Toon posts:

vba probleem in access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in het huidige formulier wil ik een selectiemogelijkheid geven via een listbox.
na keuze van listbox en het drukken van een knop showrecord wil ik een andere formulier(frmkandidaat) openen waar alle kandidaten verschijnen die aan die selectie voldoen. ziehier de code die achter showrecord schuilt...
bedankt bij voorbaat ;)

Private Sub Showrecord_Click()
Dim test As String
test = List0.Value
MsgBox (test)
DoCmd.OpenForm "frmkandidaat", acNormal, "", "[berichtenreeks]=[Forms]![frmbericht]![list0]='test'", , acNormal

End Sub

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

En wat is het probleem?

Ah... laat me raden...
code:
1
[berichtenreeks]=[Forms]![frmbericht]![list0]='test'

werkt niet helemaal. Het formulier waarvandaan je die code aanroept heet 'frmBericht'? Dan zou ik het zo doen:
code:
1
[berichtenreeks]=" &  list0

Overigens zou ik list0 een duidelijke naam geven, iets van cboZoek ofzo. En dat dan voor alle objecten waar je in de code naar verwijst. Dat maakt het een stuk leesbaarder.

ff voor de nieuwschierigheid... wat ben je aan het maken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
een database waar mensen aangeworven worden na het afleggen van een examen en die moeten dan nog opgeroepen moeten worden voor een medische controle.... indien je wilt stuur ik het wel door, it's freeware!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ah... laat me raden...
Iets anders kun je eigenlijk ook niet doen als de TS niet duidelijk aangeeft wat er nou mis is, of waar de fout zich voordoet... :/

Het is toch niet stiekem een scriptrequest he?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil de waarde gekozen in het eerste formulier enkel gebruiken als criteria voor het tweede formulier, hij heeft me telkens de fout missing operator terug, zoek me al twee dagen zot erop! geen scriptrequest enkel veel kopzeer!

Verwijderd

Topicstarter
probleem is gevonden, het probleem lag in dat ik de foreign key niet in het eerste formulier voorzien had....
code werkt goed

thx
Pagina: 1