Compressor kopen om alleen pc's mee schoon te spuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoals je leest zoek ik een compressor die krachtig genoeg is om stoffige pc's schoon te blazen. Dat is alles wat ie moet doen. Meer capaciteit > Duurder in aanschaf. Maar hij moet wel goed zijn. Ik krijg regelmatig hier pc's voor onderhoud en een bus met 'spuitlucht' kopen is op termijn gewoon zonde want na 15 bussen heb je ook een compressor :S.

Nou ben ik allemaal aan het zoeken op Marktplaats en Google enzo, maar daar word ik niet echt wijzer van want er is zo veel verschil in, zowel qua specs als qua prijs. Ook via de search hetzelfde probleem. Mensen willen weten hoe ze hun pc schoon moeten krijgen en daar komt dan uit dat ze en compressor moeten kopen, gewoon hup, bij de bouwmarkt..... maar dat is volgens mij niet nodig.

Mijn vraag is dus: Waar vind ik een goedkope compressor die geschikt is voor deze klus? Bij bouwmarkten bieden ze al van die dingen aan maar volgens mij doen die alweer meer dan wat ik zoek, en dan betaal je automatisch ook te veel.

(heeft Aldi/Lidl niet een keer zoiets in de aanbieding?)

[ Voor 14% gewijzigd door Toink op 05-02-2004 11:24 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
pak gewoon een fietsenpomp 8)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zet even de stofzuiger in de blaas-stand.

Verwijderd

Zet even de stofzuiger in de blaas-stand.
Ik zou het persoonlijk eerder andersom doen, dan blijft je stof ook nog ergens waar je het niet inademt. Een dun verloop zou dan een mogelijke oplossing zijn.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 11:29:
[...]
Ik zou het persoonlijk eerder andersom doen, dan blijft je stof ook nog ergens waar je het niet inademt. Een dun verloop zou dan een mogelijke oplossing zijn.
Precies, zou ik ook doen. Maar de TS wil zo nodig pc's schoon "blazen".

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn zeer kleine mini-compressors te koop voor rond de 30 € de vraag bij mij is nu 'waar zag ik zo'n ding nu?'.

Hopt snel naar Conrad.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2004 11:31 ]

ARME AOW’er

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
Neem een pomp van een koelkast. Werkt goed. Ook makkelijk voor thuis klussers.

En kost weinig of course :)

[ Voor 17% gewijzigd door My-life op 05-02-2004 11:32 ]

• Toink
  • Niet online
Nou, dat ik een compressor wil dat weet ik al zeker, dus daarover hoeven we het niet meer te hebben. Een stofzuiger heb ik en die heeft geen blaasstand. Verder, met een stofzuiger zuig je en dat heeft niet dezelfde kracht als blazen heb ik gemerkt. Bovendien blaas ik zo'n computer niet op m'n kamer schoon.

Een fietspomp is natuurlijk waardeloos hiervoor..... ik bedoel het echt serieus.

Ik heb trouwens even bij Conrad gekeken maar ook daar staat niks bij op een 'autopechset' na, waar een klein compressortje bij zit op een sigarettenaansteker... maar dat is dan weer de andere kant van het extreem.

• Noork
  • Niet online
Is dit niet wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.airpress.nl/artikelen/36542.jpg
van www.airpress.nl

Verwijderd

ik denk dat jullie wat vergeten. Die spuitpussen perslucht is droge lucht. Als je een compressor gaat gebruiken dan is dat vochtige lucht in combinatie met olie. Je zult dan nog wel een waterafscheider moeten gebruiken in principe.

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-03 14:35
mmmm die droge lucht uit spuitbussen is ook niet altijd zo droog..... :P
Geregeld dat er een hele lading vocht mee komt uit zo'n bus !

Mis dat zo'n kleine auto-compressor een goede oplossing is ? Koop je voor een paar pleuro bij de plaatselijke auto-materialen-boer !?

Maar verplaats je het probleem niet alleen maar door te blazen ?!
Mij lijkt zuigen de allerbeste oplossing, dan weet je namelijk ook zeker de rommel weg is, en dat je het niet alleen verplaatst hebt !

