigens zoveel ADSL-aanbieders zijn helpt het overleg ook niet echt op weg", aldus de provider, die veelal hogere downloadsnelheden aanbiedt voor, in verhouding, lage prijzen.

Opta
Ook de OPTA zegt in deze weinig te kunnen doen. De telecomwaakhond zegt met handen en voeten gebonden te zitten aan de telecomwet en kan dus geen procedure starten die te vergelijken is met het overnemen van je telefoonnummer bij GSM-providers. "In de oude telecomwet staat nog niks over internet", laat een woordvoerder ons weten. "De Eerste Kamer is bezig met de nieuwe telecomwet. Dan krijgen wij ruimere bevoegdheden. Maar voorlopig bemoeien wij er ons niet mee."
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37822

Ik hoop dat KPN dit snel invoerd voor jullie.

En ik denk zelf dat andere providers Tiscali achterna gaan met wat ze bieden.
Het is toch altijd een kettingreactie geweest...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als wij daar als consument ook in een ketting reactie op reageren.... Ben benieuwd...

Het kan zomaar zo zijn, dan Demon ineens één van de grootste providers wordt zo ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Waarom demon?, iedereen die tiscali heeft/had die stapt niet over naar Demon. En demon gaat niet via het Kpn netwerk en daar ging het nou juist om de abbo's via het Kpn netwerk worden verhoogd. Mensen die tiscali via Kpn hebben, hebben het genomen denk ik omdat ze niet Adsl konden krijgen via tiscali hun eigen netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 06 februari 2004 @ 11:57:
Waarom demon?, iedereen die tiscali heeft/had die stapt niet over naar Demon. En demon gaat niet via het Kpn netwerk en daar ging het nou juist om de abbo's via het Kpn netwerk worden verhoogd. Mensen die tiscali via Kpn hebben, hebben het genomen denk ik omdat ze niet Adsl konden krijgen via tiscali hun eigen netwerk
Waar heb je het over! Ik zeg "het zou zomaar kunnen", dat is iets anders als "HET IS ZO".

Maar iedereen die een afweging opnieuw gaat maken, zal opnieuw alle opties bekijken en een BBned provider zoals bijvoorbeeld Demon maakt dan een goede kans.

Wat jij zei zal zomaar waar zijn, maar veel mensen die nu wel de optie hebben om over te stappen doen het toch niet, omdat ze geen zin hebben in rompslomp. Voor deze mensen is dit dus de wakeup call :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 12:12:
[...]

Waar heb je het over! Ik zeg "het zou zomaar kunnen", dat is iets anders als "HET IS ZO".

Maar iedereen die een afweging opnieuw gaat maken, zal opnieuw alle opties bekijken en een BBned provider zoals bijvoorbeeld Demon maakt dan een goede kans.

Wat jij zei zal zomaar waar zijn, maar veel mensen die nu wel de optie hebben om over te stappen doen het toch niet, omdat ze geen zin hebben in rompslomp. Voor deze mensen is dit dus de wakeup call :)
Maar der zijn denk ik nog een hoop mensen die geen DEMON kunnen krijgen.
Zo ben ik der een van :( , k*t brunssum.net

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik ga in ieder geval z.s.m. naar KPN Direct-ADSL. Gewoon 1 rekening, geen onnodige providers die ook weer geld willen hebben (alleen voor een news-server die ik toch niet gebruik of die bagger is, of een email-adres wat ik ook niet gebruik (hotmail/yahoomail ofzo werkt prima en is gratis). Daarbij komt dat KPN Direct-ADSL ook nog eens erg cheapo is.

Ik weet nog steeds niet hoe lang ik zonder ADSL zit als ik Tiscali opzeg en naar KPN Direct-ADSL verhuis.... iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reken maar op 5-6 weken
planet is met 2 euro verhoogd(niet veel) en nog is een limit van 20 gig erop wat daarvoor geen limit vas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op 06 februari 2004 @ 13:15:
Ik ga in ieder geval z.s.m. naar KPN Direct-ADSL. Gewoon 1 rekening, geen onnodige providers die ook weer geld willen hebben (alleen voor een news-server die ik toch niet gebruik of die bagger is, of een email-adres wat ik ook niet gebruik (hotmail/yahoomail ofzo werkt prima en is gratis). Daarbij komt dat KPN Direct-ADSL ook nog eens erg cheapo is.

