Toon posts:

unallocated harddisk met bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi ik heb een probleem(pje)

Tijdens het maken van een presentatie in Powerpoint is mijn harddisk vastgelopen, fout meldiong Windows ME was dat er niet geschreven kon worden naar hardschijf partitrie F (ff ter info heb 2 hardisks 1 Fujisu 19 GB op gedeeld in 2 partities resp C:(+_ 10GB)(hier is windows ME geinstalleerd) en F:(9 GB)(opslag) en 1 harddisk IBM 30GB opgedeeld in 2 partities resp D:(+_15 GB)(opslag) E:(+_15GB)(opslag)) .

Na deze vastloper heb ik de computer opnieuw opgestart en schijfcontrole laten doen, op de C partitie werden fouten ontdekt, heb deze als bestanden laten opslaan (helaas weet ik niet waar de computer deze op slaat dus als iemand dat weet is dat antwoord ook welkom).

Na dat Windhoos kompleet was op gestart bleek dat de IBM harde schijf niet meer aanwezeig was. Heb PAtrtionmagic op gestart en daar bleek de Hardeschijf als "unallocated" te staan.Nou heb ik geen idee wat daar in de HD termen mee bedoeld wordt en du sook geen idee hoe of ik mij bestanden zou kunnen terug halen en of ik uberhaupt mijn bestanden kan terug halen.

Pleas bring me some good news.

Thanx to the repleyers _/-\o_

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Unallocated betekend dat er geen partitie informatie op die schijf staat en dat je 'm opnieuw moet partitioneren. Blijkbaar is de partitietabel van die schijf naar de eeuwige jachtvelden gegaan.

Het enige wat je kunt proberen is via een recovery programma (Easy Data Recovery Ontrack, GetDataBack bv) proberen om files van die schijf af te halen. Nadeel is wel dat je die bestanden niet direct weer op je 30GB schijf kunt zetten, je zult storage ruimte moeten hebben, dat betekend dus een extra harddisk van 30GB, als je alle data terug wilt proberen te halen..

btw; het is gewoon Windows, ipv Windhoos

Ps. Normaal slaat je scandisk de bestanden in de root van de schijf op.. of in folders met de naam: Found.000/.001 etc..

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 05-02-2004 11:43 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt,
bedankt voor het andtwoord

Dat wordt nog een middag je werken. Toch nog voor de zekerheid 2 vraagjes:

1)neem aan dat ik eerst op nieuw moet partitioneren en daarna pas recoveren.
2)Hoe kan ik het besten partitioneren, zoals de oude instellingen (dus 2 partities van 15 gb) of is het beter om 1 patitie aan temaken (dus de hele HD)

Ciao Huillie

ps zal geen bekende woord spelingen meer maken sorry daarvoor.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Als je de data terug wilt halen met een recovery tool, moet je er voor zorgen dat er zo min mogelijk met de te recoveren schijf gebeurd. Maw. Niet partitioneren, niet formateren.. nothing at all..

ps. let er wel op dat de meeste recovery tools, betaalde tools zijn en geen free/shareware

Pvouput live

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 12:24:
Toch nog voor de zekerheid 2 vraagjes:

1)neem aan dat ik eerst op nieuw moet partitioneren en daarna pas recoveren.
2)Hoe kan ik het besten partitioneren, zoals de oude instellingen (dus 2 partities van 15 gb) of is het beter om 1 patitie aan temaken (dus de hele HD)
1) Als je opnieuw partitioneert moet je formatteren; als je formatteerd ben je alle data kwijt; wat valt er dan nog te recoveren :? 8)7
2) Aangezien de IBM schijf 30GB is, ga ik ervan uit dat dat je snelste schijf is. Installeer dus daarop Windows. En installeer zowiezo geen ME want dat is de op 1 na brakste OS van Microsoft (qua hoeveelheid bugs, stabiliteit, NOFI :) )

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 19:18
probeer nog heel even undo delete partions heeft bij mij 80 gigabyte aan data bespaard :9

dit kan in partionmagic 7.0

[ Voor 16% gewijzigd door David_p3 op 05-02-2004 12:39 ]

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Pagina: 1