[ Voor 28% gewijzigd door NitroTec op 05-02-2004 14:28 ]

Dont work hard, just party!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Ik doe m'n computer altijd ik bad met een beetje zeep, ruikt die nog lekker ook :z

[/hkmode]

edit:
eenvoudige koelkastcompressors sputteren idd weleens wat vocht. Je zult daarvoor vast wel oplossingen hebben, wel iets om rekening mee te houden. Overigens droogt alles natuurlijk wel weer, maar je wilt wel snel weer doorgaan denk ik :)

[ Voor 58% gewijzigd door pierre-oord op 05-02-2004 15:15 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb ooit eens een keer (ons pap dan) een mooi klein 12v compressor gekocht voor op vakantie @ luchtbedden op te pompen ensow :P Deze hebben we gekocht @ aldi voor toen der tijd voor 30 gulden :) En ik maak daar tevens mooi gebruik van voor de pc :) ding is daar goed en krachtig genoeg voor.

Ik heb zelf toen slangetjes en hulpstukjes gemaakt voor pc-doeleinden wat nu toe nog steeds bevalt.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

airbrushers gebruiken volgens mij ook mini-compressors... misschien dat je in die richting kan zoeken...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je bedrijfsmatig mee aan de gang gaat zul je het op een verantwoorlijke manier moeten doen.
Dan kom je ok bij speciale "blazers" aan die esd veilig zijn .... klik

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 05-02-2004 19:37 ]

Iperf

• Toink
  • Niet online
Nee, geheel prive-matig....dus ik hoef me niet aan allerlei regels te houden. :)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06

FlyEragon

Alien Monkeys

Bij het gebruik van een compressor moet je er wel op letten dat dat ding
ook een heel klein beetje olie eruit spuit samen met het lucht, dit komt omdat
de draaiende delen in de motor gesmeerd zijn. Het is heel weinig maar misschien
toch iets om op te letten.

Verwijderd

Toink schreef op 06 februari 2004 @ 01:18:
Nee, geheel prive-matig....dus ik hoef me niet aan allerlei regels te houden. :)
nou statische elektriciteit is genoeg om jouw pc te mollen :Y)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:29:
airbrushers gebruiken volgens mij ook mini-compressors... misschien dat je in die richting kan zoeken...
"Amateur" airbrush spuiters gebruiken dikwijls ook compressors van koelkasten :).

omdat die een constante druk geven en niet aan en uit slaan/gaan zoals een gewone compressor

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 11:56:
[...]

nou statische elektriciteit is genoeg om jouw pc te mollen :Y)
PC mollen is altijd een goede reden om te upgraden. Bovendien is de keuze gevallen op een Kinzo AirPower compressor van met een druk van 8Bar, gekocht via marktplaats met alle spuitkoppen en slangen erbij voor 85 euro. :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

roflol 8bar ???
kijk maar uit dat je de elco's niet van je mobo afblaast :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

ga naar de vuilstort en haal er 1 uit een oude koelkast zet daar een stekker en een slang aan en je hebt een perfecte fietspomp (de mijne werkt perfect) en dus ook te gebruiken voor jou doeleinden

Verwijderd

Erkandude schreef op 06 februari 2004 @ 01:28:
Bij het gebruik van een compressor moet je er wel op letten dat dat ding
ook een heel klein beetje olie eruit spuit samen met het lucht, dit komt omdat
de draaiende delen in de motor gesmeerd zijn. Het is heel weinig maar misschien
toch iets om op te letten.
Voor zover ik geleerd heb op school komt er uit een standaart compressor geen olie.
Pas als je een proffesionele hebt kan er olie worden toegevoegd, dit is om gereedschappen of cilinders/rolventielen e.d. te onderhouden.

De hoeveelheid olie die er uit komtm is zo klein, dat je de lucht ook gewoon direct in kan ademen. (op school wel is gedaan, zeg niet dat dit gezond is hoor)

Dus veilig genoeg om computers mee schoon te blazen.

Wat is je budget eigenlijk?

• Toink
  • Niet online
Hij is instelbaar qua vermogen.... dus 8bar is geen probleem. Mijn budget was MINDER dan 100 euro, en dan compleet met alles erbij. Nu heb ik 'm voor 85 met een hele rits aan spuitkoppen, zelfs voor airbrushen en slang erbij.

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 11:33

DwarV

Rekent aan het leven

Wat ik mij afvraag is: hoe vaak ben je van plan je pc schoon te blazen? Als het 1 keer in de maand is, kun je volgens mij beter bij de stofzuiger blijven
Pagina: 1