Ik weet nog steeds niet hoe lang ik zonder ADSL zit als ik Tiscali opzeg en naar KPN Direct-ADSL verhuis.... iemand???
Is dat wel zo? Want zij bieden alleen een verbinding en helemaal geen faciliteit... aangezien dat het hetzelfde kost zo'n beetje vind ik het juist erg duur
Door koen14 - Friday 06 February 2004 13:19

reken maar op 5-6 weken
planet is met 2 euro verhoogd(niet veel) en nog is een limit van 20 gig erop wat daarvoor geen limiet vas
Dat is toch ook reden voor opzegging??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
PimpDiddy schreef op 05 februari 2004 @ 12:15:
De "oude" klanten die voor oktober lid zijn geworden hebben nog steeds een FUP en dit geldt daarom volgens mij ook niet voor hen.
Klopt! Ik heb even met ze gebeld en dit werd mij letterlijk zo gemeld. Wel raar dat ik de betreffende brief waarin de wijziging aan wordt gekondigd, deze week tweemaal in mijn brievenbus heb ontvangen ... :/

Ik vraag me overigens af hoe lang ze deze situatie met 'oude' abonnees gaan gedogen, want ik kan me voorstellen dat er een tijdstip komt waarop men van de oude abonnementen af wil.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
laat dat maar ver in de toekomst zijn .. in ieder geval na september 2004

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 18:03
pven schreef op 06 februari 2004 @ 18:21:
[...]

Klopt! Ik heb even met ze gebeld en dit werd mij letterlijk zo gemeld. Wel raar dat ik de betreffende brief waarin de wijziging aan wordt gekondigd, deze week tweemaal in mijn brievenbus heb ontvangen ... :/

Ik vraag me overigens af hoe lang ze deze situatie met 'oude' abonnees gaan gedogen, want ik kan me voorstellen dat er een tijdstip komt waarop men van de oude abonnementen af wil.
Blij dat mijn vermoeden bevestigd is dat 'oude' abonnees met rust gelaten worden.

Die € 5,= verhoging zou niet het probleem zijn, maar een data limiet dat zou echt balen zijn.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb gekeken op http://overstappen.tiscali.nl of ik een brief zal krijgen (ik heb light via kpn).
Netjes mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld, krijg ik het volgende bericht:
Overstappen

Deze online funtionaliteit is alleen toeganklijk voor abonnees die in het kader van de recent doorgevoerde KPN snelheidsverhogingen een ander ADSL-abonnement willen kiezen. Het abonnement waarmee u op dit moment bent ingelogd komt hiervoor niet in aanmerking.

Als u wilt overstappen naar een ander type abonnement, kunt u dit verzoek uitsluitend via het reguliere proces aan ons kenbaar maken. Indien u naar aanleiding van een schrijven uw abonnement wilt omzetten, noteer dan duidelijk ons kenmerk.

U kunt alleen schriftelijk kenbaar maken naar welk ander Tiscali ADSL-abonnement u wilt overstappen. U kunt uw verzoek schriftelijk richten aan:

Tiscali bv
OVV: 'Omzetten Tiscali ADSL'
Postbus 8071
3503 RB Utrecht

Voor een snelle afhandeling vragen wij u duidelijk uw gebruikersnaam en adresgegevens (eventueel ons kenmerk) in dit verzoek op te nemen.
Toch nog een pluspuntje bij Tis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb anders nog steeds geen brief in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:27:
Ik heb anders nog steeds geen brief in huis
Lees de rest van dit draadje ff door, dan ontdek je waarschijnlijk waarom je nog geen brief in huis hebt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand weleens de Tiscali helpdesk gebeld?? ik heb 2 x 45 minuten gebeld nu en niemand aan de lijn , 1 x werd er opgehangen na +/- 25 minuten.

Dit is toch niet meer normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:43:
Heeft iemand weleens de Tiscali helpdesk gebeld?? ik heb 2 x 45 minuten gebeld nu en niemand aan de lijn , 1 x werd er opgehangen na +/- 25 minuten.

Dit is toch niet meer normaal?
Daar heb ik echt weinig last van. Als ik ze bel, heb ik tegenwoordig eigenlijk altijd binnen een paar minuten een echt persoon aan de lijn. Ik bel overigens wel rond minder populaire tijden: half uurtje voordat ze dichtgaan en niet rond lunchtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op 07 februari 2004 @ 19:04:
[...]

Daar heb ik echt weinig last van. Als ik ze bel, heb ik tegenwoordig eigenlijk altijd binnen een paar minuten een echt persoon aan de lijn. Ik bel overigens wel rond minder populaire tijden: half uurtje voordat ze dichtgaan en niet rond lunchtijd.
Ja dat zijn ook normale tijden om te bellen,,, ze moeten toch gewoon de hele dag een goede service bieden ? Of ben ik nu raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:28:
[...]

