Toon posts:

9800SE --> 9800PRO - 'schaakbord' alleen in D3d?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er aardig wat topics bestaan die te maken hebben met de softmod om van een SE een PRO-achtige kaart te maken, maar ik kon geen antwoord vinden op de volgende twee vragen. Misschien dat die hier alsnog beantwoord kunnen worden? :)

Allereerst: is het zo dat als je je 9800SE d.m.v. de gehackte driver hebt gemod, waardoor er 8 i.p.v. 4 pipelines beschikbaar komen, en het beruchte 'schaakbordeffect' ontstaat, je dat effect wellicht kunt reduceren door de kloksnelheid van het geheugen en/of de GPU te verlagen?

En de tweede vraag: als niet alle 8 pipelines goed werken, treedt het 'schaakbordeffect' dan alleen op in Direct3D-applicaties, of bijvoorbeeld ook in mijn Windows desktop-omgeving?

Thanks in advance! _/-\o_

Verwijderd

Het schaakbord effect wegens falende pixelpipeline treed alleen op bij DirectX/OpenGL en niet bij 2D applicaties (die treden in 2D alleen op bij algemene corefailures en geheugenproblemen).

Verwijderd

als je de beroemde schaakbord krijg is je mod mislukt en zal je terug moeten modden.

Bij kleine vervormingen in bijv games kan je wel met je mem/core speed gaan spelen.

In het geval van het schaakboord kan je vaak wel gewoon in windows werken zonder problemen.

edit:

wat euss zegt dus :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 11:20 ]

Verwijderd

(die treden in 2D alleen op bij algemene corefailures en geheugenproblemen).
Te hoog geklokt of zo ook:)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik had met mijn oude 9800SE (weer verkocht) had ik de Checkers alleen met Call Of Duty en met films kijken in Windows Media Player, verder had geen 1 spel er last van, 3dmark had ze ook trouwens.
Erg vreemd dus.

Verwijderd

Topicstarter
Is het eigenlijk mogelijk om met de huidige gemodde drivers zelf te kiezen welke pipelines aan en uit staan? Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn waarbij 6 van de 8 piplines werken, maar dan toch maar 4 pipelines enabled hebben.

Kan dit technisch gezien überhaupt wel? Of is het echt kiezen tussen 4 of 8?

Verwijderd

je kan niet kiezen welke je aan wil zetten,..het is 4 of 8 althans dat was by het 9500>9700 zo

er zijn mensen die doormiddel van de clockspeed te verlagen de 'by-effecten' proberen de verminderen of te verwijderen. dit is geen garantie dat het by jou wel kan.. een andere oplossing is met een prgje de effecten te verminderen,{naam van progje vergeten} hiervoor moet je ff kijken naar het topic van 9500>9700

ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 16:07 . Reden: adding ]

Pagina: 1