Wij hebben hier een leuke uitdaging liggen mbt het verplaatsen van onze mailorganisatie naar een andere organisatie om zodoende een GAL te verkrijgen en waardoor het mogelijk is afspraken te maken met elkaar in de agenda van outlook.
Randvoorwaarde is ook dat de gebruiker er zo min mogelijk hinder van ondervind.
Het ziet er als volgt uit.
ORG1
SITE1
SERVERa
SITE2
SERVERb
SITE3
SERVERc
SITE4
SERVERd
SITE5
SERVERe
Deze sites zijn onderling verbonden met Site-connectors en hebben directory replicators.
Elke site 1 server met daarom mailboxen, Distributielijsten en Public Folders.
Tevens staan er op meerdere mailboxen van gebruikers bepaalde rechten waardoor het mogelijk is dat andere in hun mailbox kunnen kijken, secretaresses die afspraken kunnen inplannen in andermans agenda en rechten als het mail versturen onder een andere naam (send on behalf of).
We hebben ongeveer 1200 mailboxen.
We moeten gaan hangen onder overkoepelORG2 die er als volgt uit ziet
overkoepelORG2
SITE1
SERVERa
SERVERb
SERVERx
SITE2
SERVERa
SERVERb
SERVERx
SITE3
SERVERa
SERVERb
SERVERx
SITE4
SERVERa
SERVERb
SERVERx
SITE5
SERVERa
SERVERb
SERVERx
etc
Elke SITE is zeg maar een bedrijf die valt onder overkoepelORG2
De sites hebben geen site-connectoren ondering, maar een X.400 connector naar een bepaalde server ergens in overkoepelORG2
Onze organisatie zou nu bv SITE6 gaan heten onder overkoepelORG2
Ik weet dat dit mogelijk is met oa Move Server Wizard van Microsoft, testen zijn in die zin succesvol. Je ziet een GAL, nl die van overkoepelORG2.
Heel mooi allemaal, nu dus de problemen.......
Distributielijsten die SITEoverstijgend zijn in ORG1 (dus gebruikers bevat uit meerdere SITE's) zijn niet meer compleet.
Rechten die gezet zijn op mailboxen/agenda's zijn verdwenen
Er wordt een nieuw primair SMTP adres aangemaakt die helemaal niet de naamgevingsconventie heeft die die moet zijn.
En er zijn vast nog wel meer dingen die ik nu niet zie.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee. En wat kan ik doen om bovenstaande problemen te tackelen?
Bestaan er andere (evt betaalde) tools die dit mogelijk maken?
Mijn kennis van Exchange is vrij hoog en ik weet dat het zoiso veel werk wordt, maar mijn kennis over verplaatsen van organisaties schiet nu even tekort. Ik heb gezocht op Google en hier op Tweakers maar kan op mijn problemen niet een bevredigend en werkbaar antwoord vinden.
Randvoorwaarde is ook dat de gebruiker er zo min mogelijk hinder van ondervind.
Het ziet er als volgt uit.
ORG1
SITE1
SERVERa
SITE2
SERVERb
SITE3
SERVERc
SITE4
SERVERd
SITE5
SERVERe
Deze sites zijn onderling verbonden met Site-connectors en hebben directory replicators.
Elke site 1 server met daarom mailboxen, Distributielijsten en Public Folders.
Tevens staan er op meerdere mailboxen van gebruikers bepaalde rechten waardoor het mogelijk is dat andere in hun mailbox kunnen kijken, secretaresses die afspraken kunnen inplannen in andermans agenda en rechten als het mail versturen onder een andere naam (send on behalf of).
We hebben ongeveer 1200 mailboxen.
We moeten gaan hangen onder overkoepelORG2 die er als volgt uit ziet
overkoepelORG2
SITE1
SERVERa
SERVERb
SERVERx
SITE2
SERVERa
SERVERb
SERVERx
SITE3
SERVERa
SERVERb
SERVERx
SITE4
SERVERa
SERVERb
SERVERx
SITE5
SERVERa
SERVERb
SERVERx
etc
Elke SITE is zeg maar een bedrijf die valt onder overkoepelORG2
De sites hebben geen site-connectoren ondering, maar een X.400 connector naar een bepaalde server ergens in overkoepelORG2
Onze organisatie zou nu bv SITE6 gaan heten onder overkoepelORG2
Ik weet dat dit mogelijk is met oa Move Server Wizard van Microsoft, testen zijn in die zin succesvol. Je ziet een GAL, nl die van overkoepelORG2.
Heel mooi allemaal, nu dus de problemen.......
Distributielijsten die SITEoverstijgend zijn in ORG1 (dus gebruikers bevat uit meerdere SITE's) zijn niet meer compleet.
Rechten die gezet zijn op mailboxen/agenda's zijn verdwenen
Er wordt een nieuw primair SMTP adres aangemaakt die helemaal niet de naamgevingsconventie heeft die die moet zijn.
En er zijn vast nog wel meer dingen die ik nu niet zie.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee. En wat kan ik doen om bovenstaande problemen te tackelen?
Bestaan er andere (evt betaalde) tools die dit mogelijk maken?
Mijn kennis van Exchange is vrij hoog en ik weet dat het zoiso veel werk wordt, maar mijn kennis over verplaatsen van organisaties schiet nu even tekort. Ik heb gezocht op Google en hier op Tweakers maar kan op mijn problemen niet een bevredigend en werkbaar antwoord vinden.