Ja dat zijn ook normale tijden om te bellen,,, ze moeten toch gewoon de hele dag een goede service bieden ? Of ben ik nu raar?
Het is toch algemeen bekend dat het bij helpdesken gemiddeld genomen rond de tijdstippen dat mensen lunch hebben een stuk drukker is? Er zijn vast nog meer van die momenten gedurende de dag te bedenken waarop een helpdesk piekt. Als je een helpdesk wilt die makkelijker te bereiken is, moet je bv. naar xs4all gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Laatst online: 12-09 17:20
ik wil niet zeuren hoor maar adsl direct via kpn heeft zijn prijs van het basic abonnement ook verhoogd tot 49,95 p\m dus ik denk niet dat dit een alternatief is voor tiscali helaas :(

zie hier prijzen direct adsl

[url http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=60723 \url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rebtor schreef op 08 februari 2004 @ 00:22:
ik wil niet zeuren hoor maar adsl direct via kpn heeft zijn prijs van het basic abonnement ook verhoogd tot 49,95 p\m dus ik denk niet dat dit een alternatief is voor tiscali helaas :(

zie hier prijzen direct adsl

[url http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=60723 \url]
En met een datalimiet van 20gb denk ik niet dat het veel opschiet tov van Tiscali ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Dennis2925 schreef op 07 februari 2004 @ 10:31:
Ik heb gekeken op http://overstappen.tiscali.nl of ik een brief zal krijgen (ik heb light via kpn).
Netjes mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld, krijg ik het volgende bericht:

[...]

Toch nog een pluspuntje bij Tis :X
waar zie jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiscali begint met rotstreken. Ik heb het ook, en ben er niet super tevreden over. Natuurlijk is het ook niet de slechste provider, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals Dennis2925 al zei:
http://web.tiscali.nl/servicecentre/change/default.asp (deze url krijg je te zien als je die van Denns2925 aanklikt).
Hier dan je gebruikersnaam en wachtwoord invullen en op inloggen rammen.. Dan krijg je (als je al voor de eerste verandering abonnee was bij Tiscali) dus die boodschap te zien.. Ikke dus ook niet (abo sinds januari 2003 :Y)), ikke nog lekker FUP en geen €5,- per maand meer dokken.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Laatst online: 12-09 17:20
nou word het helemaal mooi ik heb nu 3 maanden adsl- basic via kpn van tiscali, en ik zit vast aan een datalimiet en een verhoging van 5 euro en iemand die een FUP (dus waarschijnlijk meer verbruikt = meer kost voor tiscali) blijft op het zelfde bedrag dat vin ik niet echt eerlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij je abbo onder andere voorwaarden hebt aangevraagd, dan als je nu krijgt... dan zeg je het toch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Heb net gekeken op http://overstappen.tiscali.nl/

Ik kan kiezen tussen twee zeer onaantrekkelijke opties, dus de wijziging geldt voor ons wel. Ik heb echter géén brief ontvangen van Tiscali en ook geen mail. Dit vind ik echt heel slordig :(. Het wordt iig overstappen naar een andere isp. Hebben we net adsl, zit ik straks weer een paar weken zonder ;(.

Ergens geef ik Tiscali wel gelijk, zij worden tenslotte ook maar de dupe van wat KPN beslist. Dus op zich zou een (kleine) prijsverhoging niet eens zo onredelijk zijn. Maar de manier waarop het gebeurt is nogal smerig. Je gaat er als klant hoe dan ook op achteruit, vooral door de lagere datalimiet en de €25,- kosten als je op de lagere snelheid verdergaat.

Daarnaast hadden ze in december bij hun tarieven wel even kunnen vermelden dat ze niet zondermeer mee zouden gaan met de gratis snelheidsverhoging van KPN. Ik heb nl. voor het Lite abo gekozen ervanuitgaande dat de snelheid daarvan in januari/februari omhoog zou gaan. Als ik van de tariefsverhoging had afgeweten had ik wel voor een (iets duurder) abo zonder datalimiet gekozen bij een andere isp. Maar de lage prijs van Tiscali stond mij wel aan, meestal kom ik toch niet ver boven de 2000 MB.

Afijn, ik ga maar eens op zoek naar een andere isp, in de hoop dat daar niet ook de tarieven omhoog gaan O-).

P.S. Ik moet toch eens gaan kijken tot wanneer je op kunt zeggen, want ik wil wel eerst het geld voor modem/aansluitkosten terug van ze :).

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 20:51:

-plotseling dataverkeer

*knip*
8)7

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 10:51:
[...]

Dit is de brief voor de mensen die VOOR Okt/Nov 2003 hun aansluiting in huis hadden. (mij zelf gelukkig ook)

[...]

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37822

Ik hoop dat KPN dit snel invoerd voor jullie.

En ik denk zelf dat andere providers Tiscali achterna gaan met wat ze bieden.
Het is toch altijd een kettingreactie geweest...
Over niet al te lang wordt het (goede bron) wel mogelijk om tussentijds over te stappen naar een andere ISP, zonder dat dit weken/maanden moet duren. Bij KPN zitten zo ook niet stil. (Lees: moeten ze ook anticiperen op providers zoals Tiscali.)

Helaas heb je daar nu geen fl*kk*r aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 13:32 ]

Pagina: 1